Du har sett intervjun på MotoGP.com va?2813197Han är en jävel på att gnälla, den där Världsmästaren:[/I]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du har sett intervjun på MotoGP.com va?2813197Han är en jävel på att gnälla, den där Världsmästaren:[/I]
Trots att Rossi kom i suget bakom Stoner ibland så drog ju Stoner ifrån honom ändå!Kommentatorerna på brittiska Eurosport talar väldigt mycket om att Ducatins fart till stor del beror på kåpor med bättre aerodynamik än de andras.
En brittisk aerodynamiker ska vara inblandad och han sägs ha tillbringat många timmar i en vindtunnel med Ducatin under försäsongen.
Någon som vet mera om detta?
Går det i repris? I så fall vilken kanal och när?
Vad kör dom med för bränsle i hojarna? 125, 250 och motogp? Är väl antagligen något annat än vanlig 98oktan... 120?
..
Allt är inte vad det ser ut att vara, så dock inte det faktum att Ducatin var totalt förkrossande i toppfart i Quatar, det anmärkningsvärda var att Stoner pallade för trycket att hela tiden vara skuggad och även attackerad av Rossi, därför tycker jag att Stoner gjorde en stark prestation, trots uppenbarligen bättre material.
Stoner drog fullt hela tiden. Var snyggt kört men inte taktiskt. Med risken att köra slut däcken och det som vissa hade farhågor om bränslet skulle räcka nu med 21 liter verkade inte Stoner ha tänkt på. Så det var friskt vågat!
Det var verkligen imponerande kört. Grabben som ifjor kraschade ur sig under pressen i kamperna om femte-sjätteplatser klarade av Rossis uppvaktning ett helt lopp och vann! Han måste ha någon form av mental träningsvärk nu.Stoner körde ruggigt snyggt i helgen, man satt ju egentligen bara och väntade på att han skulle vurpa som vanligt![]()
De verkar lömska de där LCR killarna.2814507Det var verkligen imponerande kört. Grabben som ifjor kraschade ur sig under pressen i kamperna om femte-sjätteplatser klarade av Rossis uppvaktning ett helt lopp och vann! Han måste ha någon form av mental träningsvärk nu.
Eller så var det som han sa, de dumma LCR-killarna meckade bort hans race-inställningar, något som nu drabbade Checa istället...![]()
Det är ju knappast någon av de andra hojarna/motorerna som är färdigutvecklade heller...2811281För att inte tala om Peddot, när han inte börjar bromsa efter halva rakan, och när honda fått till sin alldeles nya motor som ännu inte är färdigutvecklad.
Hopper sa efter loppet att han verkligen försökte ta sig om på sista varvet men att Butter med sin låga vikt var för snabb ut ur kurvorna.Absolut. Att Pedrosa hänger med så bra (bortsett från att han är en bra pilot) är hans vikt. Att väga 20kg mindre än rossi mfl ÄR en fördel.
Utan att ha koll på de exakta siffrorna tror jag att du är lite naiv om du tror att Ducatis racingavdelning har dåligt med pengar. Med en sponsor som Marlboro och ett moderföretag (Ducati), som skulle ge sin högra hand för att vinna MotoGP, finns det nog gott om pengar.Man kan inte låta bli att fundera ....
Honda, och för all del alla de japanska märkena, har ett enormt övertag när det gäller resurser, antal anställda, antal sålda hojar, osv om man jämför med Ducati. De har t o m "egna banor" där de kan utveckla en hel del av sina nya idéer. Så rent allmänt/logiskt så borde inte Ducati ha en chans mot dessa giganter. Vad är den felande länken? Vad är det som gör att ett relativt litet företag kan hävda sig med sina hojar som Ducati gör?
Du får gärna kalla mig vid namn...
Det är ju knappast någon av de andra hojarna/motorerna som är färdigutvecklade heller...
Man kan inte låta bli att fundera ....
Honda, och för all del alla de japanska märkena, har ett enormt övertag när det gäller resurser, antal anställda, antal sålda hojar, osv om man jämför med Ducati. De har t o m "egna banor" där de kan utveckla en hel del av sina nya idéer.
Så rent allmänt/logiskt så borde inte Ducati ha en chans mot dessa giganter. Vad är den felande länken? Vad är det som gör att ett relativt litet företag kan hävda sig med sina hojar som Ducati gör?
Hopper sa efter loppet att han verkligen försökte ta sig om på sista varvet men att Butter med sin låga vikt var för snabb ut ur kurvorna.
Helt sant.
Jag bara tror att hondan har en del potential kvar.
Alltså att de inte ligger på sista %-en redan.
Sen är det säkert så för flera, ja kanske t.o.m Ducati.
Vi får se. MEn jag har svårt att tro att denna inbördes ställning vi såg nu i Qatar kommer vara cementerad.
Åh faan... Det kom ett gäng duccetoppar en dag i en låda som det stod: "Porta för race" på... Jag trodde det var dina eller möjligen Vågen som skickat flera!
Sen hämtades lådan av en kille som inte ställde några frågor, men betalade bra...
Så det var DÄR de hamnade...![]()
Hopper låg ju bakom Melandri ett par varv i början av racet (innan han bromsade sig förbi i slutet av rakan) så jag antar att han har rätt bra koll på deras respektive fart ut ur kurvorna.Frågan är ju vad Hopkins vet om det egentligen, anledningen till att han inte kunde köra om Pedrosa alltså. Mer än att Hondan accade bättre ut ur kurvorna.
Olika förare på hojar med olika däck.2814665Hopper låg ju bakom Melandri ett par varv i början av racet (innan han bromsade sig förbi i slutet av rakan) så jag antar att han har rätt bra koll på deras respektive fart ut ur kurvorna.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |