MotoGP: Le Mans 2006

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
gthyni skrev:
2179050 jag hoppas också det,
MEN han hade bara en DNF förra året och stod på pallen i alla
andra lopp.

Men man behöver inte vinna VM med 147 poäng före tvåan heller.

Jörgen #31 skrev:
2179032 Han har sagt att han vill vinna på en italiensk hoj.. Idag är nog inte märkesbytet långt borta!

/Jörgen
Låt oss hoppas det, skulle vara förjävligt att förlora en sån makalös förare till F1. Om detta händer kommer den stående kommentaren nästa år vara "Men om Rossi hade kört...."
Dessutom vill jag ha bort Sete från Ducatiteamet, han har inte vad som krävs känns det som.

En helt okej dag för mig.

Kallio tvåa: funkar absolut. Synd att det var Bautista som vara före bara. Bautista är ju tyvärr snabbast just nu. Crap.

250: en hel klass med glada, galna japaner! Sådant gillar jag. Synd att Hiroshi fick spö av brorsan. Jag vill se en vinnare på KTM även i 250. Inte på grund av märket utan för att det är en kul snubbe.

Pedrosa gör ännu ett svinigt bra race. Ett felval när det gäller däck är lätt korrigerat till nästa race. En kille som kan fightas med Rossi när han tar i som bäst är inte annat än helbäst. Rossi ja. Surt, surt, surt. Jag hoppas han vinner nästa race med minst 10 sekunder så att vi får se den överlägsna Vale igen.

Men skulle Rossi sluta som en förlorare? Om han nu inte tar det i år vill säga. Jag tror inte han slutar om han inte vinner i år.

*suck* :(

Jag såg fram emot en titanernas kamp mellan Rossi och Pedrosa dom sista varven, men ett teflonframdäck och en Rossi som tog kaffepaus satte ju punkt för den förhoppningen. Ruggigt starkt kört av dom båda fram till "missödena" iaf :tummenupp

He he, Sete har flyttat över sin förbannelse till Rossi i år. Väldiga likheter mellan Sete's fjolårssäsong och Rossi's hittills i år. Dock tycker förstås alla synd om Rossi när de var skadeglada mot Sete. :rolleyes: I år kommer dock Sete i mål i alla fall även om det inte går lika fort på Duccen som på Hondan.

Fantatisk uppryckning av Suzuki's kapacitet dock fick vi aldrig se om det fanns någon vändning i sikte för Kawa. Bridgestone verkar ok just nu i alla fall.

Macho Woman skrev:
2179064 En helt okej dag för mig.

Kallio tvåa: funkar absolut. Synd att det var Bautista som vara före bara. Bautista är ju tyvärr snabbast just nu. Crap.

250: en hel klass med glada, galna japaner! Sådant gillar jag. Synd att Hiroshi fick spö av brorsan. Jag vill se en vinnare på KTM även i 250. Inte på grund av märket utan för att det är en kul snubbe.

Pedrosa gör ännu ett svinigt bra race. Ett felval när det gäller däck är lätt korrigerat till nästa race. En kille som kan fightas med Rossi när han tar i som bäst är inte annat än helbäst. Rossi ja. Surt, surt, surt. Jag hoppas han vinner nästa race med minst 10 sekunder så att vi får se den överlägsna Vale igen.

Det var väl Luthi som vann idag? Eller menar du sammandraget? Jag kan ha fel fikade mest under dom första racen. :)

Är på så jävla kasst humör just nu så min bärbara dator fick ta skiten och inte fungera längre idag(och förmodligen inte nån annan dag heller)!!!
Jävla YAMAHA skräp, lika surt var det i Shanghai när man stog på plats och kolla och ser att Rossi var på väg att köra upp sig från 5:a till 3:a, istället så har Michelin lyckats med ett skitdäck. Jävla Idioter!!!!

Och surt när Elias körde om kull honom......va fan det är ju typ 50-60 poäng förlorade på dom racen, vilket hade haft han i ledningen i tabellen just nu.

Detta race var såååå viktigt, men som sagt, detta är en dålig helg.

Mitt fiddyteam förlora överlägsen ledning igår i Motala pga tekniskt fel(vatten i tändhatten), Carola vann inte ett skit igår,(inte ens en 12:a fick hon), Rossi DNF:a idag.
Fattas bara att vi förlorar hockeyfinalen idag så är ju lyckan gjord! :(

Nä denna helg kan dra åt helvete.

Over n out.

//R

Jörgen #31 skrev:
2179024 PISS SKIT OCH MÖG när race avgörs pga tekniska fel... Hade jag haft Yamaha hade jag fan satt ut den på blocket! *suck*

/Jörgen

Jag ger 150 000 kr, lätt. Tror ni SMC/Folksam hjälper mig att bemästra och försäkra den? Trist korta service-intervall dock :D

Ravetrancer skrev:
2179089
Fattas bara att vi förlorar hockeyfinalen idag så är ju lyckan gjord! :(
//R
App app, det viktigaste (för mig) är kvar. Vinner vi bara VM så har jag överseende med att kamelskötarna inte klarar skruva ihop doktorns hoj.

Macho Woman skrev:
En kille som kan fightas med Rossi när han tar i som bäst är inte annat än helbäst.
Nja, när Rossi ökade hade inte Pedrosa en chans och så länge Rossi är med i leken är Pedrosa max en prins.
Att sen se både Melandri och Capirex köra förbi Butter gjorde ju dagens race lite roligare :D

Kul att Hopper hängde med så pass bra ändå när Rossi och Pedrosa gick förbi.
Gissar att tempot vart lite för högt och att chansningarna för att hänga med tog ut sin rätt.
Stort plus också för att han körde hela loppet och inte divade sig.

Melandri får se till att konservera formen till nästa race :tummenupp

Mkt gött o se när Valentino gick upp o åkte ifrån Pedrosa..Sedan tror jag att valentino o team camel o michelin co samlas likt en katastrofkommision ang allt skumt som hänt/händer just Valentino !

Marco o Capirex fick mig att tjuta högt o må mkt bra vid passagen av just Pedrosa :tummenupp

Finns det ngn vänlig individ som har den för nedladdning?
Låter ju som det är värt att kolla på helt klart!
Tack isf..

sandstream skrev:
2179238 Nja, när Rossi ökade hade inte Pedrosa en chans och så länge Rossi är med i leken är Pedrosa max en prins.
Rossi ökade väl inte utan Pedrosa tappade. I flera varv efter omkörningen hade han ju inga problem att hänga med Rossi, avståndet var intakt. Varför han sedan tappade fart kan man ju bara spekulera i, kan vara ork, däck eller förmåga att köra med dåliga däck.

Neutral skrev:
2179355 Rossi ökade väl inte utan Pedrosa tappade. I flera varv efter omkörningen hade han ju inga problem att hänga med Rossi, avståndet var intakt. Varför han sedan tappade fart kan man ju bara spekulera i, kan vara ork, däck eller förmåga att köra med dåliga däck.

Ja - jag tyckte dett såg ut som Pedrosa gick på sladd i var och varannan kurva, med dåligtt grepp som orsak...? Vet ej, men fick känslan av att hans maskin inte gick att pressa mer, och han gjorde ju verkligen ett försök till sen inbromsning den gången båda ville bromsa ut varann oc de hamnde på curbsen... *frän racing* men Pedrosa drog det kortare strået och var väl t.o.m ute i gräset?

Rossi_Jr skrev:
2179350 Vad hände med rossi såg inte stora klassen ? :gnissla

Hojen bara dog. Månne nåt elektriskt?

Mycket tråkigt, på det sättet vill jag inte se Honda vinna utan kamp.
Det var verkligen synd om Rossi.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back