Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ptjae, som jag förstår det sker det mesta utvecklingsarbetet under torrt och med "typiskt" fäste för rejssituationer, att sedan göra anpassning till regn är en relativt enkel operation då det som funkar bäst i torrt oftast funkar bäst i regn - bara med justeringar för lite lägre tempo.Precis vad jag tänkte fråga
J@vlar va han kör Lorre!![]()
Ptjae, som jag förstår det sker det mesta utvecklingsarbetet under torrt och med "typiskt" fäste för rejssituationer, att sedan göra anpassning till regn är en relativt enkel operation då det som funkar bäst i torrt oftast funkar bäst i regn - bara med justeringar för lite lägre tempo.
Typ:
- En mjukare motormappning sär jämnhet i effektutvecklingen går före effekttoppar.
- En justering av TCns parametrar.
- Mjukare chassikomponenter för att nyttja tillgängliga fjädringsegenskaper i ett lägre tempo.
I dag är säkerligen simuleringsprogramvaran så bra att Du kan räkna fram dessa parametrar tämligen exakt, utifrån vad som funkar i torrt. Och då behövs helt enkelt inte särskilt många testvarv innan Du bekräftat eller optimerat fordonsegenskaperna.
Gissar jag
JLo imponerar stort - de tiderna på hårda däck är extraordinära!
Fan, ingen som har lust att smälla upp en bild med tider?
Här kommer en länk istället: http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Sepang+Test+2016
Imponerande som fanken av Lorenzo, annat kan man inte säga.
Men tråkigt om det blir en two-man-show i år igen, jag som hade hoppats på några Ducatis och kanske en Suzuki eller två högt upp i listorna för att röra om, i alla fall initialt. Nu ser det ut mer eller mindre som när säsongen 2015 slutade. Visst är det än så länge bara ett test, men något tycker jag mig åtminstone kunna se i dessa resultat. För även om det bara är tester av nya saker, så ligger det i dessa grabbars natur att alltid vilja vara snabbast, så att någon inte skulle "tagit i" tror jag mindre på.

Honda har ju fortfarande lite tid på sig att reda ut den där Hondan. Detta testet är det som stämmer minst med verkligheten generellt då som jag sagt tidigare alla fabriksteam provar ut vilken konfiguration de ska fortsätta med.Känns trist om det är såhär det kommer se ut under säsongen men brukar testerna stämma överens med hur det blir under race?

|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |
|
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”
Screenshot Nya BMW F 450... |
|
|
|
Nya MV Agusta Brutale 800
MV Agusta Brutale har länge... |
|
|
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT
Inför 2026 uppdateras maski... |
|
|
Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor
Ducati presenterar, i samar... |