Gissningen är att motorn tappade (mycket) kraft, och att tanken var nåt i stil med "antingen är motorn redan körd, eller så hoppar den igång igen så jag chansar".
För mig är det tecken på ett ganska uselt motoröra...
Gissningen är att motorn tappade (mycket) kraft, och att tanken var nåt i stil med "antingen är motorn redan körd, eller så hoppar den igång igen så jag chansar".
Jag hoppas oddsen på det är låga men jag har ju faktiskt inte en susning om hur de verkligen jobbar där borta. Troligtvis, och förhoppningsvis, jobbar Yamaha redan med 2014-motorn så du har nog rätt.Vad är oddsen för att en ingenjör ska "komma på något riktigt bra" under säsong? Visst är det ett teoretiskt problem men inte ett praktiskt att de har endast en oplomberad motor kvar.
Hade varit intressant att se hur många team som drivs av spanjorer och hur många av de stora sponsorerna som är spanska.För övrigt kan man konstatera att Spanien verkligen lyckats med att ta fram förare likt inget annat land.
Hade varit intressant att se hur många team som drivs av spanjorer och hur många av de stora sponsorerna som är spanska.
Om man tror på ödet är det per definition inget man kan bestämma över.
Och varför skulle det vara en sådan bevikelse att Pedrosa kom tvåa? Att han inte skulle vinna årets mästerskap stod ju klart för flera månader sedan. Den största överraskningen och besvikelsen i gårdagens race tyckte jag var att Crutchlow vurpade.
Intressant!Teamen fördelar sig så här.
Det var nog ganska många som trodde att Pedrosa skulle göra en repris av förra året och börjar plocka segrar efter sommaruppehållet men det ser mörkt ut.Det får Du fråga hans fans om. Jag bara noterar att röster från dem höjs om hans körning.
P€RRA;5877808 skrev:Intressant!
Inte för att jag funderat så mycket på det men jag trodde att de spanska teamen var i majoritet och att det kunde vara en förklaring till spanjorernas dominans. Men där hade jag fel!
Pedrosas fans är missnöjda. Men det vore väl väldigt konstigt om det inte förhöll sig så, eller?Det får Du fråga hans fans om. Jag bara noterar att röster från dem höjs om hans körning.
Absolut, men min tanke var att en spanjor har lättare att få en styrning i ett spanskt team med spanska sponsorer.Fast det intressanta är väl hur nationaliteterna hos förarna fördelar sig? Inte för att teamen inte har nån delaktighet i vinsterna, men det är ju förarnationaliteterna som diskuteras.
Tror inte teamets ursprungsland är key factor. HRC är givetvis japanskt men jag gissar att Repsol har en rätt stor påverkan på vilken nationalitet åtminstone en av förarna har.Absolut, men min tanke var att en spanjor har lättare att få en styrning i ett spanskt team med spanska sponsorer.
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! |