MotoGP 2013: Brno bwin Grand Prix České republiky

Vore ju dåligt av Yamaha om de inte blir 1a-2a med tanke på 2 hela testdagar på Brno!
Men det kommer inte hända!
Lorenzo vinner över Pedrosa, sedan blir det värre..... Rossi, MM eller MM Rossi....

Fas på testet var test av den nya växellådan prioritet så det är inte självklart att de ska vara etta och tvåa.

Det verkar inte otroligt att söndagen race slutar såhär:

1. Lorenzo
2. Pedrosa
3. Rossi
4. Marquez

Och då kommer ställningen se ut såhär:

1. Marquez: 201
2. Pedrosa: 187
3. Lorenzo: 178
4. Rossi: 146

Om Lorenzo närmar sig sin vanliga form nu tror jag han kommer hinna komma ikapp och förbi Marquez och bli mästare även 2013. Pedrosa borde vara mest motiverad av alla att ta sig förbi Marquez, men känns väl tyvärr som ett mer osäkert kort än 2006 och 2007 års 250-mästare.
Hoppas lite på en repris på förra årets uppgörelse mellan JL och DP men med omvänt resultat. Vidare så kunde VR sätta av MM så att #93 nollar. Då får vi jämnare tabell och så kanske lite roligare i depån...

Stilstudie av Marquez och Lorenzo i samma kurva under fredagen på Brno. Det är sannerligen imponerande att de placerar framhjulet på precis samma fläck varv efter varv efter varv.

Bifogat

• marclor.jpg
    marclor.jpg
    126.4 KB · Visningar: 129
Fas på testet var test av den nya växellådan prioritet så det är inte självklart att de ska vara etta och tvåa.

Men tror nog att alla inställningar ställdes in och ett gäng varv blev det nog, så fördel Yamaha!

Stilstudie av Marquez och Lorenzo i samma kurva under fredagen på Brno. Det är sannerligen imponerande att de placerar framhjulet på precis samma fläck varv efter varv efter varv.

Hur sjukt mycket nedlägg har Lorenzo egentligen? Skadat...

Det brukar ju upprepas att han är den MotoGP-förare som har absolut högst hastighet mitt i kurvorna. Innebär det även att han borde vara den förare som lutar motorcykeln mest?

Marquez har ju blivit känd för att hänga ut extremt mycket men det är intressant att se på de där bilderna att han håller överkroppen och huvudet närmare tanken och mer i linje med motorcyckeln medans det ser ut som om Lorenzo har överkroppen mycket närmare marken.

Marquez har ju blivit känd för att hänga ut extremt mycket men det är intressant att se på de där bilderna att han håller överkroppen och huvudet närmare tanken och mer i linje med motorcyckeln medans det ser ut som om Lorenzo har överkroppen mycket närmare marken.
Håller med. Och kroppslängden kan knappast bidra till skillnaden, Marquez är bara 4 cm kortare än Lorenzo. Jag kan tänka mig att Lorenzos förmåga att hålla båda hjulen i linje med varandra har gett många betraktare det felaktiga intrycket att Marquez vingliga och mer spretiga körstil också innebär mer nedlägg. Det är ju helt fel.

Verkar som att Marquez mer eller mindre konsekvent håller huvudet i den positionen.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Vafan är det för jävla fucko kvalité på videon från idag? Var den kass under live sändning också? Kollar ikapp träningarna nu och kör på HD720p och det är grynigt som fan, samma på HD också.... :4skrika

Edit: Verkar som spelaren bara trollar mig, kör jag på Auto så blir det glasklar bild fast den visar inte vilken "upplösning" den valt utan den står bara och tuggar....

Last edited:
Vill ni se två glada grabbar med humöret på topp? Se intervjuerna med Ducatikillarna efter fp2...jösses...

Hoppas lite på en repris på förra årets uppgörelse mellan JL och DP men med omvänt resultat. Vidare så kunde VR sätta av MM så att #93 nollar. Då får vi jämnare tabell och så kanske lite roligare i depån...
För att få det så jämt som möjligt är väl det bästa om Rossi, efter att ha tryckt av MM, vinner?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra