MotoGP-tester Valencia

sandstream skrev:
Vore synd, jag gillar Checa och han skulle väl kunna köra en tredje hoj hos Suzuki (de kanske inte har råd).
Ja, det får du :)
Men för mig känns det som att Melandri och Hayden är närmare att bli nummer 1 (den dag Rossi slutar?) än Edwards.
Jag gillar också Checa och tycker han vore perfekt för D´Antin temaet om de kör två Duccar nästa år.

Framtiden tillhör nog Melandri, Pedrosa, Hayden, Dovizioso, Stoner, Simoncelli och Vermeulen.

Gustav O skrev:
Framtiden tillhör nog Melandri, Pedrosa, Hayden, Dovizioso, Stoner, Simoncelli och Vermeulen.

Är det nån mer än jag som reagerar på vilka tråkmånsar som ska ta över i framtiden? Fast man lär sig kanske gilla nån/några av de här i framtiden också(man grät ju när Schwantz, Rainey och Doohan slutade men hittade nya hjältar efter ett tag även om det inte kändes så i början), Melandri har redan börjat få mig lite på fall genom att nästan sparka omkull Max Biaggi på Assen och att köra med allehanda brutna ben.

Kommer vi nånsin få se ett 1998 i repris? Med två så karismatiska och självupptagna förare i kamp om VM-titeln?

Luthi har ju storleken fysiskt också så han kanske kommer upp.
Men visst är det en radda med politiskt korrekta och karaktärslösa personer, Doviziosos körning i 125 förra året på bla Assen var dock frän med körningar över gräs och annat. Kanske kan bli något.

Gustav O skrev:
men hotar inte försteföraren i teamet. :tummenupp

Vem hotar egentligen försteföraren i det teamet? Jag är osäker på om Gud själv skulle kunna hänga på Rossi, ens om Han satt på en RC211V.

//Eric

DR-Zätare skrev:
Vem hotar egentligen försteföraren i det teamet? Jag är osäker på om Gud själv skulle kunna hänga på Rossi, ens om Han satt på en RC211V.

//Eric
Det blir ju svårt eftersom Gud enligt en del redan sitter på en M-1:a. :tungan

DR-Zätare skrev:

//Eric

Äh, han går att slå, det har många bevisat, enda kruxet är att slå honom tillräckligt många gånger på en säsong.

Gustav O skrev:
Luthi har ju storleken fysiskt också så han kanske kommer upp.
Men visst är det en radda med politiskt korrekta och karaktärslösa personer, Doviziosos körning i 125 förra året på bla Assen var dock frän med körningar över gräs och annat. Kanske kan bli något.

Kanske det, han har ju kört hyggligt som rookie i 250, men nästå år måste han nog börja vinna om han ska leva upp till förväntningarna.

Simoncelli får mig däremot att kräkas med sina Rossi-pastischer....jag önskar honom all olycka! :mad:

Chris Ash skrev:
Äh, han går att slå, det har många bevisat, enda kruxet är att slå honom tillräckligt många gånger på en säsong.
Han är ju så förbannat stabil när det är dags för race och verkar ha nerver av stål.

Jag tror nästa år blir tuffare för Rossi.

BTW: Vinner han nästa säsong blir han ju ensam om att ha vunnit VM på 990-maskinerna.
Fortsätter han och vinner 2007 har han vunnit VM på 5 olika hojar kubikmässigt = helt sjukt!

Fausto Gresini fick prova på att köra en RC211V för första gången igår. Provkörningen var som en gåva från Honda HRC's president Suguru Kanazawa. Gresini tyckte den var bekväm och lättkörd vilket han tyckte var bra då man kunde koncentrera sig på banan mer. Marco Melandri var lite imponerar över körningen, speciellt över hur våldsam han var med gaspådragen. Bästa tiden låg på 1.55:0.

Bifogat

• gresini_rcv_valencia.jpg
    gresini_rcv_valencia.jpg
    22.2 KB · Visningar: 175
Pedrosa testar RC-211V på Valencia banan.

Bifogat

• pedrosa_testar_RC211V_valencia_20051109.jpg
    pedrosa_testar_RC211V_valencia_20051109.jpg
    25.6 KB · Visningar: 75
Förstår inte varför vissa hakar upp sig på ordet "lättkörd"... hojarna är ju lika "lättkörda" för alla... och den bästa föraren vinner.
Och för dom som trodde att vintrarna var längre och kallare förr... Biaggi visade att 500:orna inte behöver mer "inkörningstid", än att man med lite försäsongstester direkt kan gå och vinna första 500-racet i sin karriär.
När Scott Russel gick från Kawasaki i Superbike, till Suzuki i 500 i mitten av 90-talet, så sa han att Suzukis RGV 500 var jättesnäll, och lättkörd.
Men, han sa också; det svåra är att köra den RIKTIGT SNABBT.

Precis detsamma säger Vermeulen RCV:n.

Ludde78 skrev:
Förstår inte varför vissa hakar upp sig på ordet "lättkörd"...
Kan inte annat än hålla med och jag ser inte det negativa med att de är "lättkörda".

Chris Ash skrev:
Är det nån mer än jag som reagerar på vilka tråkmånsar som ska ta över i framtiden?
Jodå och det känns inte alls kul.

Chris Ash skrev:
Kommer vi nånsin få se ett 1998 i repris? Med två så karismatiska och självupptagna förare i kamp om VM-titeln?
Inte på ett tag i alla fall. Ingen av de nya har ännu uppvisat psykotiska eller neurotiskt utlevande karaktärsdrag. Tyvärr. Det räcker inte med jämna tävlingar. Det har man sett tretton på dussinet. Om det inte finns personliga motsättningar mellan förare och team försvinner en stor del av själva meningen med discipliner som roadracing. Det handlar om simpel dramaturgi 1A.

Intressant Både Stoner och Checa kör Pons RC211V , innebär det att Camel backar och Biaggi står utan styrning hos Honda 06?.

2ono skrev:
Intressant Både Stoner och Checa kör Pons RC211V , innebär det att Camel backar och Biaggi står utan styrning hos Honda 06?.
Det har länge varit klart att Biaggi inte kommer åka Honda 06, Camel har lämnat Honda.

Chris Vermeulen om första körningen med Suzuki:

“I really enjoyed my first go on the bike. It made a lot of difference getting on the bike on Monday - with the bad weather conditions as they are today. My first impressions are that the bike is very easy to ride and very comfortable. I really enjoyed working with the mechanics, they all have a lot of experience and they’re very methodical and really know what they are doing. We have a lot of work still to do but I am sure we can move in the right direction. I’m having fun, despite the weather!”

http://www.suzuki-motogp.com/news/newsitem.asp?id=20051109161128_MOTOGP

Vem det är som ska ha #17 på sin hoj undrar nu också Kawasaki! :)

The on track debut of Kawasaki's Randy de Puniet and Suzuki's Chris Vermeulen at Valencia on Monday caused some consternation amongst the assembled journalists, when it was observed that both riders were sporting the number 17 on their respective machines.

The confusion quickly spread, with the subject being discussed on internet message boards around the world once photographs from the test were released on Monday evening.

Kawasaki's Team Coordinator, Michael Bartholemy, was quick to clear up the confusion.

"As soon as we knew that Randy de Puniet would ride for Kawasaki next year, we reserved the number 17 with the International Race Teams Association, who are responsible for coordinating allocation of racing numbers in MotoGP," explained Bartholemy.

"Chris Vermeulen ran the number 17 on his bike when he raced as a replacement rider in Phillip Island and Istanbul, so we weren't surprised to see him running the same number here at the Valencia test. However, we can confirm that Randy de Puniet will definitely run with the number 17 on his Kawasaki Ninja ZX-RR next season and that Vermeulen will run under a different number," added Bartholemy.

http://www.kawasaki-eckl.com/press/index.asp?saction=Article&sSection=press&id=340

Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back