MotoGP - Red Bull U.S. Grand Prix - Laguna Seca

P€RRA;5855938 skrev:
Förhoppningsvis är det bara okunskap om de påfrestningar som MotoGP-förare utsetts för som får svennebanan att tro att de bevittnar mirakel på banan. Okunskap om grundläggande dramaturgi från tävlande och TV-producenter är inte heller något nytt, utanför de djupa skogarna.
Inte nog med att du passar på att håna någon därför att denne bor i Värmland, du verkar dessutom på fullt allvar tro att du vet hur det förhåller sig på de flesta områden. Teknik. Personlighetspsykologi. Fysionomi. Kirurgi. Ekonomi. Politik. You name it! Du har svaren.

Jag är den förste att medge att jag skriver många inlägg för att påpeka andras kunskapsbrister, men nästan bara när någon är tvärsäker i sin åsikt och kryddar med dumdryg attityd. Du häcklar alla som har en annan åsikt än din egen – MotoGP-förare som ”svennebanan”.

:3freak

Last edited:
Du har aldrig åkt cross förstår jag.

Förklara gärna hur du tänker när du jämför 'lalla runt med liten krämpa' med att andra får kopiöst betalt för att ta risker (som jag tror du menar fastän det inte riktigt står så).

Har tävlat inom Superbike SM under sent 70 tal och sen trappat ner med Enduro men en skada i båtbenet tvingade mig att sluta. Artros i handleden..mao avdankad pilot :hihi

Antar att du aldrig åkt en Motogp hoj.;)

Det jag menar är att dom körde mot andra och verkade klart hämmade av sina skador men dom tog en risk att sannolikt skada sig ännu värre vilket JL visade sig göra.

Du beskriver att du åkte MX utan större problem en vecka efter en operation.
Tycker det är en väsentlig skillnad, eller missuppfattade jag dig?

Ok.

Men om "plåtbiten" som sitter fast i benet vrider sig så måste väl även benet röra sig antar jag :va

Lorenzo har nu gjort två ganska grova missar, frågan är om han inte förlorade titelchansen där.

Ok vad? Du är väldigt sällsynt!

Jag är den förste att medge att jag skriver många inlägg för att påpeka andras kunskapsbrister, men nästan bara när någon är tvärsäker i sin åsikt och kryddar med dumdryg attityd.
Då kanske du ska börja läsa dina egna inlägg.

Du häcklar alla som har en annan åsikt än din egen – MotoGP-förare som ”svennebanan”.
Jag häcklar bara dig och Valmers av precis de anledningar du anger ovan: Dumdryghet kombinerat med tvärsäkra åsikter.

Last edited:
P€RRA;5856619 skrev:

Ah, där ser man, jag har tröttnat lite på att läsa dina och Radares inlägg för de sällan innehåller något mer än småbråkande så brukar oftast bara bläddra förbi om det inte innehåller mer än bara text. I det här fallet missade jag visst en liten bit information.
Jaja, jag tillförde iaf en hänvisning till en plats där man kan läsa lite mer om saken.

Ah, där ser man, jag har tröttnat lite på att läsa dina och Radares inlägg för de sällan innehåller något mer än småbråkande så brukar oftast bara bläddra förbi om det inte innehåller mer än bara text. I det här fallet missade jag visst en liten bit information.
Jaja, jag tillförde iaf en hänvisning till en plats där man kan läsa lite mer om saken.
Jag tog faktiskt bort det där 2 minuter innan ditt inlägg. Man kan ju inte utgå ifrån att alla läser alla inlägg :)

P€RRA;5856652 skrev:
Jag tog faktiskt bort det där 2 minuter innan ditt inlägg. Man kan ju inte utgå ifrån att alla läser alla inlägg :)

Hehe, sant. :D Jag slarvläser en hel del. :crash

..så har man sett racet, fan att vara borta från civiliserade trakter när racen körs... :crash

MM imponerar stort, det där är nästa världsmästare, iskall kille, Spies garvade lite under hans passering av Bradl..."loose"...
Vale - kungligt hanterat att junisen körde hans patenterade fuling i korkskruven. :rofl Mannen har självdistans...något fler skulle behöva ta till sig.

Bradl - strongt, men han är nog hojvärldens motsvarighet till Loeb - karismatisk som gårdagens mandelkubb.

Lorenzo:
"I felt quite dizzy from the middle of the race to the end so my performance was getting worse."

Om man tittar på varvtiderna så körde han 22:or alla varv utom de 4 sista. Han hade dessutom sin snabbaste T3 på varv 18.

Säger han att han kände sig yr så stämmer säkert det men det påverkade inte varvtiderna nämnvärt.

Samma sak för Pedrosa som körde ungefär samma varvtider som Lorenzo under hela racet. Han satte dessutom sin snabbaste tid på varv 18.

Lorenzo pratar om hur illa ute han varit och nämner mycket riktigt sina två operationer under narkos som en besvärande faktor
Inte blir man blir piggare av två omgångar narkos under kort tid, lite som två totala blackoutfyllor fast narkos slår hårdare och mer direkt ut stora delar av nervsystemet.

Mycket starkt av Lorre att placera sig så bra trots detta och samtidigt se till att absolut inte gå på öronen igen.

Bradl - strongt, men han är nog hojvärldens motsvarighet till Loeb - karismatisk som gårdagens mandelkubb.

Är Bradl framtidens Pedrosa kanske?
Kommer vara med i toppen konstant, tråkig och tyst, och kommer aldrig ta hem titeln?

Är Bradl framtidens Pedrosa kanske?
Kommer vara med i toppen konstant, tråkig och tyst, och kommer aldrig ta hem titeln?

Jo, det är inte helt otroligt. Chansen finns ju iofs att vi får se honom eller kanske t.o.m Bautista på fabriksmaterial när Suzuki träder in på scenen 2015 och då blir han nog ingen Pedrosa :)

Jo, det är inte helt otroligt. Chansen finns ju iofs att vi får se honom eller kanske t.o.m Bautista på fabriksmaterial när Suzuki träder in på scenen 2015 och då blir han nog ingen Pedrosa :)

Vad blir han då menar du?
En Sete, Melandri framtid eller menar du att Sukan kommer vara bättre än Hondan?

P€RRA;5857314 skrev:
Lorenzo:
"I felt quite dizzy from the middle of the race to the end so my performance was getting worse."

Om man tittar på varvtiderna så körde han 22:or alla varv utom de 4 sista. Han hade dessutom sin snabbaste T3 på varv 18.

Säger han att han kände sig yr så stämmer säkert det men det påverkade inte varvtiderna nämnvärt.

Samma sak för Pedrosa som körde ungefär samma varvtider som Lorenzo under hela racet. Han satte dessutom sin snabbaste tid på varv 18.

Jämför man med förra årets varvtider på Laguna låg JL99 ca 0,5-1,0 sekund efter, detsamma kan man säga om DP26.

:)

Båda två har redan fabriksmaterial :)
Ahh okej. Fabriksstall dårå, inte satellithoj :)

Vad blir han då menar du?
En Sete, Melandri framtid eller menar du att Sukan kommer vara bättre än Hondan?
Njae, det är nog osannolikt att Suzukin kommer göra underverk under de första åren, däremot är ju Pedrosa en av få förare i modern tid som harvat runt i ett kompetent fabriksstall så pass länge och dessutom varit snubblande nära att ta hem turneringen. Om Bradl landar hos Suzuki så är ju förutsättningarna annorlunda, eftersom man då har betydligt mer jobb med att uveckla hojen till en motoGP-vinnare. Den ledtiden är troligtvis betydligt längre än vad Pedrosa stog inför i HRC och isåfall tycker jag inte man kan jämföra Bradl i team Suzuki som Pedrosa i HRC :).

Om han däremot fortsätter i LCR så är väl risken stor att han blir en ny Pedrosa :)

Jämför man med förra årets varvtider på Laguna låg JL99 ca 0,5-1,0 sekund efter, detsamma kan man säga om DP26.:)
MM var 15 sekunder långsammare än vad Stoner var förra året, dvs ca 0.5 sekunder per varv. Mao gick det långsammare än förra året så din jämförelse haltar lite.

:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...