MotoGP - Red Bull USA GP

Hade dock bekymmer med ljudet på Viasat On Demand. Inget motorljud eller Presskonferans gick att höra...

Samma här, men presskonferensen gick att höra om man vred upp full volym...men höll på att skita på mig när dom svenska kommentatorerna började snacka igen :D Trodde högtalarna skulle spricka...

Tur att beläggningen på Laguna Seca är som en crossbana så det händer NÅGONTING alls på banan. Annars hade 17 förare åkt runt banan med samma avstånd till varandra i hela racet. Nu fick ju några göra ett "bra" race och plocka lite placeringar pga. folk damp i backen.

Nej nu måste dom göra nåt med MotoGP, och det är snabbt, innan intresset helt dör ut.... 12 förare i mål, och EN intressant fight på ett helt race när Rossi kör ifatt och om Dovi (förutom starten då folk faktiskt körde om varandra nån gång).... Pinsamt!

Nu är det ju faktiskt fler omkörningar i F1 än i MotoGP...

Fast jag kan hålla med om att det känns som han gjort sitt. Bort!

Att Colin blev sidsteppad av Yamaha i samma ögonblick Spies kom in i bilden förvånar väl ingen.

Att förvänta sig att Colin som 2:a förare hos Tech3 ska göra samma resultat som i fjol på typ ex Toseland cykel bör ju vara att begära något för mycket.

Testade Iphoneappen som finns att köpa för 139:-.
Löjligt bra, inga livebilder men man ser transponders flyga runt på banan, 4 mellantider och liveinfo. Perfekt när man ligger i sängen.

Någon som har en bild på Rossis hjälm?

En polare hävdar att han hade Ron Jeremy mitt på hjälmen.

4.jpg

Idel ädel roadracing adel. Tio 500 titlar gemensamt. :Bugar

Någon som har en bild på Rossis hjälm?

En polare hävdar att han hade Ron Jeremy mitt på hjälmen.
Valentino-Rossi-Helmet-Laguna-Seca-560x371.jpg

Kan så vara...men de andra på hjälmen är teamet och de närmaste vännerna.

Last edited:
Haha Lorenzo är ju så skön. Simulerar månlandning vid korkskruven. :D
Det var lite kul första gången, nu börjar det bli tjatigt.
Nej nu måste dom göra nåt med MotoGP, och det är snabbt, innan intresset helt dör ut.... 12 förare i mål, och EN intressant fight på ett helt race när Rossi kör ifatt och om Dovi (förutom starten då folk faktiskt körde om varandra nån gång).... Pinsamt!
Utan att var dryg, såg du hela racet?
Inte det roligaste i historien men Simoncellis fajt med Melandri var bra, likaså Espargaros med finnen (som käkar mer grus än en grävmaskin). Spies passering av Hayden var snygg, osv... Alla race kan inte bli klassiker!

Jämfört med Doohan-eran var det här ju ett fantastiskt race :D

Nu är det ju faktiskt fler omkörningar i F1 än i MotoGP...
Fördelen med MotoGP är att man inte behöver oroa sig för att tex Rossi ska släppa förbi Lorenzo på sista varvet.

Någon som läst vad Stoner skyllde sin andra plats på? Dåliga däck, ont i magen, motvind?

Äh, kom igen nu...

Det är ju kul att de spexar lite istället för att vara som Formel1-torrisarna och bara dunkar lite i ratten när de vinner.
Du kanske tycker Rossi är löjlig också?

Rossi är 300 gånger så rolig som Jorge, och en stor skillnad mellan de båda är att när fansen kommer ner och håller hojjen, så hälsar Rossi på varenda snubbe, medan Chupa bara springer därifrån. Rossi: +300 Jorge: -200.

Någon som läst vad Stoner skyllde sin andra plats på? Dåliga däck, ont i magen, motvind?
Han låste framhjulet så han backade av ett varv. Sen drog han på igen och låste igen. Backade av lite och gick på och låste igen. Typ. Sen försökte han öka halvvägs in i racet men låste igen och då var det dags att toura hem andraplatsen. Han körde racets snabbaste varv ganska tidigt i racet.

Han har kritiserat däcken ganska hårt denna helgen. Tycker att det "mjuka" däcket (bakdäcket) är alldeles för hårt. När det mjuka däcket klarar de varmaste racen så blir det farligt när det är kallare race.

Även Rossi kritiserar Bridgestonedäcken i senaste GPWEEK:
"You have to ride always thinking about the tyres, and you have to make always the right procedure to put the tyre in temperature. This year alot of big crashes were for that reason."

"You have to ride always thinking about the tyres, and you have to make always the right procedure to put the tyre in temperature. This year alot of big crashes were for that reason."

Tyder i mina öron mer på "okunnig" personal än just däckens beskaffenhet!

Fördelen med MotoGP är att man inte behöver oroa sig för att tex Rossi ska släppa förbi Lorenzo på sista varvet.

Där har Du en stor poäng varför just roadracing alltid kommer vara intressantare än stödhjulsracing :tummenupp

Last edited:
Hade förväntat mig rätt mycket mer av amerikanerna på hemmaplan... inte ens i närheten varken på kval eller race. Lite besviken på Spies tråkiga körstil med, kör mest på säkerhet tycker jag. Inleder allt som oftast racen väldigt avvaktande för att sedan plocka några placeringar på slutet, på det sättet vinner man inga motogp-race.

Äh, kom igen nu...

Det är ju kul att de spexar lite istället för att vara som Formel1-torrisarna och bara dunkar lite i ratten när de vinner.
Du kanske tycker Rossi är löjlig också?
Om en förare, Rossi, Jörgen eller någon annan, vill köra ett ärevarv med sin landsflagga är det helt okej.
Att fjanta runt och hoppa i vattnet, skjutsa en kanin eller klättra i stängslet tillför absolut ingenting, om du frågar mig.

I vilken motorsport behöver man oroa sig för det?

Last edited:
Hade förväntat mig rätt mycket mer av amerikanerna på hemmaplan... inte ens i närheten varken på kval eller race. Lite besviken på Spies tråkiga körstil med, kör mest på säkerhet tycker jag. Inleder allt som oftast racen väldigt avvaktande för att sedan plocka några placeringar på slutet, på det sättet vinner man inga motogp-race.

Ja, det är riktigt "säkert" av Spies att köra av och köra på extra-asfalten vid attack så han tappade placeringar :D

Jag gillar Spies, han kämpar hårt för att vara en Underdog.

De borde införa 1000cc nästa år och ta in 3 förare i varje team istället för att öka på spänningen en aning. Moto2 fältet är för stort och kan lätt tunnas ut med så där 10 av toppen som får gå över till MotoGP.

Se så, gör't! :banana

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back