MotoGP 2012: Le Mans - Frankrike

Jag somnade under MotoGP. Sen skulle jag se om det och somnade igen. Moto3 och Moto2 var najs, dock.

Men jag undrar verkligen varför man ens kör i regn. Det ser inte roligt ut. Alls.

Jag somnade under MotoGP. Sen skulle jag se om det och somnade igen. Moto3 och Moto2 var najs, dock.

Men jag undrar verkligen varför man ens kör i regn. Det ser inte roligt ut. Alls.

Ja, varför startar de överhuvudtaget i racen :dummer:dummer

Ja, varför startar de överhuvudtaget i racen :dummer:dummer

Superbike på Monza.

Vad skulle dom göra när dom inser att det blir regn då? Packa ihop och åka hem? :) Publiken skulle nog bli jätteglad..

Superbike på Monza.

För en gångs skull har du fel =) Inte om att du somnade, vad jag vet, men om att dagens race var ett sömnpiller!

Jag vet inte vad det beror på, men jag börjar drömma (idag drömde jag om en krogkö) medan jag fortfarande ser motorcyklarna. Sen vaknar jag av en nationalsång.

S

Jag vet inte vad det beror på, men jag börjar drömma (idag drömde jag om en krogkö) medan jag fortfarande ser motorcyklarna. Sen vaknar jag av en nationalsång.

Ja men, alltså, jag köper att det oftast är/var bättre och tätare fighter i Moto3, Moto2, 125GP, 250GP race. Likaså i SBK och ffa SSP, men dagens MotoGP race tycker jag fortfarande duger, även i jämförelse med dessa. Visst, Lorenzo drog iväg Doohan style, men Tech3 hojarna och Rossi hade ju faktiskt mer än en omkörning sinsemellan. Jag tror att du trollar, för dagens race VAR bra (jag erkänner att jag är en VR fan-boy, men iaf inte ensam sådan...).

Förra veckans sbk rejs va 100gånger roligare än motogp rejset. Brukar oftast vara så. Jag ser faktiskt fram emot då crt tar över motogp serien helt så det blir som moto2 typ.. NU e de bara yamma eller honda som vinner å inget där imellan. Men som sagt Moto2 stuk över motogp då jäklar blir det kul.

Om man nu tycker MotoGP är SÅÅ TRÅÅKIGT varför ens sätta sig och titta?? Alla på SH vet redan att det är sååå tråkigt, det behövs inte 50 inlägg om det i varje motogp tråd?

I övrigt så är det grymt kul o se Vale tillbaka i toppen i kungaklassen :tummenupp

Och, självklart, Heja Vale! Vet inte riktigt vad dagens race bevisar, men motivationen verkar iaf finnas där. Jag är såååå glad att det INTE är VR46 som slutar efter säsongen!

Han har lovat att han ska köra minst tre säsonger till. En glädjande nyhet. :)

Jag sade ju det...kungligt spakat av jlo - och Rossi...mumma! Få fräs på pastaraketen i torrt med nu bara.

Någon som noterade var/när Stoner fick sämre ("inget") grepp bak än Rossi, så att han inte kunde hänga med ut ur kurvorna? Förfärligt onödigt av Rossi att gång på gång bromsa om Stoner då ifv, när han kunde valt att bara gasa förbi.

Att det skulle finnas en "förklaring" till varför VR kom före var iofs att vänta. :hej

Någon som noterade var/när Stoner fick sämre ("inget") grepp bak än Rossi, så att han inte kunde hänga med ut ur kurvorna? Förfärligt onödigt av Rossi att gång på gång bromsa om Stoner då ifv, när han kunde valt att bara gasa förbi.

Att det skulle finnas en "förklaring" till varför VR kom före var iofs att vänta. :hej

Det var ganska tydligt att Rossi hade bättre driv ut ur kurvorna och därmed högre toppfart på rakorna. Han bromsade om 2 ggr vad jag minns och klarade hålla Stoner bakom sig andra gången och drog sedan ifrån.

Jag tänkt eockså det när jag såg intervjun. Jag tyckte också att det såg ut som att det var i ingångarna VR tog in. Kanske är CS van att ha ett övertag i utgångarna, som han nu inte hade, för han brukar ju komma snabbt på tvären där.

Å jag blev såååå glad att jag rös över hela kroppen. :wiggle

Lite trist att Stoner lägger av. Men alla gör naturligtvis som dom vill.

Bra kört av Jorge. Vinnarskalle.

Spies kanske ska börja knyppla istället. :3freak Verkar inte vilja köra RR i alla fall.

Nä. Men. Nu. Så. Håller jag tummarna stenhårt för att det inte var en engångsföretelse för Vale. Gode Gud gör så att den där jävla Duccen skärper sig.

//M

härligt att Rossi kom på pall.
det är lite med han som med leksand och elitserien. :fakta:D
Rossi ska vara i toppen och fajtas, för enligt min åsikt bjuder han på den bästa underhållnigen i mgp.
Sen Crutchlow, vilken skön snubbe. synd att han halka av.
Nästa race blir från läktarplats :fyllisar:):yoparty

Ben Spies har det väldigt tufft nu. Det är en förare (enligt min åsikt) som ska vara och slåss uppe bland topp 4.

Såg du inte loppet eller? Rätt uppenbart tom genom tv bilder att stoner hade svårigheter med greppet ut ur böjarna...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT