MotoGP Assen

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Kan nån ge Milovanovic sparken? Hann bara sätta på TVn för FP1 så hör man hur han ska förklara att när en MotoGP-hoj ska ta sig från A till B så kan det ta en tiondels sekund, medan det på en Moto 2 kan ta en hel sekund. Är det för mycket begärt att en kommentator åtminstone tänker först & talar sen?
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Jag tillhör de som är intresserad av racing, vilket innebär att jag skiter i om någon gör "roliga" miner in i kamerorna eller inte, och jag tycker Lorenzo är grym att se på.

Varvtider som diffar bara några tiondelar, samma perfekta spår överallt. En ren njutning om man är intresserad av racing snarare än teater.

Amen!
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Vore läckert om Crutchlow fick köra Lorenzos hoj. Kanske flytta över engelsmannens kåpor och tank till spanjorens hoj.

Och nu är det Rossi som har det yttersta ansvaret att försvara Yamahas stolthet på lördag.


:fakta
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Gäller inte det alla förare?

Självklart. Men om Bradl eller Smith kommer närmare toppen detta race kommer inte påverka något. Men förhoppningsvis har Rossi kommit under fund med hojen och börjar att prestera från Assen och framåt.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
P€RRA skrev:
Tyvärr så är det ju Lorenzo som är falukorven
Att se flera förare tampas det är oxfilé!
Kratoz skrev:
Iår har det pendlat mellan falukorv och någon grillskiva.
Dags för lite oxfilé!
Gustav O skrev:
de övriga i fältet gör det hela till falukorv i en stekpanna.
Radare skrev:
”receptiva smaklökar”

Jorge LORENZO = Falukorv
Cal CRUTCHLOW = Haggis
Marc MARQUEZ = Lammkött
Valentino ROSSI = Oxfilé
Dani PEDROSA = Fläskfilé
Aleix ESPARGARO = Lax
Stefan BRADL = Köttfärs
Alvaro BAUTISTA = Kladdkaka
Michele PIRRO = Blomkål
Bradley SMITH = Belgian Blue
Andrea DOVIZIOSO = Kålrotssoppa
Nicky HAYDEN = Big Mac C:eek:
Karel ABRAHAM = Kroppkakor
Hector BARBERA = Kyckling
Randy DE PUNIET = Ostron
Andrea IANNONE = Pizza
Colin EDWARDS = Texas Steak


:3freak
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lorenzo kan väl inte vara en "svensk korv" i listan?
Jamón ibérico är väl åtminstone mer korrekt.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...förhoppningsvis har Rossi kommit under fund med hojen och börjar att prestera från Assen och framåt.
Rossi har aldrig sagt att han behöver komma underfund med hojen. Han har konstaterat att han inte är tillräckligt snabb. The show is over. Elvis has left the building.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Rossi har aldrig sagt att han behöver komma underfund med hojen. Han har konstaterat att han inte är tillräckligt snabb. The show is over. Elvis has left the building.

Det har han visst sagt. Han har haft problem med framändan vid inbromsningar samt att han inte litar på hojen och kan inte bromsa fullt och lägga den ner som han vill i början vilket gör att han har svårt att kvala bra då du har två snabba varv per däck
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Mjo, har noterat den "milda" kritik som finns kring Bridgestones alternativ för prototyperna och köper att framdäcken inte alls funkar för de hojarna (när Du någon gång tar Dig tid till en båttur/bastu ska vi resonera kring Stoners tidiga däckskritik i fjol). Min tanke var mer att pöjken kör in som sexa på första träningen, nästa CRT Karel Abraham på plats #13 ca 0,9s efter. Är slyngeln ett "do-or-die-fenomen" eller finns det tanke, talang och känsla bakom hans prestationer? Och ja, jag har noterat att han ligger lite längre tillbaka i fältet i vätan under träning 2... ;)
Inte för att förringa förarens insats, men det är i alla fall ett bra bevis på att däcksreglementet jämnar ut lite av skillnaderna mella prototyp och CRT-hojar...?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vore läckert om Crutchlow fick köra Lorenzos hoj. Kanske flytta över engelsmannens kåpor och tank till spanjorens hoj.

Och nu är det Rossi som har det yttersta ansvaret att försvara Yamahas stolthet på lördag.


:fakta

Vore onekligen kul att se Cal på en fabrikare. :)
Han borde köra båda (iaf på kvalet ;) ) så vi kan se ev skillnad. :rolleyes:

Det är sant. Sätter en helt ny press på Vale.
Får se om han tar den utmaningen på rätt sätt. :)
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Han har haft problem med framändan...inte litar på hojen...kan inte bromsa...svårt att kvala...
Rossi har uppenbarligen massor av problem eftersom han har en pallplats efter sex race. Frågan man måste ställa sig är ju hur mycket flexibilitet och anpassningsförmåga man ska kunna förvänta sig av en niofaldig världsmästare – om han fortfarande har världsmästartakter i sig. Efter det senaste racet hade Rossi inget att ”komma underfund med”:

”I think we had the potential to arrive with the first three and arrive on the podium. I had a good pace and I was fast and I could fight with the other guys.”

Men så ramlade han.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Efter det senaste racet hade Rossi inget att ”komma underfund med”:

”I think we had the potential to arrive with the first three and arrive on the podium. I had a good pace and I was fast and I could fight with the other guys.”

Men så ramlade han.
På min TV höll han sig på hjulen och kom i mål som fyra, 5.8 sekunder efter Lorenzo.

Kollar du racen?
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
...resonera kring Stoners tidiga däckskritik i fjol...

Flera av förarna har ju nu i efterhand sagt att Stoner hade rätt redan från början. Rossi så sent som runt Mugello-helgen har jag för mig.

Sen svär jag nog i kyrkan nu... Men eftersom Lorenzo fick titeln till skänks av Stoners krasch förra året så är det väl inte mer än rätt att han får förlora den p.g.a vurpa i år...
 
Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
P€RRA;5836374 skrev:
På min TV höll han sig på hjulen och kom i mål som fyra, 5.8 sekunder efter Lorenzo.

Kollar du racen?
Han ramlade och körde i mål på tolfte plats på Le Mans. I Spanien klarade han inte heller av en pallplats, men tyckte att ”...it was quite a good race.” Rossi börjar lära sig att vara nöjd med det lilla.
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
P€RRA;5836374 skrev:
På min TV höll han sig på hjulen och kom i mål som fyra, 5.8 sekunder efter Lorenzo.

Kollar du racen?

Jack-Nicholson-lol-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-1658.gif
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top