MotoGP 2022: Silly Season

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag undrar hur de tänker med Jake Dixon. Nittonde plats i Moto2-mästerskapet. Det lär inte bli någon succé är jag rädd, om han ens kommer i mål. Eller kvalar in.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Jag undrar hur de tänker med Jake Dixon. Nittonde plats i Moto2-mästerskapet. Det lär inte bli någon succé är jag rädd, om han ens kommer i mål. Eller kvalar in.
Han är Britt, kontrakt med Petronas och tillgänglig med kort varsel.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Jahapp ska CC köra fabriks-Yamaha resten av säsongen nu eller det är inte bestämt ännu?
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Det kanske är så att Aprilia bad Maverick att bete sig som ett h*rbarn för att få sparken och kunna börja testa och utveckla hojen direkt då Dovis feedback inte är tillräcklig?
Nu förstår jag att det inte var Aprilia som bad Vinales om detta, eller att han betedde sig illa med flit. Men det ena leder till det andra och någon stans måste både Aprilia och Vinales haft det i baktanke att få loss Vinales omgående för att kunnna testa.

Så jag typ rätt ändå.

 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Är det någon mer än jag som tror att Yamaha väntar på svar från en turk angående vem som ska köra den andra fabrikaren. Toprak verkar vilja vinna i WSBK först och sen gå vidare så i alla fall jag hoppas han vinner. Har blivit en klar favorit för mig att heja på, fast det är svårt med hans efternamn, undrar hur det ska sägas.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Dekalskärarna lär få en del att göra här framöver.
676efb72fa36b1cba5b4c672642ff772.jpg
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är det någon mer än jag som tror att Yamaha väntar på svar från en turk angående vem som ska köra den andra fabrikaren. Toprak verkar vilja vinna i WSBK först och sen gå vidare så i alla fall jag hoppas han vinner. Har blivit en klar favorit för mig att heja på, fast det är svårt med hans efternamn, undrar hur det ska sägas.

Det uttalas ju precis som det stavas ;)
Vore kul att se honom i MotoGP hur som, han var väl och hälsade på i depån hos Yamaha häromsistens?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Är det någon mer än jag som tror att Yamaha väntar på svar från en turk angående vem som ska köra den andra fabrikaren. Toprak verkar vilja vinna i WSBK först och sen gå vidare så i alla fall jag hoppas han vinner. Har blivit en klar favorit för mig att heja på, fast det är svårt med hans efternamn, undrar hur det ska sägas.
Det har varit kul att se hans framfart i år och om han vinner så är det väl ingen större vits att köra två år till i den serien. Å andra sidan vet han kanske det först den 14 nov.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Kul för Dovi men jag ser nästan hellre nya och hungriga talanger istället. Om de ska bli ett mer klassiskt satellitteam så behövs väl inte erfarenheten för att utvärdera nya delar utan då ska det vara en inkörsport och språngbräda för nya talanger och dit räknas ju inte Dovi.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kul för Dovi men jag ser nästan hellre nya och hungriga talanger istället. Om de ska bli ett mer klassiskt satellitteam så behövs väl inte erfarenheten för att utvärdera nya delar utan då ska det vara en inkörsport och språngbräda för nya talanger och dit räknas ju inte Dovi.
Det är nog så dom vill göra men pang bom inga förare så tar man "the best of the rest" gissar jag.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ska bli intressant att se vad han kan erbjuda. Han har ju kört yamaha innan även om det är längesedan nu.
Dovi borde ju vara intressant som utvecklingsförare om inte annat. Han har ju nu erfarenhet av fyra av sex fabrikat på gridden, även om det var bra längesen han körde Honda förstås.

Gött att höra att Morbidelli flyttas upp omgående till fabriksteamet också. Egentligen optimalt för honom, han får nästan en halv säsong på sig att lära känna fabrikshojen och teamet, men utan några förväntningar efter att han är tillbaka efter knäoperation. Inför 2022 kan han sen ladda fullt redan från start. Ska bli spännande att se!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
The face of a man trygg i förvissningen om ett korrekt beslut:
 

Bifogat

  • 7EDEB267-BA61-41BA-BB6B-4BB8C936146A.jpeg
    7EDEB267-BA61-41BA-BB6B-4BB8C936146A.jpeg
    65.1 KB · Visningar: 40
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top