Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ptjae, som jag förstår det sker det mesta utvecklingsarbetet under torrt och med "typiskt" fäste för rejssituationer, att sedan göra anpassning till regn är en relativt enkel operation då det som funkar bäst i torrt oftast funkar bäst i regn - bara med justeringar för lite lägre tempo.Precis vad jag tänkte fråga
J@vlar va han kör Lorre!![]()
Ptjae, som jag förstår det sker det mesta utvecklingsarbetet under torrt och med "typiskt" fäste för rejssituationer, att sedan göra anpassning till regn är en relativt enkel operation då det som funkar bäst i torrt oftast funkar bäst i regn - bara med justeringar för lite lägre tempo.
Typ:
- En mjukare motormappning sär jämnhet i effektutvecklingen går före effekttoppar.
- En justering av TCns parametrar.
- Mjukare chassikomponenter för att nyttja tillgängliga fjädringsegenskaper i ett lägre tempo.
I dag är säkerligen simuleringsprogramvaran så bra att Du kan räkna fram dessa parametrar tämligen exakt, utifrån vad som funkar i torrt. Och då behövs helt enkelt inte särskilt många testvarv innan Du bekräftat eller optimerat fordonsegenskaperna.
Gissar jag
JLo imponerar stort - de tiderna på hårda däck är extraordinära!
Fan, ingen som har lust att smälla upp en bild med tider?
Här kommer en länk istället: http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Sepang+Test+2016
Imponerande som fanken av Lorenzo, annat kan man inte säga.
Men tråkigt om det blir en two-man-show i år igen, jag som hade hoppats på några Ducatis och kanske en Suzuki eller två högt upp i listorna för att röra om, i alla fall initialt. Nu ser det ut mer eller mindre som när säsongen 2015 slutade. Visst är det än så länge bara ett test, men något tycker jag mig åtminstone kunna se i dessa resultat. För även om det bara är tester av nya saker, så ligger det i dessa grabbars natur att alltid vilja vara snabbast, så att någon inte skulle "tagit i" tror jag mindre på.
Detta testet är det som stämmer minst med verkligheten generellt då som jag sagt tidigare alla fabriksteam provar ut vilken konfiguration de ska fortsätta med.Känns trist om det är såhär det kommer se ut under säsongen men brukar testerna stämma överens med hur det blir under race?
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |