MotoGP: Estoril

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Kommer bli kul att se Pedrosa slåss mot de stora i framtiden... Bara Rossi vågar stanna kvar när pojken blir man hehe...

oFFkeFF skrev:
Ja du, det är nog rätt många som noterar det..
Macho Woman skrev:
Ja, gör det! Jag förstår faktiskt inte varför det skulle vara så otroligt mycket coolare och viktigare att framföra ett fordon med större kubik. Hoj som hoj. De som är riktigt duktiga på att köra brukar dessutom vara det i vilken klass de än kör. Misstänker att Kallio skulle göra bra resultat även i andra klasser.
Nu missförstod ni. Han är finnpajsare, sådana kan man inte hålla på.

Macho Woman skrev:
Varför ligger 125-racet sist??? :va
Håller med det där, varför e det så. Jag e ju bortrest hela helgen o veckan därefter så jag missar rubbet, fast dekodern e programerad att spela in allt, tom Endurance o Superbike heat 1 nästa helg

Goodstuff skrev:
Pedrosa spöar fyra MotoGP hojar. Battaini får stryk av femton kvartslitershojar.....
-98 på Mugello var 18 st 250-ekipage snabbare än F. Monaco på Paton i 500. På Philip Island samma år var bara fem 500-förare snabbare än Biaggi i 250. Checa, Barros och Beatie blev till exempel avhängda...

Var det inte då 500:orna hade problem med nya bensinen? Ovanliga motorhaverier inträffade, t ex för Doohan.

Om en 250 och en Motogphoj kör på samma tider så har jag hur som helst mycket mer respekt för killen som kört Gphojen. Man får ju ta i beaktande hur pass brutal en sån faktiskt är. Skulle tro att en "halvbra" förare har lättare för att göra bra tider på 250 hojen.
Det finns ju en del exempel på talanger som gjort bra ifrån sig i 125 & 250 för att sedan inte alls lyckas i Motogp/500.

Tiger302 skrev:
Om en 250 och en Motogphoj kör på samma tider så har jag hur som helst mycket mer respekt för killen som kört Gphojen. Man får ju ta i beaktande hur pass brutal en sån faktiskt är. Skulle tro att en "halvbra" förare har lättare för att göra bra tider på 250 hojen.
Det finns ju en del exempel på talanger som gjort bra ifrån sig i 125 & 250 för att sedan inte alls lyckas i Motogp/500.
Ser fram emot respons från Chris Ash...
:hihi

Nyteknik skrev:
-98 på Mugello var 18 st 250-ekipage snabbare än F. Monaco på Paton i 500. På Philip Island samma år var bara fem 500-förare snabbare än Biaggi i 250. Checa, Barros och Beatie blev till exempel avhängda...

Biaggi körde 500 1998, det kan ha varit därför....

är det ingen som har utrustning att spela in tv till hårddisk? vore ju trevligt att ha! ;)

//håkan

EDIT: man får väl skaffa motogp.com konto helt enkelt ...

Last edited:
Vore skönt om vi för engångs skull kunde slippa tjafset om 125/250 vs MotoGP. :fatta!

Alla klasserna har sin charm men den största kommer alltid att vara populärast och ha de bästa förarna, pungt!

I framtiden kanske vi ska ha 3 olika trådar, en för 125, en för 250 och en för MotoGP?

Förstår vad du menar men tjafs blir det ju alltid. 125/250 vs MotoGp, Biaggi/Hayden, Rossi/Sete, en massa människor som lever i villfarelsen att Suzuki kan bygga en riktig MotoGphoj etc. etc. :)

sandstream skrev:
Vore skönt om vi för engångs skull kunde slippa tjafset om 125/250 vs MotoGP. :fatta!

Alla klasserna har sin charm men den största kommer alltid att vara populärast och ha de bästa förarna, pungt!

I framtiden kanske vi ska ha 3 olika trådar, en för 125, en för 250 och en för MotoGP?

Är du moderator eller?

*/ ?>
Back