MotoGP Assen

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
P€RRA;5835286 skrev:
Håller med och förundras över de som lovordar Tråk-Jörgen. Han får vara hur bra som helst men karln är ju skittråkig att titta på.

Det "roligaste" som hänt i år var väl Rossis uppkörning på Qatar och Marquez bredsida på Jerez.

Jo, fast sen kommer det där racet. Det där man väntat på så länge.. När det händer i just MotoGP så slår det alla andra "roligare" klasser på fingrarna. Just de fighterna blir ju oftast inget man glömmer i första taget. Motegi, Catalunya, Brno osv. Alla skitlopp är värda att se för att inte riskera & missa den där blivande klassikern!

Ibland händer det ju på träning också! Casey @ FP2 på Phillip Island, vilka jefla sladdar :yoparty

Helgen slutar i regn & pallen är sjukt lätt att tippa!

1. Pedrosa
2. Lorenzo
3. Crutchlow
4. Rossi
5. Marquez
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Lite kul att alla klagar på att Jorge är tråkig osv.
När han spexade och showade så var han en fjant enligt alla..
Verkar som att oavsett vad han gör så blir han aldrig accepterad.
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Lite kul att alla klagar på att Jorge är tråkig osv.
När han spexade och showade så var han en fjant enligt alla..
Verkar som att oavsett vad han gör så blir han aldrig accepterad.
Jag tillhör de som är intresserad av racing, vilket innebär att jag skiter i om någon gör "roliga" miner in i kamerorna eller inte, och jag tycker Lorenzo är grym att se på.

Varvtider som diffar bara några tiondelar, samma perfekta spår överallt. En ren njutning om man är intresserad av racing snarare än teater.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
P€RRA;5835339 skrev:
Yamaha har onekligen en oplockad gås med Honda efter Assen 2012 och Mugello 2013. De kanske skulle använda Smith till något nyttigt och be honom sikta på Pedrosa i starten?

Hur i hela friden skulle han komma ikapp i starten? Uppvärmingsvarvet är det som gäller! TOOOORPEEEDrosa! :D
 

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Honda
Minns ni vad som hände förra året?
I år har det inte varit sämre...
även om han verkade lite ur form sist.
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Lite kul att alla klagar på att Jorge är tråkig osv.
När han spexade och showade så var han en fjant enligt alla..
Verkar som att oavsett vad han gör så blir han aldrig accepterad.

Om han slår en kullerbytta eller hoppar i en vattenpöl efter racet struntar jag fullkomligt i. Lorenzo's körning är tråkigt bra, han är så sjukt stabil och jämn i sin körning så den blir lite tråkig. Visst är det imponerande, men det är häftigare/mer spännande att se stoner, MM's eller Rossis körning...
Jag tror de e det som herrarna syftar till i tråden när man menar att Lorres körning är tråkig... imponerande, men tråkig :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tillhör de som är intresserad av racing, vilket innebär att jag skiter i om någon gör "roliga" miner in i kamerorna eller inte, och jag tycker Lorenzo är grym att se på.
För mig, och många andra skulle jag tro, är racing fighten mellan förarna på banan. När en förare, oavsett vem, drar i väg och kontrollerar racet från start till mål är det ingen vidare underhållning. Men att du som hyllar F1 njuter av kortegekörning är ju inte direkt förvånande.

Jag tror de e det som herrarna syftar till i tråden när man menar att Lorres körning är tråkig... imponerande, men tråkig :)
Visst är det så.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Man kanske ska hoppas på lie regn för att spicea till saker lite. Om så blir fallet tippar jag...

1. Rossi får äntligen till det
2. Dovi tar revansch och håller hela vägen
3. Bradl tar sin första pallplats

...efter att Marquez lowsidat, Pedrosa och Lorenzo kört ihop och av samt att CC fått tekniska problem och brutit.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Inte lätt att vara Lorenzo det räcker inte att köra ifrån hela gänget som han gjort.
Rossi måste vara en besvikelse för dom flesta, en pallplats på 6 race duger inte.
Ped gör det han ska men jag tror han kommer starkare i slutet av säsongen men Marques kommer bli ett större problem för honom än Lorenzo.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tror dom refererar till BBC´s sändningar.
Dom menar på att han gör ett riktigt bra förstaår och det är inte lätt att kliva upp från moto2 och så vidare.

Nehepp, men spanjoren då?

Riktigt drygt att lyssna på om man inte är från Storbritannien eftersom det helt uppenbart är ren dynga.

Spanjacken är ju lite av ett undantag, hade han inte åkt av så hade han ju varit den första rookien någonsin att ta så många pallplatser på de första racen. De flesta verkar ju ligga och harva i toppen av mittfältet som rookies, som bäst typ...
Sedan har ju den där galne rookien fått en plats i ett fabriksteam, det hjälper nog lite också. :hihi
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5835286 skrev:
Med tanke på hans karisma, som är i klass med ett bakdäck, och den racing han bjuder på kanske man inte ska vara så förvånad. Ingen köper väl biljetter för att få se Lorenzo? Möjligtvis Gustav :D

Håller med och förundras över de som lovordar Tråk-Jörgen. Han får vara hur bra som helst men karln är ju skittråkig att titta på.
Jag drar mig till minnes en gammal diskussion om falukorv vs carpaccio och lutar mig lugnt tillbaka i förvissning om att vissa har mer subtila smaklökar än andra. :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Märks att det är svalt då de ligger ganska långt från de tider som bör göras. Imponerande tider av Lorenzo, som vanligt nästan, och starkt av Marquez att vara trea på första träningen på banan. Rossis nyfunna inställningar från Montemló och Aragon verkar inte funka lika bra på Assen. Smith också bra med med tanke på operationen i förra veckan på vänster handled. Ducati har en hel del att jobba med verkar det som.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag drar mig till minnes en gammal diskussion om falukorv vs carpaccio och lutar mig lugnt tillbaka i förvissning om att vissa har mer subtila smaklökar än andra. :D
Tyvärr så är det ju Lorenzo som är falukorven i det här sammanhanget. Att se honom vinna ett race genom ledning från start till mål är som att stirra ner i en stekpanna med just falukorv.

Att se flera förare tampas om första platsen med ett par ledarbyten och spänning under hela racet, det är oxfilé! :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Får nästan börja räkna in kryckan som "Alien" nu. :rolleyes:
Aleix gör en riktigt bra öppning och är nära halvsekunden för bästa Ducati.
Riktigt kul för EsA :) och mycket att mecka med ikväll för Duccarna :(.

Bautista verkar kunna kvala bra nog för att ta ut minst en i första sväng. :3freak :hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
P€RRA;5835949 skrev:
Tyvärr så är det ju Lorenzo som är falukorven i det här sammanhanget. Att se honom vinna ett race genom ledning från start till mål är som att stirra ner i en stekpanna med just falukorv.

Att se flera förare tampas om första platsen med ett par ledarbyten och spänning under hela racet, det är oxfilé! :)

Håller nog med P€RRA här.
Imponerande att se Lorre, men kul är det inte. :fakta
Iår har det pendlat mellan falukorv och någon grillskiva.
Dags för lite oxfilé! :)
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Får nästan börja räkna in kryckan som "Alien" nu. :rolleyes:
Aleix gör en riktigt bra öppning och är nära halvsekunden för bästa Ducati.
Riktigt kul för EsA :) och mycket att mecka med ikväll för Duccarna :(.

Bautista verkar kunna kvala bra nog för att ta ut minst en i första sväng. :3freak :hihi
Crutchlow skulle givetvis sitta på Yamahas andra fabrikare, det står bara mer och mer klart.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Får nästan börja räkna in kryckan som "Alien" nu. :rolleyes:
Han kör riktigt bra men som Alatalo påpekat tidigare, om jag inte minns fel, är inte skillnaden mot fabrikarna så stor som många verkar tro. Att sätta Cal på Rossis hoj skulle nog inte ge så mycket, förutom mindre publicitet. Men för dem som tror att han plötsligt skulle köra ifrån Lorenzo, Marquez och Pedrosa är det självklart en "logisk" lösning.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Håller nog med P€RRA här.
Imponerande att se Lorre, men kul är det inte. :fakta
Iår har det pendlat mellan falukorv och någon grillskiva.
Dags för lite oxfilé! :)
Tur att Marquez blixtrar till ibland så att vi som inte går igång på kortegekörning har något att glädjas över :)
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top