MotoGP 2012: Le Mans - Frankrike

Jerry du menar att 19 raka pallplatser är ett problem :hihi

Inte helt oväntat feltolkar du till egen fördel. ;)

Stoner kommer pipa över taskiga däck hela säsongen...pga hans brutala körstil, det kommer gagna JLO då han åker betydligt mjukare. DET är Stoners problem denna säsongen.

Tydligt så eller behöver doktorn det ytterligare förklarat? ;)

Gud vad jag saknar SIC!! Han skulle ha satt alla dom där spanjakerna på plats.

Stoner kommer pipa över taskiga däck hela säsongen...pga hans brutala körstil, det kommer gagna JLO då han åker betydligt mjukare. DET är Stoners problem denna säsongen.

Stoner kommer piska skiten ur den loppbitna spanjacken och det är ett faktum. Att däcken sen inte passar hans körstil har han all rätt i världen att gnälla över.

Det vore grymt att se Stoner, Lorenzo och Rossi göra upp i ett tätt race men alla i bredd inför sista böjen. Rossi har tidigare visat sig ha en otrolig förmåga att vinna såna race.
Ja, till skillnad från Stoner har ju Rossi gång på gång visat att han är en mästare på den typen av uppgörelser. Stoner är däremot bättre på att dra direkt och försvinna. Vilken typ av racing jag föredrar är ingen hemlighet.

Måste svida en del för Lorenzo och Stoner när Rossi är den som får det tveklöst största jublet när han kliver upp på pallen. Läste någonstans att Stoner till och med blev utbuad när han vann i England 2008. Undra varför? Kan ju knappast vara den charmige gossens eget fel :rolleyes:

Stoner kommer piska skiten ur den loppbitna spanjacken och det är ett faktum. Att däcken sen inte passar hans körstil har han all rätt i världen att gnälla över.
Så när alla har samma förutsättningar är det Stoners rätt att gnälla menar du? Låter iofs logiskt för en Stoner fanboy...

Så när alla har samma förutsättningar är det Stoners rätt att gnälla menar du? Låter iofs logiskt för en Stoner fanboy...

Alla har rätt att gnälla! Rossi har rätt att gnälla på duccen, Stoner på däcken, och Jorge på livet i allmänhet. Tycker alla är grymma förare. På sista raden är det resultaten som räknas oavsett gnäll.

Läste någonstans att Stoner till och med blev utbuad när han vann i England 2008. Undra varför? Kan ju knappast vara den charmige gossens eget fel :rolleyes:

Stoner buades ut för att han slog Rossi, det är sportsligt av fansen, verkligen. Det hade nog inte särdeles mycket alls med hur han betedde sig utanför banan fast du är välkommen att tro det hur mycket du vill.

Stoner, precis som alla andra, har väl all rätt att gnälla? Vad är det för gnäll förresten när han dessutom bekräftar att Rossi höll högre tempo än honom och han inte klarade att hålla honom bakom sig? Du har en förmåga att vända allt som (nuförtiden) Stoner och (förr i tiden) Lorenzo säger till gnäll, oavsett vad det är de faktiskt säger. Så vad är det nu som är gnäll?

2010 var Lorenzo en primadonna, i år (och till viss del förra året) är han cool.
Stoner skulle säkert få sin tid i publikens gunst om han bara gav det lite tid.

Stoner buades ut för att han slog Rossi, det är sportsligt av fansen, verkligen. Det hade nog inte särdeles mycket alls med hur han betedde sig utanför banan fast du är välkommen att tro det hur mycket du vill.

Stoner, precis som alla andra, har väl all rätt att gnälla? Vad är det för gnäll förresten när han dessutom bekräftar att Rossi höll högre tempo än honom och han inte klarade att hålla honom bakom sig? Du har en förmåga att vända allt som (nuförtiden) Stoner och (förr i tiden) Lorenzo säger till gnäll, oavsett vad det är de faktiskt säger. Så vad är det nu som är gnäll?
Så du tror på fullaste allvar att tex Hayden eller Melandri hade buats ut om de hade vunnit det där racet före Rossi?

Visst får Stoner gnälla men har man följt/läst om honom sen 2006 så är det inte bara någon enstaka gång han har gnällt. Det har varit ett konstant kvidande om allt och alla. Att han sen vinner är ju inget som gör honom sympatisk med automatik.

2010 var Lorenzo en primadonna, i år (och till viss del förra året) är han cool.
Stoner skulle säkert få sin tid i publikens gunst om han bara gav det lite tid.
Jag håller med. Känns som att han ändrat sig rejält från sina första år (precis som mina tankar om honom). Vem minns inte hans uttalande innan säsongen 2008 om hur enkelt det var att köra MotoGP-hojarna med all elektronik. Bara att krana fullt ur kurvorna. Det gick ju så där :hihi

Så du tror på fullaste allvar att tex Hayden eller Melandri hade buats ut om de hade vunnit det där racet före Rossi?

Visst får Stoner gnälla men har man följt/läst om honom sen 2006 så är det inte bara någon enstaka gång han har gnällt. Det har varit ett konstant kvidande om allt och alla. Att han sen vinner är ju inget som gör honom sympatisk med automatik.i

Det hade nog inte varit väldigt annorlunda, du med bra minne kanske också kommer ihåg hur publiken jublade över Iannonnes krasch i 125GP:t samma helg? Folk som räcker finger åt vinnaren och skriker dumheter, jo, det är troligen vinnaren det är fel på.

Jag har följt och läst om honom sedan 2006 och jag har fortfarande inte riktigt fattat vari gnället ligger. Ligger det i att folk är för dumma för att förstå hans ironi eller för att de tycker hans röst ligger i fel tonläge eller vad är grejen? Eller är han för ärlig? Du som har tolkat allt han säger som gnäll i många år nu, vad är det egentligen som är gnäll?

Jag har följt och läst om honom sedan 2006 och jag har fortfarande inte riktigt fattat vari gnället ligger. Ligger det i att folk är för dumma för att förstå hans ironi eller för att de tycker hans röst ligger i fel tonläge eller vad är grejen? Eller är han för ärlig? Du som har tolkat allt han säger som gnäll i många år nu, vad är det egentligen som är gnäll?
Om vi bortser från hans konstanta gnällande på ditten och datten genom åren, och då tänker jag inte på Ducatin som han inte var så förtjust i på slutet, tycker jag att han har verkat rätt bitter. Men det kanske blir så när man växer upp i en husvagn med mamsen och pappsen. Kan inte ha varit så lätt att bära en hel familjs förväntningar på sina axlar.

Sen har jag lite svårt för förare som tjänar 10-tals miljoner varje år men inte ens kan se ut som att de har roligt. De ser nästan plågade ut och det är nog därför jag aldrig ha gillat Pedrosa heller. Därmed inte sagt att man måste vara någon jävla pajas varje gång kameran är där, det räcker med att inse att de sitter miljoner och tittar på en och kosta på sig något mer än ett väldigt plågsamt leende som Stoner, Spies, Pedrosa mfl gör.

Och nej, jag tror inte att de hade buat åt Melandri eller Hayden.

Alla gnäller utom Rossi, han säger bara som det är. Det trodde jag alla visste nu.

Fler som inte gillar Stoner:

http://www.superbikeplanet.com/2012/May/120521-34x34.htm

I guess what I don't like the most about Casey and his retirement is, that now he's taking the opportunity to bag a sport, or to ditch on a sport that has given him so much. "Yeah," Casey will say, "but I've given just as much back." Yeah, but we all do. It's something that we love. It's something that's given us an opportunity to make a really good living. But if you just don't want to do it any more, you don't have to have something to beat up on, to be able to give you a reason to walk away. If you're going to quit, just man up and quit. If you don't want to do it any more, then retire. That's your choice. But don't continue to talk trash about a racing series that is the premier two-wheel motorsport in the world, and has a long, long-standing history of great competition, great champions. Tip your hat and walk away from the sport and be graceful about it. Don't talk sh*t.

Ja, till skillnad från Stoner har ju Rossi gång på gång visat att han är en mästare på den typen av uppgörelser. Stoner är däremot bättre på att dra direkt och försvinna. Vilken typ av racing jag föredrar är ingen hemlighet.
Måste svida en del för Lorenzo och Stoner när Rossi är den som får det tveklöst största jublet när han kliver upp på pallen. Läste någonstans att Stoner till och med blev utbuad när han vann i England 2008. Undra varför? Kan ju knappast vara den charmige gossens eget fel :rolleyes:

Ditt genuina Stoner förakt är inte heller någon hemlighet. Skulle inte förvåna mig om att du har Rossi posters på väggarna i sovrummet.

"fanboy" var ganska kul jag lånar det uttrycket för att beskriva dig om det är ok:tummenupp

Inte helt oväntat feltolkar du till egen fördel. ;)

Tydligt så eller behöver doktorn det ytterligare förklarat? ;)

Nej Jerry problemet är att du önskar att Stoner har det problemet.

Doktorn försökte förklara att hans körstil gett 19 raka pallplatser och dessutom
nästan 70% vinst utdelning. Detta kanske visar att han vet hur man hanterar en Motogp hoj,
men en gasskontrollant från en avkrok med reflexväst kanske vet bättre?

Alla gnäller utom Rossi, han säger bara som det är. Det trodde jag alla visste nu.

Bland Rossi fanboy klubbens hängivna skara är det tydligt.
Självklart måste alla andra gnälla och stackars Vale har all rätt att klaga utan att det är gnäll. Det är alltid någon annans fel om Rossi klagar.

Fler som inte gillar Stoner:

http://www.superbikeplanet.com/2012/May/120521-34x34.htm

I guess what I don't like the most about Casey and his retirement is, that now he's taking the opportunity to bag a sport, or to ditch on a sport that has given him so much. "Yeah," Casey will say, "but I've given just as much back." Yeah, but we all do. It's something that we love. It's something that's given us an opportunity to make a really good living. But if you just don't want to do it any more, you don't have to have something to beat up on, to be able to give you a reason to walk away. If you're going to quit, just man up and quit. If you don't want to do it any more, then retire. That's your choice. But don't continue to talk trash about a racing series that is the premier two-wheel motorsport in the world, and has a long, long-standing history of great competition, great champions. Tip your hat and walk away from the sport and be graceful about it. Don't talk sh*t.

Lite lustigt att det kommer från en soffexpert som gråtande lämnade serien i förtid för att han hade fibromyalgi.

Last edited:
Lite lustigt att det kommer från en soffexpert som gråtande lämnade serien i förtid för att han hade fibromyalgi.

Nu tänker jag inte ge mig in i eran "min pappa är starkare än din pappa " disskution.

Men du måste va ruggigt dålig på engelska. Eller missade du helt innebörden i det han sa? Nu vet jag inte, men har väldigt svårt å tro att han skyllde på Moto Gp cirkusen att han fick lov att sluta p.g.a. fibromyalgi?

Som jag tolkar det tycker han det är dåligt av Stoner att säga att man slutar, sen gnälla röven av sig på hur dåligt det är och kommer bli? Att jämställa det med en sjukdom känns ju väldigt fel?

Jag är dock ingen Moto Gp expert eller så, samt att jag nog tkr att man faktiskt borde få kritisera m.m. än fast man slutar. Ser inget fel i att Stoner slutar för att han tkr att utvecklingen är påväg åt fel håll. Vet dock inte hur omfattande Stoners kritik har var men.

Nej Jerry problemet är att du önskar att Stoner har det problemet.

Doktorn försökte förklara att hans körstil gett 19 raka pallplatser och dessutom
nästan 70% vinst utdelning. Detta kanske visar att han vet hur man hanterar en Motogp hoj,
men en gasskontrollant från en avkrok med reflexväst kanske vet bättre?

För det är ju inte ovanligt att Stoner kör slut på däcken, oavsett regn eller inte? Det är ju inte första gången det hänt, hans körstil mixat med mer pulver i år kan ju bara leda till en slutsats, vilken vi redan fått bevittna.

Gött att du hela tiden hänfaller till personangrepp, mysig attityd. :tummenupp

Reflexväst har jag dock ingen, vet inte vad du far efter? :va

För det är ju inte ovanligt att Stoner kör slut på däcken, oavsett regn eller inte? Det är ju inte första gången det hänt, hans körstil mixat med mer pulver i år kan ju bara leda till en slutsats, vilken vi redan fått bevittna.

Klart däcken tar slut snabbare för honom när han ligger en halv bana framför alla andra också. :yoparty

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT