Självklart väger Valentions ord och önskemål väldigt tungt men de lär ju inte skita i HRC för det....FireSalle skrev:2330947Jag är övertygad om att Valentinos ord väger minst lika mycket som någon annans förare vad gäller önskemål till Michelin. Tror, trots tilltaget med Materazzi-tröjan, att Rossi står högst på listan för fransoserna som världsmästare. Konspirationsteorier tror jag inte på alls. Att de plockat fram ett alternativt framdäck beror kanske på att de får mer input ifrån Honda givet att de har fler som kör på Michelin?
Jag har inte lagt fram några konspirationsteorier utan konstaterat att det bredare framdäck Michelin tagit fram till i år passar Honda bättre än Yamaha, på samma vis som deras bredare bakdäck passade Yamahan bättre än Hondan. Det bredare framdäcket togs fram för att alla Michelinförare upplevde att Bridgestones framdäck var bättre i inbromsning och i kurvan.
Tappat bitar var fel beskrivning men det är som synes mer trasat än normalt slitage.FireSalle skrev:2330962Inte så säker på det, han fortsatte ju även denna gång. Iaf. förra gången måste det ha varit direkt farligt att köra på ett däck där slitbanan försvunnit av de bilderna att döma (Finns det bilder på bakdäcket ifrån LS någonstans?).
Jag tror att om Rossi känt att det var bitar som släppt ifrån hjulet så hade han parkerat direkt, även om han sänkte tempot så vet han vad som händer med ett sprängt däck i den farten.
Jag är övertygad om att Rossi känner att det är problem med bakdäcket och inte med motorn, om jag kan känna att hojen inte spårar riktigt pga felaktigt inställd kedjespänning så....
I Kina fick han kraftiga vibrationer som tydligen var svårt att härleda till fram eller bakdäck. Nu tappade han fästet.
Last edited: