MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
http://www.motogpnews.com/home.php?pageid=800

Suveränt, som vanligt.

However Rossi didn't leave Qatar happy. His Yam was slow. Not just compared to the Sputnik-Ducati but also the Honda too. For the first half of the race Thumbelina Pedrosa was also easily able to pass Rossi down the straight. Luckily for the Italian the software that controls Dani's courage was suffering a 'divide by zero' error allowing Rossi to outbrake his miniature rival from about 50 meters behind every single time into the first corner. Power assisted brakes for Dani?

Last edited:
Hmmm ... naiv och naiv ... tror du verkligen att sponsorpengarna räcker för att utveckla, testa, köra och hålla igång ett racingteam?
Naturligtvis inte och sannolikt har inte repsol och fiat fått sätta dit dekaler gratis så vi är alltså tillbaka till ruta 1. Ducati har mindre resurser än japsen ... varför inte hugga på något annat som inte är så uppenbart, rätt beskrivet?
Man ska så klart inte bara ha mest resurser, utan även bäst resurser. Eller var uttrycket "om man tar tillräckligt många apor och ger dem tillräckligt mycket verktyg så kommer de snart ha producerat vm-historiens samtliga vinnar-hojar?" :D Men som Josef ska ha sagt: "Kvantitet är också en sorts kvalitet".

Honda kommer också att vinna tävlingar i år. Minns premiären ifjor.

Nu glömde du nog att Ducati har en heltidsanställd testförare, Guareschi, som hela året tröskar varv efter varv på Mugello och Bridgestones hemmabana Motegi.

Ja, och de lär ha fasta nycklar, bra mejslar och momentnyckel också som de andra teamen ... :)

Hmmm ... naiv och naiv ... tror du verkligen att sponsorpengarna räcker för att utveckla, testa, köra och hålla igång ett racingteam? Naturligtvis inte och sannolikt har inte repsol och fiat fått sätta dit dekaler gratis så vi är alltså tillbaka till ruta 1. Ducati har mindre resurser än japsen ... varför inte hugga på något annat som inte är så uppenbart, rätt beskrivet?
Jag är mest fascinerade av ditt ständiga behov av att framhäva Ducati :hihi

När det gäller sponsorpengar så sägs det att tex Camel betalade runt 100-120 miljoner per år för att sponsra Yamaha. Marlboro lär inte betala mindre men inte heller så mycket mer. Som någon teamchef sagt tidigare är det småpengar.
Då infinner sig nästa fråga: Tror du att Ducati är bättre än de andra på att utveckla en MotoGP-hoj och att de dessutom gör det med betydligt mindre pengar? Självklart inte.
Och det är det jag menar med att du ter dig lite naiv om du tror att Ducati har en budget som inte ens kommer i närheten av de andra tillverkarna.
Ja. Vad tycker du själv de senaste sidorna har bjudit på?
Ett par inlägg i en tråd på dryga 20 sidor förvandlar inte tråden till en sandlåda för mig personligen.
Jag tycker dock att det är lite konstigt att när vissa personer gör sig lustiga över Hayden, då är det helt okej och inte tal om någon sandlåda.

Ett par inlägg i en tråd på dryga 20 sidor förvandlar inte tråden till en sandlåda för mig personligen.
Jag tycker dock att det är lite konstigt att när vissa personer gör sig lustiga över Hayden, då är det helt okej och inte tal om någon sandlåda.
Är du helt dum i huvudet? Att som Hayden komma här och vinna VM framför näsan på alla tvåtaktsförare, skolade på knivskarpa, riktiga racers, bara så där. Förtjänar bara förakt.

Jag skrev sandlåda för att nivån sjunkit succesivt i den här tråden, jag är inte oskyldig, och det innefattar flertalet av inläggen men jag tycker det är skillnad att håna andra forummedlemmar för deras åsikter oavsett vad de nu vara. Att man flinar lite åt valfri förare som misslyckas är en annan sak eftersom det aldrig når föraren på samma sätt som när man gör sig lustig över folks åsikter och ger dem öknamn.

2815988 Är du helt dum i huvudet? Att som Hayden komma här och vinna VM framför näsan på alla tvåtaktsförare, skolade på knivskarpa, riktiga racers, bara så där. Förtjänar bara förakt.
Nu kastar du väl ändå spjut i kuvös? Med tanke på din Biaggihistoria tycker jag dina inlägg om andras förakt för Hayden stinker skit, ärligt talat.

Last edited:
Jag skrev sandlåda för att nivån sjunkit succesivt i den här tråden, jag är inte oskyldig, och det innefattar flertalet av inläggen men jag tycker det är skillnad att håna andra forummedlemmar för deras åsikter oavsett vad de nu vara. Att man flinar lite åt valfri förare som misslyckas är en annan sak eftersom det aldrig når föraren på samma sätt som när man gör sig lustig över folks åsikter och ger dem öknamn.
Man behöver ju inte vara Einstein för att inse att vissa av inläggen i den här tråden, riktade mot Hayden, bottnar mer i förakt för en viss medlem än för Hayden men det får ju bara författarna av inläggen att framstå som larviga.

Last edited:
Det finns ett amerikanst talesätt som passar i de flesta trådar här i Racingforumet:

Never argue with an idiot - he´ll drag you down to his level and beat you with experience............

Man behöver ju inte vara Einstein för att inse att vissa av inläggen i den här tråden, riktade mot Hayden, bottnar mer i förakt för en viss medlem än för Hayden men det får ju bara författarna av inläggen att framstå som larviga.
Word :tummenupp
Påhopp och öknamn började långt tidigare, men de verkar vara mer OK om de riktas mot de som accepterat utgången av VM ifjor.

Jag är mest fascinerade av ditt ständiga behov av att framhäva Ducati :hihi
Då förstår du den fascination som ditt ständiga behov av att framhäva Suzuki ger upphov till.

Då infinner sig nästa fråga: Tror du att Ducati är bättre än de andra på att utveckla en MotoGP-hoj och att de dessutom gör det med betydligt mindre pengar? Självklart inte.
Nej, självklart inte. Vilken skrattretande idé. Att Ducati tog de två första placeringarna i förra årets sista race och börjar årets säsong med en seger beror ju på att de har tur. Det begriper ju vem som helst. Vilken stolle elwe är som antyder att Ducati har unik know-how.

:rolleyes:

Last edited:
Sandstream, du börjar bli tråkigt patetisk som du håller på. Kan du snälla föra en diskussion utan en felvriden syn? Tack på förhand.

Grymt av ducatin, nu har ju Qatar en raksträcka som är relativt lång, tror bara det är Kina som har en längre - desutom den längsta i hela GP't. Men början på säsongen, tror jag läste nånstans att Yamaha förbrukare 5-6 ramar och 4 motorer innan deras hoj gick som de ville under '06-cirkusen.

Ducati sålde väl runt 36 000 motorcyklar förra året, Yamaha, en miljon, enbart i indonesien... Att ens jämföra ducati och japs-tillverkarna är så iq-befriat så man kan undra om en person med det tankesättet är gravt handikappad.

Självklart betalar nog marlboro in pengar till teamet, så gör Fiat. Men utan att diskutera det för mycket så har ducati visat att deras motorcykel är helt överlägsen. Det säger ju t.om rossis team-manager, som f.ö inte brukar vara så ödmjuk mot andras prestationer.

Jag blev glad för Hoppers skull att det fungerade för honom, och med sin skada gjorde han ett grymt lopp. Skönt att se Hayden utan sitt hollywood-smile och sin bondläppsattityd för engångs skull.

Hejja Stoner å Ducati! Men hoppas att min favorit Rossi vinner!

2816021 Man behöver ju inte vara Einstein för att inse att vissa av inläggen i den här tråden, riktade mot Hayden, bottnar mer i förakt för en viss medlem än för Hayden men det får ju bara författarna av inläggen att framstå som larviga.
OM det nu är som du säger så kan man ju applicera följande talesätt: What goes around comes around.

2816072 Word :tummenupp
Påhopp och öknamn började långt tidigare, men de verkar vara mer OK om de riktas mot de som accepterat utgången av VM ifjor.
Nej det är inte mer ok och jag tycker inte jag har skrivit att det är det heller.
Jag tror alla accepterar fjolårets resultat men att vi har olika syn på orsakerna bakom varför det gick som det gick och det måste ju stå var och en fritt att göra.

Last edited:
Det är sant. Det var ju den mest kompletta kombinationen av alla men utan effektövertaget på rakan hade han nog inte vunnit över Rossi.

Så ÄR det...!!! :fakta

:notme

Trots allt så var det ju ingen annan som hängde med ända till slutet. Men Stoner körde riktigt duktigt även om jag hoppades lite lätt att han skulle göra som han gjorde så ofta förra året. förlåt

Nää...denna säsong kommer att bli grymt spännande. Vette fan men jag tror jag blir tvungen att ta mig en redig grogg innan race för jag är så jävla nervös att jag inte förmår mig att sitta still. Det är som att titta på värsta skräckisen. :rolleyes:

Och jag kan inte låta bli att undra, hur det skulle se ut med Rossi på en Ducati. :va Jag menar såklart rent körtekniskt.

//Mad

Nuu får ni vara lite snälla!
*saft och bullar*
Läs inte varandras inlägg som fan läser bibeln.

Och jag kan inte låta bli att undra, hur det skulle se ut med Rossi på en Ducati. :va Jag menar såklart rent körtekniskt.

//Mad

Rossi på en Ducati hade varit en drömavslutning på hans karriär...
Tänk: "dubbelitalienskt i topp"
Det hade varit nåt det!

Word :tummenupp

Dessvärre verkar det vara så ja.

Sandstream, du börjar bli tråkigt patetisk som du håller på. Kan du snälla föra en diskussion utan en felvriden syn?

Felvriden?
Vem avgör det?

Eller som jag brukar säga till folk som har en solklar upfattning om allt:

"Om man skall säga att någon annan är bakom flötet... Då skall man vara väldigt klar på vilken sida av flötet man själv står..."
(det kan ju vara baksidan...)

Last edited:
Ducati sålde väl runt 36 000 motorcyklar förra året, Yamaha, en miljon, enbart i indonesien... Att ens jämföra ducati och japs-tillverkarna är så iq-befriat så man kan undra om en person med det tankesättet är gravt handikappad.
Det där får du gärna utveckla. Är de inte i MotoGP på lika villkor?
Vad har försäljningen i Indonesien med det att göra? Ducati producerar främst Monster och sporthojar som säljs för >100 000 kr. Yamahas hojar i Indonesien är säkert de där storhjuliga skotrar för <15000 kr. Produktionsvolym kan inte spela någon roll för utvecklande av en prototyp i MotoGP, varken i know-how eller resurser! Vare sig du tittar på 125, 250, MotoGP, SBK, Rally eller F1 kan man se någon tydlig koppling mellan tävlingsresultat och produktionsvolym, eller?

Last edited:
Back