MotoGP 2012: Le Mans - Frankrike

Valentino, welcome back!

Vicket race, PUST!

Ger också ett stort tack till RandyDP då jag tänkte att han klotar i kurva 2 men att klara volten redan på gridden är fan masterclass! :hihi
Fan vad jag garvade!

Ben spies, hehe
Blir till att krypa ner i knät hos morsan sin.

Lite synd bara att Stoner hejdades av en varvad förare, Vale hade kunnat ta det ändå men nu fick han ju faktiskt lite hjälp.

Det vart ju ett spännande MotoGP :). Roligt att se Rossi kunna fightas med Stoner igen, även om det endast är på regn som han kommer såpass nära.

Kul att Rossi kom på podiet, synd att det fortfarande krävs speciella förhållande och krasher för att det ska bli så.

Fan va nice för Rossi, Ducati å MotoGP! :banana
Blåser nog in lite nya vibbar hos #46 och co nu. :)
Få se om dom kan utmana på torrt också med nya motorn.

Var helt säker på att Lorenzo tog sig vatten över huvudet (hehe ordvits..) när han körde 1 sekunder snabbare än de övriga i början av racet. Grymt imponerande race av honom och fick riktig puls när Stoner och Rossi tampades mot slutet. Såg bara repriser i huvudet på när Rossi drog omkull Stoner förra året..

:tummenupp

Plötsligt kan Ducatin mäta sig med Hondan...lika plötsligt vinner Rossi över Stoner. Kul! =)

Imponerande av lorenzo! Yaman ser alltid så mjuk o lättkörd ut i regn. Uppenbart att lorenzo och dom andra yama förarna kan få upp tempen på regndäcken bra mk snabbare än honda förarna, dom kan köra andra spår och även bromsa hårdare direkt vid start.
Kul att Rossi kan hävda sig i blött! Nicky såg knäckt ut och allvarligt så tycker jag han borde bli degraderad till pramac... Stoner körde slut på däcken och sa att han inte hade tempot att hålla undan för rossi men att de tvar en rolig fight! Nöjdmed attkomma trea. Härligt med lite omkastningar i toppen sporten behöver detta:tummenupp

Förresten. Jag funderar på om spies har bråkat med mamman sin och fått rejält på käften? Nått måste det ju vara....

Vad tyst det blev på alla Stoners fan boys :hihi

Frånåkt av en gammal gubbe som är, citat, "sopslut" :rolleyes:
Man måste inte hata Rossi för att man hellre ser Stoner på pallen. Förstår inte hur detta bevisar någonting när Stoner har varit före Rossi alla race utom två dom senaste 2 åren, och båda på Le Mans, i regn. Kul för alla Rossis Fanboys att få nånting att tjata hål i huvet på oss andra om, om något. Är dock fortfarande tveksam till om han har något att hämta när det väl blir torrt igen. Men jag hoppas att han har det! Och jag hoppas att Rossis Fanboys kan låta Rossi bevisa att han är bäst istället för att hänvisa till 12-7 år gamla resultat.

Kanonkul för Rossi och Ducati!!! Härligt att se att gubben är med igen! Mycket trevlig fajt mellan honom och Stoner de sista varven. Hoppas jag har fel angående honom och att han verkligen kommer tillbaka. Det coolaste hade varit om det var på duccen! Rossi är Knug!

Har lyckats håll mig ifrån internet och andra hojmedier hela dagen och kollade racet nyss. Inte vart så här glad över att Rossi får pallplats som nu. Detta förtjänar han så jävla mycket, sjukt imponerad!

Nu hoppas vi på regn hela säsongen! :D

Jösses vilket Moto3 Race!! Hur kul som helst att se dessa hormonstinna tonåringar kasta sig i varenda kurva så fort de får vittring på en pallplats. Halva Frankrike hade nog ståpäls och bet sig i läppen under L Rossis sista varv.

Synd att Zarco slängde sig i Moto2, hade vart grymt med två hemmaförare i topp idag. Kul att Mika lyckades hamna i rätt ände av klungan, men irriterande att den där sista tiondelen per varv saknas för att han ska kunna vara med i den riktiga toppen.

Jag hade också hoppats att Bautista skulle kunna ta personbästa placering, och kanske bli bästa privathoj, men han verkar ha en bit kvar för att kunna utmana Tech3 hojarna.

Och, självklart, Heja Vale! Vet inte riktigt vad dagens race bevisar, men motivationen verkar iaf finnas där. Jag är såååå glad att det INTE är VR46 som slutar efter säsongen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT