Gissningen är att motorn tappade (mycket) kraft, och att tanken var nåt i stil med "antingen är motorn redan körd, eller så hoppar den igång igen så jag chansar".
För mig är det tecken på ett ganska uselt motoröra...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gissningen är att motorn tappade (mycket) kraft, och att tanken var nåt i stil med "antingen är motorn redan körd, eller så hoppar den igång igen så jag chansar".

Jag hoppas oddsen på det är låga men jag har ju faktiskt inte en susning om hur de verkligen jobbar där borta. Troligtvis, och förhoppningsvis, jobbar Yamaha redan med 2014-motorn så du har nog rätt.Vad är oddsen för att en ingenjör ska "komma på något riktigt bra" under säsong? Visst är det ett teoretiskt problem men inte ett praktiskt att de har endast en oplomberad motor kvar.
Hade varit intressant att se hur många team som drivs av spanjorer och hur många av de stora sponsorerna som är spanska.För övrigt kan man konstatera att Spanien verkligen lyckats med att ta fram förare likt inget annat land.
Hade varit intressant att se hur många team som drivs av spanjorer och hur många av de stora sponsorerna som är spanska.
Om man tror på ödet är det per definition inget man kan bestämma över.
Och varför skulle det vara en sådan bevikelse att Pedrosa kom tvåa? Att han inte skulle vinna årets mästerskap stod ju klart för flera månader sedan. Den största överraskningen och besvikelsen i gårdagens race tyckte jag var att Crutchlow vurpade.
Intressant!Teamen fördelar sig så här.
Det var nog ganska många som trodde att Pedrosa skulle göra en repris av förra året och börjar plocka segrar efter sommaruppehållet men det ser mörkt ut.Det får Du fråga hans fans om. Jag bara noterar att röster från dem höjs om hans körning.
P€RRA;5877808 skrev:Intressant!
Inte för att jag funderat så mycket på det men jag trodde att de spanska teamen var i majoritet och att det kunde vara en förklaring till spanjorernas dominans. Men där hade jag fel!
Pedrosas fans är missnöjda. Men det vore väl väldigt konstigt om det inte förhöll sig så, eller?Det får Du fråga hans fans om. Jag bara noterar att röster från dem höjs om hans körning.

Absolut, men min tanke var att en spanjor har lättare att få en styrning i ett spanskt team med spanska sponsorer.Fast det intressanta är väl hur nationaliteterna hos förarna fördelar sig? Inte för att teamen inte har nån delaktighet i vinsterna, men det är ju förarnationaliteterna som diskuteras.
Tror inte teamets ursprungsland är key factor. HRC är givetvis japanskt men jag gissar att Repsol har en rätt stor påverkan på vilken nationalitet åtminstone en av förarna har.Absolut, men min tanke var att en spanjor har lättare att få en styrning i ett spanskt team med spanska sponsorer.
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |
|
|
BMW F 450 GS för prisvärda äventyr
BMW presenterade den länge ... |
|
|
BSA Thunderbold avtäckt på EICMA
BSA har avtäckt sin fjärde ... |
|
|
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National
Årets Gotland Grand Nationa... |
|
|
Nytt om H-D Bagger-Världscupen
Under en presskonferens på ... |