MotoGP 2012: Estoril - Portugal

Stoner vs Barbera = Svin skoj! :-D Behövs mera sånt.. Vilka mer kan man förvänta sig ryka ihop?
Jag blev lite nyfiken i dag när du sa att Barbera sitter på samma hoj som Rossi och Hayden. Undersökte lite, inte för att knäppa dig på näsan utan för att få veta, och det verkar som att både Barbera och Abraham kör den version av GP12 som Rossi testade på Valencia i höstas. Eventuellt ska de få samma version av GP12 som fabriksteamet har till race 5.

Har någon annan info i ämnet får ni gärna dela med er :)

Det stämmer mycket bra! Dem har ju mycket bättre känsla med det nya chassit, men fortfarande lååångt ifrån bra. Fortfarande massa problem ut ur kurvorna med, får ej någon traction alls. Det jag egentligen menade var att det går att köra fort med Ducatin, men att Rossi ej kommer överrens med den. Känns som att dom måste jobba på det dom har ist för att utveckla något annat??

Tack! Gör mitt bästa iaf. Kom gärna med feedback, lite nyheter, skvaller etc. Vi letar så mycket vi kan, men alltid finns det något mer!

All the best

mhector.jpg

:D

Jag gillar Hector och vill han följa andra förare så är det helt ok för mig.

Full live timing på hemsidan funkar aldrig för mig. Står att jag måste logga in och när jag skriver in lösenordet så kommer det bara upp massa felmeddelanden :confused:

Jorge kanske får se upp med Spies och Crutschlow.
Tror vi får en ny trio på pallen.
Casey ser stark ut tror han har ett ganska rejält mentalt övertag mot dom andra.

Att se MotoGP i en IPhone kräver bra syn.

Ben lär ju vara revansch sugen!
Stort tryck på honom iår, andra året med fabrikstöd och nästan alla utan kontrakt i slutet på året.

Vad jag förstår så har moto2 ingen elektronisk hjälp, typ tc. Prototypchassien och ca 130 hk.
Crt har prototypchassien , elektronisk hjälp, ca 200 hk +

Hur fanken kan Moto 2 vara snabbare än Crt moppar ? :va

Vad jag förstår så har moto2 ingen elektronisk hjälp, typ tc. Prototypchassien och ca 130 hk.
Crt har prototypchassien , elektronisk hjälp, ca 200 hk +

Hur fanken kan Moto 2 vara snabbare än Crt moppar ? :va

Dom flesta Crt hojarna är helt nya...
Pirros Ftr Honda tex hade nästan ingen försäsongsträning alls.
Moto2 hade premiär 2010 och således kört 2 fulla säsonger och utvecklats mkt mer.

Kul när Moto3 ska ut. Alla åker ut samtidigt.
Ser ut som "allmänhetens åkning". :)

Är det för att det blir snabbare varv med lite drag-hjälp?

Krasch mellan Edwards och RdP. Rödflagg. Såg inte bra ut :brinnerup

Spies som va inne på ett riktigt bra varv, synd att han fick trafik framför. Crutchlow, det trode jag inte! Spännande race imorn!

Chruchlow och Berbera :tummenupp

Måste vara jobbigt för Yamaha och speciellt Ducati. Gammelhojen slår den senaste.

Otroligt kul!

Kul för Crutchlow!
Rossi före Hayden.
Riktigt svettig räddning av Silva!
Hoppas Edwards är tillbaka snart!

Last edited:
Go calle!!! Fett nice kört av britten! Hoppas colin kan komma tillbaka snart med.

Vad är det för fel på Spies eg.? Först fick han sitt varv förstört och börja vifta med armarna, sen sabba han för Pedrosa strax efter, stolpskott!

...det var ett väldigt viftande, är det fler laktosintoleranta i år...? :hihi Skoj med Crutchlow! Friskus det där...och förbaskat trist med Edwards.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT