MotoGP 2012: Estoril - Portugal

Minns dock inte att någon annan klagade på honom eller sa att hans ambition vägde ut hans talang.
Det var nog ingen som tog honom på riktigt allvar då, rookie som han var och kraschbenägen som få. Nu var ju inte krascherna enbart hans fel, Michelin hade ett finger med i spelet också.
 
Men ärligt var säsongerna då Rossi dominerade totalt som 2001-2005 så mycket mer intressanta racemässigt?
Svårt att svara på så här i backspegeln eftersom man ofta glömmer det tråkiga och kommer ihåg det roliga. Men spontant vill jag svar ja, det var roligare då med tex Sete och Biaggi som utmanade Rossi som i sin tur hellre tog en fight än att glida i mål i ensamt majestät.

Tycker att Stoner påminner en hel del om Doohan. Båda ville vara snabbast på alla pass, starta i pole och leda från start till mål. Inget fel med det rent sportsligt men inte så kul för publiken.
 
Ganska tråkigt race och Stoner är ju jävligt vass just nu.
Ska bli intressant att se vad som händer när de bara kommer ha det nya framdäcket att välja av, från Catalunya. Stoner, Pedrosa, Rossi och Hayden föredrar ju det gamla däcket.
Vet inte om jag blandar ihop saker nu men se nedanstående från Bridgestone efter helgens race:

Q&A with Shinji Aoki – Manager, Bridgestone Motorsport Tyre Development Department

Estoril was the second competitive outing for the new specification front slick tyre. How did it perform at a track that is vastly different from Jerez?

“At Jerez we offered the new specification front slick tyre in the hard compound while at Estoril it was offered in the medium compound and once again the appraisal from riders this weekend was very encouraging. Apart from the improved warm-up performance it offers, the feedback from riders was that the new specification front slick was particularly good through the bumpier sections of the Estoril circuit as its less rigid structure is better at absorbing irregularities in the track surface. This was a contributing factor to why two-thirds of the riders selected the new specification front slick tyre for the race.”


Är det något annat framdäck han pratar om eller har de börjat dela ut det nya mycket tidigare?
 
Tyckte det sas att alla förarna hade TVÅ framdäck av nya varianten att tillgå på Jerez och Estoril för fler kunde Bridgestone inte leverera.
 
Säsongen är inte slut och jag tycker nog det är intressant ännu, skillnaden är bara att det roliga befinner sig strax utanför pallplats förutom Stoners snygga uppställ och Lorenzos mjuka, sköna stil.

Det är jämnt och det är långt ifrån avgjort.
2-3 förare som skiljer minimalt som ena veckan kan ha en fördel som förloras i nästa race.

Hade #35 eller #46 tagit ledningen och dominerat från start till mål hade det varit fantastiskt, enastående och en av de bästa racen någonsin.

Kanske vissa tycker sportmanship är tråkigt
540203_10150866304410769_58201805768_9870982_1205564369_n.jpg
 
Hade #35 eller #46 tagit ledningen och dominerat från start till mål hade det varit fantastiskt, enastående och en av de bästa racen någonsin.
Jag antar att du trollar lite eftersom det är uppenbart för alla att det vore en sensation om Cal vann och en megasensation om Rossi gjorde det. I båda fallen hade nog de flesta varit överens om att det var en fantastisk prestation.
 
Jag antar att du trollar lite eftersom det är uppenbart för alla att det vore en sensation om Cal vann och en megasensation om Rossi gjorde det. I båda fallen hade nog de flesta varit överens om att det var en fantastisk prestation.

Skulle #35 vinna så måste de 4-första ha vurpat :hihi
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top