Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eller är det - till skillnad från Bradl och Bautista - ett nyligen påskrivet kontrakt som helt plötsligt gjort honom mätt...?
En sak som slog mig: när såg man Rossi göra en så bra start sist? Han brukar väl i stort sett aldrig göra bra starter?
Har jag missat något? Har han ett kontrakt klart för 2014?
Vi vanliga dödliga hade nog legat sjukskrivna hemma i soffan
Jag får bara känslan att det överdramatiseras en aning. Kör man in på 5:e och 6:e plats och lyckas hålla en frisk Cal bakom sig är man i hyfsat bra skick. Men adrenalin har ju en förmåga att få kroppen att tänka på annat än smärta.
Missförstå mig rätt. Pedrosa och Lorenzo är "hjältar" i mina ögon varje gång de kör ett race på sin normala nivå och i går var det ännu mer imponerande. Har inte påstått att de klagar.Jag tycker dom klagar ovanligt lite och tar ganska stora risker om man tänker att en ny krasch kan vara slutet speciellt för Lorenzo.![]()
Vääldigt starka rykten ( hur starka/tillförlitliga MGP rykten innan Brno nu kan vara ) pekar mot att han bär en skeetafuuler ( västergötska ) röd kepa nästa år!
OK! Men ska det inte vara "schetafuuler"???
Lorenzo gjorde givetvis en ännu starkare insats igår än på Assen. Två operationer med tillhörande narkos är oerhört påfrestande. Han kände sig yr och i dålig kondition, och tar ändå en sjätteplats.
Fantastisk insats av stålmannen, en insats som hamnar lite i skymundan på grund av Marquez imponerande körning.
Laguna Seca är den mest fysiska banan på hela året och de körde 32 varv. Klart de är helt slut efteråt och jag tror inte de spelar alls.Missförstå mig rätt. Pedrosa och Lorenzo är "hjältar" i mina ögon varje gång de kör ett race på sin normala nivå och i går var det ännu mer imponerande. Har inte påstått att de klagar.
Vad jag menade var att de såg ut att "lida" lite extra mycket när de kom in i depån efter racet och satt kvar på sina hojar en stund. Men det kan säkert vara så som jag skrev innan, att adrenalinet går ner när racet är klart och att smärtan kommer. Är ingen doktor![]()
Laguna Seca är den mest fysiska banan på hela året och de körde 32 varv. Klart de är helt slut efteråt och jag tror inte de spelar alls.
Såg du inte när de filmade Lorenzo i depåboxen efteråt? Han var mycket nöjd när han tittade in i kameran och gav två tummar upp, eller om det var två knutna nävar.
Men vänd på det då: Hur ont har man om man kan köra 32 varv på den mest fysiska banan och komma 5:a och 6:a, före tex en fullt frisk Cal?Laguna Seca är den mest fysiska banan på hela året och de körde 32 varv. Klart de är helt slut efteråt och jag tror inte de spelar alls. Såg du inte när de filmade Lorenzo i depåboxen efteråt? Han var mycket nöjd när han tittade in i kameran och gav två tummar upp, eller om det var två knutna nävar.
Den här bilden visar möjligen vilka två företag som överför störst belopp till förarnas bankkonton.
(Röd/blått företag: 3 miljarder SEK i vinst 2012. Svart företag: 2,3 miljarder SEK i vinst 2012.)
Så är det så klart.Försöker ju inte ta ifrån prestationen men sa inte Lorenzo själv i en raceintervju att han inte hade ett brott på nyckelbenet utan bara en "vridning" av plåten (titaniumet). Så, med 1 vecka och smärtstillande så tror jag oxå på att prestationen blir enklare att förstå hur den kan gå till. Ben går fort att läka ihop och med titanium och skruvar på det så är det bara den lokala smärtan som är jobbigast.
På tal om energidryckerna så "råkade" de visa under racet när Uccio fyllde på Vales Monster-flaska med vatten![]()
De har visat flera gånger när Puig fyller på Pedrosas RB-flaskor med vatten. Undrar om det delas ut reprimander varje gång det syns i TV?
För övrigt tycker jag flaskorna borde förbjudas på podiet, det ser såå löjligt ut när de håller upp flaskorna.
Klockorna är nästan mer löjligt, sen är det ju vattenflaskor.. Biaggi hade ju ett mjölk företag som sponsor tror inte direkt han satt å sipprade mjölk på lineup.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |