MotoGP 2022: Silly Season

Om Vinales har fart nog på Aprilian vill de nog ha honom istället för Savadori.
Får de det? Vinales är ju anmäld för GP-säsongen 2021 men på Yamaha. Får han då tävla på annat märke?

Liknande med Dovi fast nästan tvärtom. Han kanske dyker upp som wild card förare i Petronas, för som ordinarie förare får han väl inte tävla denna säsongen? Eller?
 
Om Vinales har fart nog på Aprilian vill de nog ha honom istället för Savadori.
Får de det? Vinales är ju anmäld för GP-säsongen 2021 men på Yamaha. Får han då tävla på annat märke?

Liknande med Dovi fast nästan tvärtom. Han kanske dyker upp som wild card förare i Petronas, för som ordinarie förare får han väl inte tävla denna säsongen? Eller?

Zarco kunde ju köra för Honda kvarvarande del av säsongen efter att han lämnat KTM så det borde inte vara några konstigheter vare sig för Maverick eller Dovi, tänker jag?
 
Zarco kunde ju köra för Honda kvarvarande del av säsongen efter att han lämnat KTM så det borde inte vara några konstigheter vare sig för Maverick eller Dovi, tänker jag?
Förhoppningsvis är det så. Är Dovi anmäld som förare för säsongen -21?
 
Vinales kör Aprilia redan nästa race, Aragon, 12 september.
7cc3115c242040b7efb7cb2d0a53dc30.jpg
 
Om Vinales har fart nog på Aprilian vill de nog ha honom istället för Savadori.
Får de det? Vinales är ju anmäld för GP-säsongen 2021 men på Yamaha. Får han då tävla på annat märke?

Liknande med Dovi fast nästan tvärtom. Han kanske dyker upp som wild card förare i Petronas, för som ordinarie förare får han väl inte tävla denna säsongen? Eller?

Måste ju finnas möjligheter att ta in en ny förare oavsett om han är anmäld eller inte om denna situationen uppstår? Innhoppare har det väl aldrig funnits några hinder mot.
Som jag förstod det på MotoGP-poddgossarna är det inga problem för MV att köra för Aprilia då kontraktet med Yamaha är avslutat så han kan köra på wildcard resten av säsongen.
Med Dovi lär det inte vara några problem heller, han har ju bara testat med Apan så det blir väl wildcard för honom med.
 
Morbidelli kommer köra för Monster Energy Yamaha från 2021 tom 2023.
Åtminstone i min bok är det synnerligen välförtjänt! :tummenupp
 
Morbidelli kommer köra för Monster Energy Yamaha från 2021 tom 2023.
Åtminstone i min bok är det synnerligen välförtjänt! :tummenupp
Verkligen välförtjänt.

Kan också känna att det är bra med karaktärer i depån vilket det finns ganska många av just nu. En orsak är ju att då det förut endast fanns 2-3st förare med chans att vinna ett race är kandidaterna idag betydligt fler vilket har gjort att utrymmet i media fokuserar på flera förare och som då blir mer kända. Frankie är som sagt en av de karaktärerna som jag gillar mkt och han får gärna utmana om titeln och segrar ofta.
 
Här är nuvarande status på teamens piloter inför 2022.

Måste säga att samtliga fabriks-team har, minst sagt, kompetenta förare. :)
På satellit-sidan sticker framförallt Zarco och JMartin i Pramac ut lite extra för mig.
 
Det är nu officiellt att Dovi kör för Petronas från och med helgen i Misano och 2022 ut.
Även det en trevlig "nyhet" i min värld. :)

Kul för Dovi, men man hade ju velat se Stoprak och Raul Fernandez på Stiggy-Yammorna nästa år. Dovi och Darryn Binder (om det nu blir han) känns inte lika spännande tyvärr.
 
Kul för Dovi, men man hade ju velat se Stoprak och Raul Fernandez på Stiggy-Yammorna nästa år. Dovi och Darryn Binder (om det nu blir han) känns inte lika spännande tyvärr.
Ja och nej... :)
Nej eftersom jag inte håller med riktigt gällande Dovi.
Jag håller fortfarande honom som en topp-förare som kan leverera i cirkusen.
Att han dessutom var en riktig gentleman är en bonus.
Sen passar inte Dovi bäst i Petronas men nu blev det så.

Toprak och Raul ser håller jag med om och jag ser gärna båda på vilken hoj som helst. :tummenupp
Så länge dom vill köra den vill säga... ;)
 
Ja och nej... :)
Nej eftersom jag inte håller med riktigt gällande Dovi.
Jag håller fortfarande honom som en topp-förare som kan leverera i cirkusen.
Att han dessutom var en riktig gentleman är en bonus.
Sen passar inte Dovi bäst i Petronas men nu blev det så.

Toprak och Raul ser håller jag med om och jag ser gärna båda på vilken hoj som helst. :tummenupp
Så länge dom vill köra den vill säga... ;)
Man ju kanske tänka sig att Fernandez inte har raderat telefonnumret till Yamaha Motor Racing riktigt än. Trots allt så är ju Dovis kontrakt bara fram till slutet av nästa år, likväl som Fernandez kontrakt med KTM. Topraks kontrakt i WSBK löper såvitt jag vet till 2023 men allt kan ju hända innan dess.
 
Man ju kanske tänka sig att Fernandez inte har raderat telefonnumret till Yamaha Motor Racing riktigt än. Trots allt så är ju Dovis kontrakt bara fram till slutet av nästa år, likväl som Fernandez kontrakt med KTM. Topraks kontrakt i WSBK löper såvitt jag vet till 2023 men allt kan ju hända innan dess.
Ja, det känns som Zarco startade rena ketchup-effekten. :hihi
Verkar inte vara några problem att byta satellit till fabrik eller byta märke helt under gällande kontrakt och säsong.
Raul kommer ju köra nästa år och får KTM till hojen och resultaten kommer kanske smaken av den beska medicinen bleknar lite?
En dålig säsong och han kan sluta halvvägs...

Toprak tror jag inte vi kommer få se i motogp tyvärr.
Jag tror öppningen var på glänt en stund men nu är stängd.
Hoppas VERKLIGEN jag har fel här! :)
 
Jäkla tråkigt med regn och dåligt väder under dessa tester. :(
Det är ju otroligt viktigt när man nu får testa nya 2022'orna och att då inte kunna göra det i torrt suger hårt.
Vore ju lagom kul om alla fabrikanter kommer ut 2022 med motorer som bara funkar i 98% luftfuktighet... ;)
 
Liten sammanfattning av dagens tester på Misano.

Den som ändå fått vara med när Raul och Remy klättrade av MotoGP-hojen efter sina första repor.
Jag gissar på två leenden som var lika breda som huvudet. :hihi
 
Lite diverse från testerna.

Remy and Rauls första test med Tech-3.

Här från Yamma och Quarten som vill ha mer power.
Han skriver också att han gärna vill ha P1 under tester.
Jag visste inte att man tänkte så även under tester?
Trodde bara man ville förbättra nuvarande eller kommande hoj mer eller mindre utan tidskrav.

Här från Honda, Pol och Marc som framförallt, såklart, testar 2022.

Här Suzuki och Mir som verkar nöjd med både motor och chassie.
Så nöjd med chassiet så han funderar på att använda det redan denna säsong.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top