Tony_J
Medlem
Är det dags för en ny sving igen månne?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pedrosa har det verkligen inte lätt. Kul att komma 2:a och ha blivit ifrånåkt av en rookie på en likadan hojUndrar vad DP26 kommer gnälla på denna gång om han får rookiestryk av MM93.Känns som det kommer bli en uppgörelse mellan de övriga spanjackerna.
Han har vunnit där 5 gånger och kommit 2:a två gånger i stora klassen och med tanke på vinsten och pallplatserna i år förstår jag inte riktigt hur man ska kunna räkna bort honom?Ingen tror väl på allvar att VR46 ska hota den sedvanliga toppen.
Betyder det att om Rossi skulle vinna på söndag så är Lorenzo och Pedrosa fortfarande skadade?Därför att seger och pallplatser i majoritet kommit med Lorenzo och Pedrosa antingen skadade eller helt frånvarande. Med dem friska och fräscha har han inte lyckats vara före båda. Han har inte lyckats spöa Lorenzo en enda gång när båda är fräscha tex. Därför är det faktiskt ganska naturligt att räkna bort honom.
Snarare att jag har fel i min teori om att han inte kan spöa dem om de är friska.P€RRA;5874689 skrev:Betyder det att om Rossi skulle vinna på söndag så är Lorenzo och Pedrosa fortfarande skadade?
Jepp, för han e sämre! "Dom nya årsmodellerna är snabbare"P€RRA;5874689 skrev:Betyder det att om Rossi skulle vinna på söndag så är Lorenzo och Pedrosa fortfarande skadade?
P€RRA;5874629 skrev:Han har vunnit där 5 gånger och kommit 2:a två gånger i stora klassen och med tanke på vinsten och pallplatserna i år förstår jag inte riktigt hur man ska kunna räkna bort honom?
Tror inte Rossi längre mentalt är sugen nog för att satsa liv och lem på RR, trist men förståeligt efter alla år och de skador han ådragit sig. Hojen är väl nu ungefär som han vill ha den men är den inte helt perfekt blir det inte längre några kamikazesatsningar på vinst.Med dem [Lorre & Pedrosa] friska och fräscha har han inte lyckats vara före båda.
Tror inte Rossi längre mentalt är sugen nog för att satsa liv och lem på RR, trist men förståeligt efter alla år och de skador han ådragit sig. Hojen är väl nu ungefär som han vill ha den men är den inte helt perfekt blir det inte längre några kamikazesatsningar på vinst.
Vale är väl en av förarna som klarat sig bäst ifrån allvarligare skador i karriären, handleden, underbenet och axeln är det som jag kommer ihåg? Låter nästan som min egen läkarjournal, lindrigt tycker jag!Tror inte Rossi längre mentalt är sugen nog för att satsa liv och lem på RR, trist men förståeligt efter alla år och de skador han ådragit sig. Hojen är väl nu ungefär som han vill ha den men är den inte helt perfekt blir det inte längre några kamikazesatsningar på vinst.
Med tanke på hur han satsade i slutet av förra helgens race håller jag inte med. Han kunde ha tagit det lugnt och kört in som 6:a efter Cal och Bautista men valde att offra just liv och lem för en bättre placering.Tror inte Rossi längre mentalt är sugen nog för att satsa liv och lem på RR, trist men förståeligt efter alla år och de skador han ådragit sig. Hojen är väl nu ungefär som han vill ha den men är den inte helt perfekt blir det inte längre några kamikazesatsningar på vinst.
F1-racet startar kl 14 på Spa.Stämmer det verkligen att motogp race är innan moto3? Låter ju helt sjukt, motogp racet är ju alltid sist!
Med tanke på hur han satsade i slutet av förra helgens race håller jag inte med. Han kunde ha tagit det lugnt och kört in som 6:a efter Cal och Bautista men valde att offra just liv och lem för en bättre placering.
Jag sätter emotBanan har en gynnsam karaktär för Rossi. Fyra-fem kurvkombinationer där svängarna går ifrån vänster till höger (ej chikaner, de är större) kommer att ge Rossi möjligheten att göra det han verkar gilla så mycket, utmana in i böj och hålla ut konkurrenten.
P€RRA;5874196 skrev:Fasaden rämnar väl nu när han fått kicken. Hade varit befriande att höra honom såga Ducati vid fotknölarna efter sista racet men det är han för diplomatisk för att göra.
Man blir lite sugen på att köpa denna:P€RRA;5874196 skrev:Fasaden rämnar väl nu när han fått kicken. Hade varit befriande att höra honom såga Ducati vid fotknölarna efter sista racet men det är han för diplomatisk för att göra.
Då får du nog snabba dig på. Ryktet säger att en kille från Karlstad håller på och sparar ihop till handpenningenMan blir lite sugen på att köpa denna:
http://www.blocket.se/kristianstad/Ducati_848__Nicky_Hayden_Replica_25324068.htm?ca=23_10&w=3&last=1
Jag tycker allt att Rossi verkade rätt hungrig nu sist... Bara att hoppas att han får ordning på hojen helt snart så att han kan vara med hela loppet snarare än bara halva. XD
Och att han får ordning på kvalen. Han har ju lyckats hyfsat med dem ett par gånger nu iaf.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |