MotoGP Assen

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Är ju race på lördag den här helgen, som alltid på Assen. Klockan tre närmare bestämt.

Torsdag
Fri träning 1: 09.55–10:40
Fri träning 2: 14.05–14:50

Fredag
Fri träning 3: 09.55–10:40
Kval 1: 14.10–14:25
Kval 2: 14.35–14:50

Lördag
Race: 15.00

Att välja Lorenzo, Pedrosa eller Marquez för vinst eller pallplats är knappast nödvändigt eller intressant längre. Vilka oväntade resultat skulle vara mer möjliga på lördag än vad vi sett hittills i år – och varför?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror att Crutchlow visar framfötterna igen, men det är iofs inte något speciellt otippat det heller. XD
Hade ju varit lite frän kupp om Rossi lånat ut sin hoj till Cruchlow för rejset bara för att se hur han presterar på en sån maskin. Men det lär ju knappast hända.
Något skoj som kanske skulle kunna hända är väl att Dovi tar en pallplats, lite mindre troligt än att tex Cal gör det. :D Men inte fullkomligt omöjligt.
 

HyyLand

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2010
Ort
Linköping
Hoj
DR600 -88, KTM EXC-F 250
Jag kommer vara på plats och hoppas helt klart på att Kalle Krycka överraskar stort med en riktigt bra placering! En andraplats är mycket att hoppas på men inte omöjligt. :)

Men helgens stora fråga är ändå: Vem kommer Bautista försöka torpeda ut den här gången?! Kommer han satsa på Rossi igen eller blir det Jörgen Lorentzo av gammal Assen-vana? :crash
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Julian Ryder:

”Let's cut to the chase; if Valentino Rossi can't beat a Spaniard or two at Assen while riding a motorcycle he's happy with then when can he?”
 

Bifogat

  • julian.jpg
    julian.jpg
    45.4 KB · Visningar: 155

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag förutspår att dessa tre saker kommer att hända:

1. Alla på SH tippar fel vinnartrio.
2. Oavsett var Rossi slutar kommer minst halva resten av tråden handla om honom.
3. Bradley Smith blir moralisk segrare enligt kommentatorerna på MotoGP.

Jag har aldrig förr varit så säker på att ha rätt. :)
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Drar till med en riktig lågoddsare...
Ben Spies gör comeback på Ducatis lab cykel och tar segern efter att ha tryckt Marquez av banan i sista sväng.
Är så säker på detta att det nästan inte är lönt att se racet på lördag.

Seriöst, vem skulle kunna hota honom. Marquez? Lorenzo? Pedrosa? Inte en chans...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
P€RRA;5834997 skrev:
Stackars Lorenzo, inte ens på affischerna får den regerande världsmästaren vara med:
https://twitter.com/marcmarquez93/status/349601120122970113/photo/1

Samma sak inför racet i Texas :D Måste kännas tungt för världsmästaren.

Personligen är jag mer intresserad av Moto3 & 2 i helgen, Assen är en perfekt bana för det mindre klasserna. Likaså Tyskland nästa runda. Tycker MotoGP loppen är precis lika långtråkiga som förra året, även om Marquez är med. Det händer ju ingenting.. Marquez gör något "galet" en-två ggr på 40min och resten är samma paradåkning som det varit senaste åren. Trist! Dock tittar man slaviskt på alla friträningar och bygger stämning, nångång kommer det där bra racet igen...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Samma sak inför racet i Texas :D Måste kännas tungt för världsmästaren.
Med tanke på hans karisma, som är i klass med ett bakdäck, och den racing han bjuder på kanske man inte ska vara så förvånad. Ingen köper väl biljetter för att få se Lorenzo? Möjligtvis Gustav :D

Tycker MotoGP loppen är precis lika långtråkiga som förra året, även om Marquez är med. Det händer ju ingenting.. Marquez gör något "galet" en-två ggr på 40min och resten är samma paradåkning som det varit senaste åren. Trist! Dock tittar man slaviskt på alla friträningar och bygger stämning, nångång kommer det där bra racet igen...
Håller med och förundras över de som lovordar Tråk-Jörgen. Han får vara hur bra som helst men karln är ju skittråkig att titta på.

Det "roligaste" som hänt i år var väl Rossis uppkörning på Qatar och Marquez bredsida på Jerez.
 
Last edited:

DeMarko

#3643
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 749 Monoposto
Säkert regn så det blir att ta med sydvästen. Rossi kommer säkert att klota. Kanske hans tur att plocka Bautista som tack. De som kvalar topp 4 kommer "slåss" om segern. Ducati förarna hamnar på sedvanlig 5-6 plats, eller så blir det elfel i regnet:7peta. Kanske kommer det gå bra för Espargaro i monsunen....
 

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Ha ha! Har de uttryckt sig så förut?

:)

Tror dom refererar till BBC´s sändningar.
Dom menar på att han gör ett riktigt bra förstaår och det är inte lätt att kliva upp från moto2 och så vidare.

Nehepp, men spanjoren då?

Riktigt drygt att lyssna på om man inte är från Storbritannien eftersom det helt uppenbart är ren dynga.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Rossi kommer säkert att klota. Kanske hans tur att plocka Bautista som tack.
Yamaha har onekligen en oplockad gås med Honda efter Assen 2012 och Mugello 2013. De kanske skulle använda Smith till något nyttigt och be honom sikta på Pedrosa i starten?

Tror dom refererar till BBC´s sändningar.
Jag avser sändningarna på motogp.com och det är precis samma dravel som på BBC.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Då däcken tydligen blir samma som Mugello och då temperaturen (i bästa fall) blir något liknande som Mugello så vore ett annat resultat än just Mugello en mindre skräll. Dock ser väderprognosen tyvärr ut som att man ska ta och rota fram ett par gummistövlar och i dessa förhållanden kan allt hända och då tror jag att de orange motorcyklarna blir mer konkurrenskraftiga mot den blå motorcykeln.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top