MotoGP 2023: Silly Season.

Tydligen inte bara finansjobb som blir problem om man är tatuerad. Canet har tydligen problem att fp nån moto gp styrning pga sina gaddar. ?
 
Jag håller det för högst osannolikt att han kommer ta fler titlar. Får lite Rossi/Dovisiozo/Lorenzo feeling just nu och då tänker jag på hur deras sista säsonger såg ut/ ser ut

Ja, det känns lite så faktiskt. Jag tror iofs att Marc är betydligt starkare mentalt än både Dovi och Jorge och betydligt yngre och fysiskt starkare än Rossi var i slutet av sin karriär så skulle inte räkna bort honom helt, men det var något med hans ansiktsuttryck under presskonferensen som kändes "end of the line".
 
Fan! Varför fortsätta med Maverick när både Rins och Mir (och de flesta andra) fortfarande står utan kontrakt för nästa år? Är det ont om penningar i Noale?

Funderade ett varv till på varför. Men efter helgens race var det något klarare. Har ni lyckats kolla in jobbet i boxen och reflekterat söver vad ni sett?

Aleix och Maverick jobbar tillsammans, oförtrutet. Om man har ett stall med två hojar och msn samtidigt kan få båda förarna att vara på denna nivå av ”teamwork”, så kommer det ge mer än att ha två som individer kan prestera bra. Det är nu resultaten börjar synas. MotoGP är en lagsport i ett antal timmar medan det är runt 40min av en racehelg som är mer av individen.
Mina 50öre.
 
Funderade ett varv till på varför. Men efter helgens race var det något klarare. Har ni lyckats kolla in jobbet i boxen och reflekterat söver vad ni sett?

Aleix och Maverick jobbar tillsammans, oförtrutet. Om man har ett stall med två hojar och msn samtidigt kan få båda förarna att vara på denna nivå av ”teamwork”, så kommer det ge mer än att ha två som individer kan prestera bra. Det är nu resultaten börjar synas. MotoGP är en lagsport i ett antal timmar medan det är runt 40min av en racehelg som är mer av individen.
Mina 50öre.
Mycket möjligt att det är detta som väger över till hans fördel. I racet så kör han ju varvtider som motsvarar ledargruppen, men att ständigt kvala dåligt och göra katastrofala starter och första varv kommer inte att ge många poäng. Har tidigare gärna sett någon av Suzuki-piloterna på Apan men deras senaste prestationer tyder nog på att något inte funkar för dem/teamet just nu.
 
YAMAHA AND QUARTARARO RENEW CONTRACT
FOR 2023 - 2024

Fabio Quartararo:
"I am really happy to announce to all of you that I will stay with Yamaha for two more years.
In the past, moving up to MotoGP with Yamaha and later to the Factory team were no-brainers. Yamaha believed in me from the very beginning, and that is something I do not take lightly. But that being said, this new agreement was a big decision. I'm at a great point in my career, so I took a bit more time taking this decision to be sure.
I believe in the Yamaha MotoGP project, and I feel Yamaha are truly motivated. And now that we have officially confirmed our decision to continue on this path together, we can fully focus on the current season.
I want to say ’Thanks!‘ to the people around me, who always help me and support me, as well as to the fans who are cheering me on. I really do appreciate all the support."
 
Känns som en "no brainet". :)
Frågan är väl hur motiverade Yamaha är med bara ett fabriksteam?
 
Nåt jag undrar är hur det blir med Morbidelli. Om han inte lyfter sig snart tror jag han ligger risigt till.
Ja, dom har väl sagt att han blir kvar ett år bredvid Quarten iaf.
Sen får vi se hur mycket tålamod de har.
Tycker fortfarande det hade varit spännande med Toprak även om jag inte nödvändigtvis tror han är bättre än Morbi.
 
Hörde att Yamaha vill ha 7 meur i hyra för två cyklar om man är sugen på att starta ett sattelitteam, dubbelt upp mot Ducati och Aprilia. ?
 
Kommentatorerna nämnde att Oliveira setts gå mot Gresini.
 
Hörde att Yamaha vill ha 7 meur i hyra för två cyklar om man är sugen på att starta ett sattelitteam, dubbelt upp mot Ducati och Aprilia. ?

Det låter väl rimligt…? Åker man ifrån Ducati och Aprilia med sex sekunder och lite till på racedistans på Catalunya - trots att man saknar sådär femtio hästar - så lär man ju kunna fråga efter tredubbla priset…?
 
Det låter väl rimligt…? Åker man ifrån Ducati och Aprilia med sex sekunder och lite till på racedistans på Catalunya - trots att man saknar sådär femtio hästar - så lär man ju kunna fråga efter tredubbla priset…?
Ja, dom behövde väl försöka skramla pengar där dom kunde till Quartens förlängda kontrakt. ;)
 
Det låter väl rimligt…? Åker man ifrån Ducati och Aprilia med sex sekunder och lite till på racedistans på Catalunya - trots att man saknar sådär femtio hästar - så lär man ju kunna fråga efter tredubbla priset…?
Jag har länge varit nyfiken på hur stor effektskillnad det egentligen är mellan hojarna? Ingen tillverkare viftar väl runt med bänkpapper så hur mycket effekt där verkligen är blir väl en uppskattning/gissning.

Som det verkar så är Yamahan svagast och Ducatin starkast. Hur mycket kan det skilja? 10 häst? 30 häst? För det kan väl ändå inte skilja 50 hästar :) Eller?
 
Jag vet inte och skulle jag veta det så skulle jag inte berätta det på ett internetforum. 50 hk är väl den siffra som så kallade "pålästa journalister" pratat om...?
 
Grattis KTM och stackars Miller kanske... :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top