MotoGP 2023: Silly Season.

Grattis KTM och stackars Miller kanske... :)
Förhoppningsvis kan Miller bidra med något gott till KTMs GPhoj. Förhoppningsvis är det inte det sista han gör i cirkusen.

Miller verkar genuint trevlig. Baserat på det man sett och hört är han den föraren jag nog helst skulle sitta och dricka öl med.
 
Förhoppningsvis kan Miller bidra med något gott till KTMs GPhoj. Förhoppningsvis är det inte det sista han gör i cirkusen.

Miller verkar genuint trevlig. Baserat på det man sett och hört är han den föraren jag nog helst skulle sitta och dricka öl med.
Ja, tror också KTM gjort ett kap.
Inte lika säker att Miller gjort det...men kan han hjälpa till och fixa hojen unnar jag honom på alla sätt samma framgångar som Aleix nu har. :)

Ja, en blöt kväll med Miller och Cal för att höra alla deras rövarhistorier vore något det. :fyllisar
 
Går lite rykten att Suzukis platser kan tas av Team Asia Honda.

Tech3 går rykten att dom kommer köra sina KTM under GasGas namn.
 
Miguel Olivera ska ha pressträff idag om nästa år.

Samtidigt la Gresini ut detta igår ..

Screenshot_20220616-130822.jpg
 
Går lite rykten att Suzukis platser kan tas av Team Asia Honda.

Tech3 går rykten att dom kommer köra sina KTM under GasGas namn.
Det här med att KTM brandar sina identiska hojar under olika varumärken känns lite sådär i allmänhet men särskilt om de skulle göra det i största klassen. Märkligt också att de skulle använda gasgas-varumärket för hojar med så stark ”stor gathojskaraktär” som MotoGP-hojarna är, jämfört med gasgas offroad dominerade utbud. Men kanske ska de göra någon ny remix på KTM 890 under gasgas-märket?!
 
Det här med att KTM brandar sina identiska hojar under olika varumärken känns lite sådär i allmänhet men särskilt om de skulle göra det i största klassen. Märkligt också att de skulle använda gasgas-varumärket för hojar med så stark ”stor gathojskaraktär” som MotoGP-hojarna är, jämfört med gasgas offroad dominerade utbud. Men kanske ska de göra någon ny remix på KTM 890 under gasgas-märket?!
Skulle nog vilja säga att det är väldigt enkel marknadsföring. Att nå ut till mc intresserade med ett varumärke inom den sfären är en dröm och om bara någon promille av dom som tittar blir intresserade är det värt det.
 
Skulle nog vilja säga att det är väldigt enkel marknadsföring. Att nå ut till mc intresserade med ett varumärke inom den sfären är en dröm och om bara någon promille av dom som tittar blir intresserade är det värt det.
Jo, men om jag ser en svinsnabb banhoj i absolut högsta klassen med ett visst märke och sen vill gå och köpa en hoj av samma märke med åtminstone liknande karaktär/utseende så är det väl ändå en betänklig risk för besvikelse om det visar sig att det aktuella märket endast har enklare hojar i off road-segmentet?
 
Det finns - eller fanns - en helt annan orsak till lömsk "re-branding" inom MotoGP, nämligen att registrera en nuvarande hoj som ett nytt motorcykelmärke för att runda det så kallade concession-reglementet. Alltså att köpa sig fler testdagar och fler tillgängliga motorer för att kunna snabba på utvecklingen, även av hojen med det "gamla" märket...

Nu ska alla sådana frågor passera MSMA och det är föga sannolikt att de andra tillverkarna kommer att släppa fram en sådan manöver från KTM. I så fall kommer vi inom kort att se LCR Acura, RNF Piaggio och kanske något annat team på en Toyota eller Lexus motorcykel...
 
Vad håller Honda på med? Förutom att nya hojen inte hänger med verkar den grilla både händer och fötter på förarna! ?
Dags att plocka in lite nytt folk, kanske?
 
Oliviera till RNF och en satelitAprilia.
Rins till LCR och en satelitHonda.

Inget officiellt än.

 
A Marquez till Gresini.

Gresini Racing announce Alex Marquez for 2023 ride

The two-time World Champion will partner Di Giannantonio on a Ducati next season, replacing Bastianini

 
Pecco fast för rattfylla.

Han var på en nattklubb på Ibiza och skulle fira sin seger på Assen och satte sig i bilen kl 03 och skulle köra hem och körde ner med framhjulen i ett dike när de skulle in i en rondell. Singelolycka, inga andra inblandade. Han skrev om detta på sin Instagram story.

Han blåste och hade 0,87 promille, gränsen i Spanien är 0,5 promille.

Märkligt att när man har allt man någonsin kunnat drömma om, så riskerar man allt. Han känns verkligen inte som en sån person som gör sånt här.

Men med tanke på hur mycket pengar han har så kan han åka helikopter hem från nattklubben.

Aldrig varit på Ibiza men det känns som att det inte bör vara allt för svårt att få tag på en taxi kl 03 på morgonen där.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top