MotoGP / Moto2 / 125 Silly Season 2010.

Nä. Den röda färgen är att de ryktats till det teamet men att det inte är bekräftat. Teamlistan är den officiella som har betalat in de första pengarna till Dorna. Jag tror det kommer finnas team som inte kommer till start dock.
 
Nä. Den röda färgen är att de ryktats till det teamet men att det inte är bekräftat. Teamlistan är den officiella som har betalat in de första pengarna till Dorna. Jag tror det kommer finnas team som inte kommer till start dock.

All right :tummenupp
 
"kuben" 2002-2004 var väl svår att få till på bana överhuvudtaget! vet inte om 3cyl 4t 990cc skulle göra sig bättre dag? Flera erkänt bra förare försökte iallafall..

http://www.youtube.com/watch?v=S4A7WkEqmwI

De har redan gett dig en brasklapp för detta.
Men jag vill inte påstå att de 3 pipiga 2 taktarna hade problem.
Hondas 3 pip vann ju några VM.
 
Arne Tode var på Almeria och testade en FTR-Moto2. Han körde 1:38 tider. Om 3-4 veckor så har hans kommande team, Team Germany, bestämt sig för om det blir FTR, Suter eller Kalex som dom ska ha.
 
Moto2
Ajo Motorsport - Aprilia
Álex Debón

Campetella Racing - B&B Team
Dominique Aegeter

Cardion AB Motoracing -Aprilia
Karel Abraham

CIP Moto -GP250 -Suter
Valentin Debise

Interwetten Moto2 Team - Suter / Kalex / Moriwaki
Thomas Luthi

G22 Racing Team -Moriwaki
Fonsi Nieto
Yanick Guerra


Hayate Racing Team -Suter
Ricky Cardús
Jules Cluzel

Honda Gresini -Moriwaki
Toni Elías


JIR -TSR
Mattia Pasini
Roger Lee Hayden


Kino Racing -Burning Blood
Fabrizio Perren

Mapfre Aspar Team - Aprilia
Julían Simón
Mike Di Meglio


Matteoni Racing -Moriwaki
Lukas Pesek
Jules Cluzel

Pons Racing -Kalex
Axel Pons
Sergio Gadea


Promoracing - Harris
Joan Olivé
Kenny Noyes


Racing Team By Queroseno - Burning Blood
Bernat Martínez
José David De Gea
Alex De Angelis


Racing Team Germany - Suter
Arne Tode


Scot Racing Team - NCR
Niccolo Canepa

Speedup Aprilia - Aprilia
Andrea Iannone
Gabor Talmacsi


Sprint Tecnology Racing - Suter
Roberto Pietri
Roberto Rolfo

Stop and Go Racing Team - FTR
Héctor Faubel
Ratthapark Wilairot


Tech 3 - Tech3
Raffaele De Rosa
Yuki Takahashi


Viessmann Kiefer Racing - Suter
Stefan Brald
Vladimir Leonov


WTR San Marino Team - ADV/CRP
Claudio Corti
 
Arne Tode var på Almeria och testade en FTR-Moto2. Han körde 1:38 tider. Om 3-4 veckor så har hans kommande team, Team Germany, bestämt sig för om det blir FTR, Suter eller Kalex som dom ska ha.

Samma team som körde med föraren Graeme Gowland 16/11 på Jerez
Gowland finished the first full race for the M209 13th overall in the combined Formula Extreme/Moto2 race at Jerez - and fourth out of seven finishers in the 600cc Moto2 class.

Verkar som Moto2 teamen har ett par sekunder per varv att kapa för att leva upp till förväntan
 
Det var flera som körde deras hoj där.
Jeremy McWilliams
Eugene Laverty
Scott Redding
Gino Rea
Kev Coghlan
 
Piaggio Group har skickat ut till teamen som var tänkta för att köra med aprilia-ramar i Moto2 att dom håller på att ompröva sit beslut till att delta i Moto2.

Troligtvist är att Aprilia inte kommer att utveckla någon Moto2 utan istället satsar dom mera på motorutvecklingen på sin RSV4. Några förare som ryktats till aprilia-team har redan testat på andra cyklar som Mike Di Meglio och Julian Simon som testkört på BQR´s hojar.
 
Piaggio Group har skickat ut till teamen som var tänkta för att köra med aprilia-ramar i Moto2 att dom håller på att ompröva sit beslut till att delta i Moto2.

Troligtvist är att Aprilia inte kommer att utveckla någon Moto2 utan istället satsar dom mera på motorutvecklingen på sin RSV4. Några förare som ryktats till aprilia-team har redan testat på andra cyklar som Mike Di Meglio och Julian Simon som testkört på BQR´s hojar.
Det var ju ganska drastiskt, men mer i linje med vad man trodde skulle ske.
 
Ja vad händer med Aprilia egentligen ?
Fortsätter med 125cc skiter i Moto2 och lägger lite extra krut på superbike V4:an ?
 
Ja vad händer med Aprilia egentligen ?
Fortsätter med 125cc skiter i Moto2 och lägger lite extra krut på superbike V4:an ?

Någonstans finns det ju en gräns för alla tillverkare när de tröttnar på nya regler och omstuvningar och lägger sitt krut på annat håll.
Inte särskilt svårt att förstå att om man ändrar i ett koncept, där vissa har grävt ner enorma resurser för att bli bäst, så tröttnar de och låter andra leka vidare ...
 
Ja vad händer med Aprilia egentligen ?
Fortsätter med 125cc skiter i Moto2 och lägger lite extra krut på superbike V4:an ?

Så ser det ut nu ja.

Från 2012 var det eventuellt intressant för Aprilia med MotoGP om det blir att man kan använda produktionsmotorer.

En ny grej i 125GP är att man satt en begränsning på vad en hoj max får kosta. Ibland är det visst för enkelt att komma på saker för att göra det billigare! :)

Det var ju ganska drastiskt, men mer i linje med vad man trodde skulle ske.

Från Aprilia´s sida var det ganska så väntat. Men dom ägs numera av Piaggio och det är väl dom legat bakom Moto2 ideérna.
 
Last edited:
Någonstans finns det ju en gräns för alla tillverkare när de tröttnar på nya regler och omstuvningar och lägger sitt krut på annat håll.
Inte särskilt svårt att förstå att om man ändrar i ett koncept, där vissa har grävt ner enorma resurser för att bli bäst, så tröttnar de och låter andra leka vidare ...

Det är väl lite det som är problemet med MotoGP/Moto2 tycker jag.
Man genomför massor av regeländringar hela tiden för att få ner kostnaderna, vilket egenligen bara resulterar i att det blir dyrare för tillverkarna och teamen som måste designa om allt varje gång det blir en regeländring...

Puckat tycker jag...
 
125GP

Ajo Motorsport
Marc Márquez
Sandro Cortese

Andalucia Aprilia
Alberto Moncayo

Bainet Derbi
Pol Espargaró
Efrén Vázquez
Luis Salom

Bancaja Aspar Team 125cc
Nico Terol
Bradley Smith

Blusens Aprilia
Tito Rabat

CBC Corse
Michael Ranseder
?

DeGraaf Grand Prix
Randy Krummenacher
?

Emmi Caffe Latte
Marcel Schrötter

Fontana Racing
Simone Corsi

Jack & Jones Team
Danny Webb
?

Loncin Racing
Tomoyoshi Koyama
?

Matteoni Racing
Alexis Masbou
?

Ongetta Team ISPA
Jonas Folger
Takaaki Nakagami
Elly Ilias
?

Racing Team Germany
Jasper Iwena
?

WTR San Marino Team
Johann Zarco
 
Emmi Caffe Latte
Marcel Schrötter


måste väll ändå vara bra för den killen (kan han vara en blivande mästare)



för visst är det han som blev 7:a som wildcard nu senast :va:va lr har jag gjort bort mig igen
 
2009 European Superstock 600 Champion Gino Rea tested Racing Team Germany’s Moto2 bike in Almeria in southern Spain on Wednesday.

The British rider adapted quickly to the new machine, which is built by Buckingham-based FTR, and ran impressive times along with Racing Team Germany's already signed rider Arne Tode.

Rea said: “I managed to get some laps on the FTR Moto 2 bike when instructing at Almeria with Racedays. It only had a stock CBR600 engine in it so the power wasn’t so special, but it was really loud, like a MotoGP bike.

“The bike definitely has potential. It’s very light, which makes it quick to turn and easy to throw around.

"After only a short time, the lap times were good and it’s nice to ride. It will be very interesting to see what happens with the development over the winter period.

"I’d like to say thanks to Gerry Bryce from Racedays and Steve at FTR.”

Rea plans to race in either World Supersport or Moto2 next year.
 

Bifogat

  • gino-rea-moto2-test.jpg
    gino-rea-moto2-test.jpg
    46.1 KB · Visningar: 89
2009 European Superstock 600 Champion Gino Rea tested Racing Team Germany’s Moto2 bike in Almeria in southern Spain on Wednesday.

The British rider adapted quickly to the new machine, which is built by Buckingham-based FTR, and ran impressive times along with Racing Team Germany's already signed rider Arne Tode.

Rea said: “I managed to get some laps on the FTR Moto 2 bike when instructing at Almeria with Racedays. It only had a stock CBR600 engine in it so the power wasn’t so special, but it was really loud, like a MotoGP bike.

“The bike definitely has potential. It’s very light, which makes it quick to turn and easy to throw around.

"After only a short time, the lap times were good and it’s nice to ride. It will be very interesting to see what happens with the development over the winter period.

"I’d like to say thanks to Gerry Bryce from Racedays and Steve at FTR.”

Rea plans to race in either World Supersport or Moto2 next year.
Läste en intressant artikel i engelska BIKE om FTR. Dom har fått till en del intressanta tekniska lösningar på sitt chassie och tror Moto2 blir tätt tack vare enhtsmotorerna. Nåt jag inte visste var att motorer kommer att tilldelas teamen via lottning vart tredje rejs. Det visades också en karta över alla de som bygger chassies runt om i världen. Ganska bra geografisk spridning. De trodde också att Moto2 hojarna skulle bli snabbare än 250.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top