MotoGP 2022: Silly Season

Nej, att blanda in elhojar i någon annan klass skulle ju vara meningslöst såklart.
Tänkte mer om dom tänkte öppna upp motoE för flera tillverkare, så att det kan bli lite konkurrens och snabba på utvecklingen av elhojar.
Men det finns kanske inget intresse från dom stora tillverkarna än så länge.
Det lär vara ett hyfsat åtagande att leverera hojar och support till typ nästan 20 förare, så förmodligen inte många som klarar det. Kan annars tycka som du, att det nog vore bra för utvecklingen av hojarna. Nu har ju inget alls hänt sedan MotoE startade. Lite annorlunda situation från ICE-racingens barndom där vem som helst som hade något som rullade kunde ställa upp typ? Då gick ju också utvecklingen snabbt fram.

Man kan ju alltid hoppas att någon av de större vill satsa som ett utvecklingsprojekt innan de lanserar egna produktionshojar.
 
Brad Binders brorsa, Darryn blir teamkompis med Dovi nästa år. Blev nog för dyrt att lösa ut honom från hans 2-årskontrakt så han fick en motoGP styrning istället. ?
 
Hoppla.

Har de något tillräckligt bra utvecklat eller kommer det att bli något annat med ducatiloggor?
Enligt presskonferensen verkar det åtminstone som att de ser detta som ett sätt att utveckla sin kompetens inom elhojar. ”We will enter the electric era from the top”.

 
Nu höjs åldersgränsen för att få delta i GP-tävlingar, från sexton till arton. Dessutom införs automatiska varningssystem för när en förare gått omkull. Återstår att se hur mycket detta hjälper, då det finns uppenbara exempel på idiotiskt beteende långt upp i tjugoårsåldern (Romani Fenati t.ex.).

 


 


Kastas mycket skit på Stiggy i de artiklarna, man undrar ju hur mycket som ligger i det då det verkade vara rätt ensidigt. Bara intervju med Razlan Razali men inget från Johan. Märkligt hur det hela gått till hur som.
 
Går rykten att Honda ska ha möte med Petronas efter racet på Valencia. Då Repsol har kontrakt till 2022 så spekuleras det i att Petronas kan ersätta från 2023 som Hondas huvudsponsor.
 
Drar man ner verksamheten från Moto3, Moto2 och MotoGP
till enbart MotoGP
är det väl rätt naturligt att gå från 60 anställda till 20 anställda med det blev 29 anställda.
Något så enkelt som brist på pengar ? Och tydligen var MotoGP mest intressant att behålla.
 
Last edited:
Enligt crash.net var Marc borta 4,5 månader sist han hade dubbelseende.
Sist han hade det genomgick han väl en operation för (eller snarare mot) det också?

Edit: Mindes rätt om det.

The surgery was performed with only local anaesthetic, while Marquez also received some sedation to help him through the operation.
:skrämd:skrämd:skrämd
 
Preliminära startlistor för 2022.

2022-MotoGP-Moto2-and-Moto3-Provisional-Entry-Lists-01-1068x1089.jpg2022-MotoGP-Moto2-and-Moto3-Provisional-Entry-Lists-02-1068x924.jpg2022-MotoGP-Moto2-and-Moto3-Provisional-Entry-Lists-03-1068x924.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top