Nyteknik
Bannad
Har Gibernau och Checa blivit italienare?DR-Zätare skrev:...eftersom det idag inte finns någon spansk MotoGP förare som verkligen är med i toppen och slåss.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har Gibernau och Checa blivit italienare?DR-Zätare skrev:...eftersom det idag inte finns någon spansk MotoGP förare som verkligen är med i toppen och slåss.
En väckarklocka för dem som tror att förarna till MotoGP tas från 250 för att de skulle vara så mycket bättre än förare från andra serier.Teddy skrev:Trist det här med att sponsorer dikterar vilkoren för sporten. Randy är säkert duktigt men när en 8'e platsare från 250 får en av de få styrningarna i MotoGP p g a sin nationalitet och sponsorer så tycker jag att det luktar blöt get, alltså unket. Inte heller Harald E verkar vidare imponerad. "Randy skulle bara känna på hojen lite och satte väl en ok tid". Inget halleluja-god-bless-you-amen från teamchefen.
Inte enbart men det är ju den främsta orsaken. Vilka i SBK skulle vara intressanta för MotoGP? De är lätträknade...sandstream skrev:En väckarklocka för dem som tror att förarna till MotoGP tas från 250 för att de skulle vara så mycket bättre än förare från andra serier.
Jag tänkte mer generellt.Gustav O skrev:Inte enbart men det är ju den främsta orsaken. Vilka i SBK skulle vara intressanta för MotoGP? De är lätträknade...
Men faktum kvarstår. De flesta och intressantaste talangerna kommer fram genom 125 och 250 GP.sandstream skrev:Jag tänkte mer generellt.
Det är ju en konkurrerande serie så jag tror att det är mycket lättare att avancera inom sin egen organisation än någon annans.
Ja, men en anledning är ju att de har rätt sponsorer och befinner sig i rätt organisation.Gustav O skrev:Men faktum kvarstår. De flesta och intressantaste talangerna kommer fram genom 125 och 250 GP.
Gustav O skrev:Vilka i SBK skulle vara intressanta för MotoGP?
Lanzi körde ju jäkligt bra när han fick rätt material men om det räcker för att platsa i MotoGP vet jag inte.gthyni skrev:Michel Fabrizio
Regis Laconi
Nyteknik skrev:Har Gibernau och Checa blivit italienare?
gthyni skrev:Michel Fabrizio
Regis Laconi
Fan vad jobbig du är nu då... Det är ju inte alltid helt enkelt eftersom en del hoppat mellan olika serier och tex kört GP och sedan SBK och GP igen men så här tror jag det varit om man enbart tittar på vad de körde säsongen innan, bara tagit med de som kört lite fler race och inga en- eller två-race ersättare.sandstream skrev:Du som har koll: Vilka har kommit upp till MotoGP från 250 respektive andra serier sedan de började med 4 takt rakt igenom (2003?).
Hans kraschrykte är ju inget han levde upp till i år. Hans avslutning på en för honom ny hoj var mycket bra. Synd att folk alltid ser till en sak för Checa är en topp 10 förare i världens bästa klass...DR-Zätare skrev:Ang. Krascheka så får man inte så mycket publik i sandfållan även om man gör det spektakulärt...
Som sagt så är det många som kan köra svinigt fort i alla klasser och de hamnar i GP förr eller senare. Djupet på talangpoolen är dock och ska alltid vara bäst i GP-VM, inklusive 125 och 250 klasserna.DR-Zätare skrev:Glöm inte Vermeulen. Han är ju i och för sig redan i MotoGP numera men han kommer från WSBK och visade ju att en förare från WSBK kan prestera bra på en MotoGP hoj. I och för sig var det hans hemmabana på Philip Island men visst spöade han Biaggi i ett av racen? Det är ju inte så dåligt gjort...
Fabrizio skulel kunna vara det men hans prestationer i år har inte gjort hans läge bättre. Laconi är för gammal och har visat att han är en also run som kan slå till ibland. Då är nya yngre förmågor intressantare om man inte har massor med deg vilket Laconi inte har.gthyni skrev:Michel Fabrizio
Regis Laconi
Stort tackGustav O skrev:Fan vad jobbig du är nu då...

Vart skulle Stoner isf köra?Gustav O skrev:Idag ska ju Pedrosa köra sin nya hoj. Ska bli intressant.
Det är ju inte helt klart men till nästa år verkar det inte bli så många som kommer in utifrån. Vermeulen, Pedrosa, De Puniet är väl de enda klara med snack om Stoner också.
Har varit rykten om Tech3 och sedan Pons Honda, om Camel drar sig ur.sandstream skrev:Vart skulle Stoner isf köra?
Han sponsor, Carrera (solbrillor), är väl beredda att hänga med?
Gustav O skrev:Hans kraschrykte är ju inget han levde upp till i år. Hans avslutning på en för honom ny hoj var mycket bra. Synd att folk alltid ser till en sak för Checa är en topp 10 förare i världens bästa klass...
Min spanska är inte vidare vass så jag vet inte om de kallade honom för det i år.DR-Zätare skrev:Började han inte kallas för Krascheka i spansk press i år igen efter att ha varit fri från det smeknamnet i år igen? Han hade väl en svit där i mitten på säsongen när han var en ganska frekvent besökare i sandfållan? Slutet av säsongen var ju dock helt OK!
Jag hade dock hellre sett Vermeulen på Desmosedicin nästa år, han har ju en chans att bli något. Frågan är om Cheka kommer att vinna några fler race i sin karriär?
//Eric
sandstream skrev:Stort tack
Det var ju betydligt fler som kom utifrån än vad jag trodde och Melandri är väl den som lyckats bäst så långt tätt följd av Hayden.
En bild säger mer än 1000 ord har jag hört![]()
Edwards är den perfekte andreföraren. Bra på att analysera och testa delar, känslig för ändringar i inställningarna, mycket säker och tar alltid poäng men hotar inte försteföraren i teamet.DR-Zätare skrev:Edwards får man väl lov att säga att han har klarat sig hyfsat bra också?
Vore synd, jag gillar Checa och han skulle väl kunna köra en tredje hoj hos Suzuki (de kanske inte har råd).Gustav O skrev:Eftersom Checa är utan styrning för 2006 verkar det inte troligt att han vinner mer i sin karriär..
Ja, det får duDR-Zätare skrev:Edwards får man väl lov att säga att han har klarat sig hyfsat bra också?
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |