MotoGP CATALUNYA 10/6

2992217 Det är grymt bortom alla sans!

:yoparty

Snudd på osannolikt egentligen... :va

Får vi se Lorenzo redan nästa år i MotoGP? Ersätter Hayden som flyttas till ett annat Hondateam kanske...
Läs i Silly Season 2008 tråden... :)
Det troligaste är att Lorenzo kör Yamaha nästa år, de ville signa honom till detta år och Lin Jarvis har sagt att de pratar med Lorenzo. Ryktet går dock att Rossi inte vill dela box med Lorenzo som då skulle hamna i Tech 3 med Michelin och fullt fabriksstöd.

Det som är mest :whip det är ju att Lorenzo spöar Rossis 500 tid från 2001 !!!!

Det jäklar är inte kattskit då dessutom Peddos mentor påstår att just 250 inte går framåt längre........

Det var ju inte med liten marginal heller. 1.45.098 mot 1.45.507...
:Bugar

Last edited:
Det troligaste är att Lorenzo kör Yamaha nästa år, de ville signa honom till detta år och Lin Jarvis har sagt att de pratar med Lorenzo. Ryktet går dock att Rossi inte vill dela box med Lorenzo som då skulle hamna i Tech 3 med Michelin och fullt fabriksstöd.
Undrar vad Rossi skulle tycka vara så störande med Lorenzo att han inte vill ha honom som teamkompis? Låter lite märkligt i mina öron. Snudd på
primadonnafasoner.

Tech 3? En ung spanjor i ett franskt team? Ett team som inte har varit i ledande positioner på jättelänge? Låter som förutsättningar man ger en melmåtta - inte någon som Lorenzo. Också "lite märkligt". Eller?

Lorenzo har ju ett minst sagt stort ego vilket är tämligen tvärtom mot Rossi och Rossi har nog ett ganska tungt vägande ord hur teamet ska se ut. Rätt eller fel är svårt att avgöra.
Det skulle snarare vara ett fabriksteam men det körs ur Tech3s garage, full support från fabrik, däck, fjädring etc. Men visst frågar man sig om Lorenzo och hans manager kan svälja den biten. Dock verkar Yamaha jobba stenhårt på att få Lorenzo så de är nog villiga att böja sig ganska långt.

Biaggi har jag för mig skulle kvalat in i första led i 500 när han körde 250.
Nja, har letat lite och han skulle ha kvalat in på 6:e plats i 500 i Malaysia -96. En knapp sekund efter Doohans pole. Snabbare än Schwantz och Criville.

8:e plats i 500 på Mugello -96. Före Barros, Abe och Okada.

:näsblod

Edit: nu blir jag själv påmind om varför det är så lätt att ha respekt för Biaggi och så svårt att mäta en del förare som har varit hans sentida konkurrenter med samma måttstock.

Last edited:
Nja, har letat lite och han skulle ha kvalat in på 6:e plats i 500 i Malaysia -96. En knapp sekund efter Doohans pole. Snabbare än Schwantz och Criville.

8:e plats i 500 på Mugello -96. Före Barros, Abe och Okada.

:näsblod

Edit: nu blir jag själv påmind om varför det är så lätt att ha respekt för Biaggi och så svårt att mäta en del förare som har varit hans sentida konkurrenter med samma måttstock.

Fan då kan ju folk hacka på Biaggi för att han var/är en kass förare:rolleyes:
Fick för mig att det var Pole han kunde haft i 500, men även jag kan ha fel ibland.
Tom 2 ggr igår visade det sig!!!

Fan då kan ju folk hacka på Biaggi för att han var/är en kass förare :rolleyes:
Är nog få som anser att Biaggi är eller har varit en kass förare.

Angående Lorenzo så ska tydligen hans manager vara lite speciell och det i kombination med Lorenzo själv gör att Rossi inte vill ha honom som teamkompis.

Spännande i 125, men 250 var ett sömnpiller av rang.

För övrigt kör inte Biaggi denna helgen, så ni kan väl vara snälla och diskutera honom i en av trådarna där den diskussionen har relevans.

Såja, nu har småpojkarna kört och nu är det dags för "THE MEN" :D :yoparty

Last edited:
Kul med fyra olika fabrikat i toppen. Hopkins är sugen på en pallplats till tror jag. Får väl se hur mycket han är beredd att satsa för att få den.

Jag måste säga att jag är innerligt jävla trött på att Stoner kör ifrån Rossi på rakorna. Varje varv sitter man och undrar om Rossis Yamaha kommer att räcka till när han leder ut på start/målrakan. Nu blir det i alla fall lite mindre "monsterrakor" framöver.

Rossi gav nog bort sina kort lite tidigt. Synd att hans monsterinbromsning efter att Stoner slipstreamat förbi honom kom ett varav för tidigt.
Kul avslutning av racet dock. Starkt av de Puniet att komma in som femma.

Jag måste säga att jag är innerligt jävla trött på att Stoner kör ifrån Rossi på rakorna. Varje varv sitter man och undrar om Rossis Yamaha kommer att räcka till när han leder ut på start/målrakan. Nu blir det i alla fall lite mindre "monsterrakor" framöver.

Nu ledde väl Stoner de flesta varven i rejset. Stoner bet ifrån fint gentemot Rossi även i de kurvigare partierna. Bra kört av Stoner och Rossi, de sju sista varven var grymt spännande. Lite beviken på Pedrosa som inte kunde blanda sig i leken som man önskat. Farbror Loris gjorde en fin uppkörning och strongt gjort av Randy att komma så högt upp trots skadan.

/Mackan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...