Moto Gp Qatar

Nyteknik skrev:
2070115 Begipligt men inte desto mindre kränkande för de japanska Suzukicheferna. Det är helt obegripligt att man inte tröttnat på de bedrövliga resultaten och anställer en av eller den bästa föraren.
Jag tror inte att självaste Valentino vinner på en Suzuki i dag!

Nyteknik skrev:
2070115 Begipligt men inte desto mindre kränkande för de japanska Suzukicheferna. Det är helt obegripligt att man inte tröttnat på de bedrövliga resultaten och anställer en av eller den bästa föraren.
Det är ju inte enbart förarna som brister. Materialet är undermåligt och det får fabriken/ledningen ta på sig.

#space skrev:
2070127 Jag tror inte att självaste Valentino vinner på en Suzuki i dag!
Nä det är väl ganska självklart. Om det blir motorhaveri eller elfel så hjälper det ju inte hur bra förare man än är.... :rolleyes:

och ändå lägger Hopper 110% på att utveckla hojen (enl egen utsaga till crash.net)
och allt var sur-Kennys fel. Nu är Kenny borta och de har fortfarande den sämsta
hojen på griden (om Tech3 och D'Antin slapp Dunlop-sug-sulorna).

Checa har fått Tech3 och Dunlop att ta steg framåt trots usel ekonomi resp
utgångsmaterial, det är vad en erfaren kille kan göra.

Men nej, Suzuki halvsatsar gm förarval på nyckelmarknader och skämmer
ut sig i MotoGP. Halvsatsningar är det värsta som finns (kostar mycket, ger inget)
och när det dessutom är politiska beslut om hur och vem som jobbar så är det kört.

Firefly skrev:
2070157 Nä det är väl ganska självklart. Om det blir motorhaveri eller elfel så hjälper det ju inte hur bra förare man än är.... :rolleyes:
Även med en Suzuki motor som håller ett race tvivlar jag att tex Valentino vinner race!! Det är jämnt i år!!

Pedrosa visar vilket virke han är gjord av vid omkörningen av Melandri, ingen pardon. Ganska tight i toppen vilket ju var kul.

#space skrev:
2070185 Även med en Suzuki motor som håller ett race tvivlar jag att tex Valentino vinner race!! Det är jämnt i år!!
Nä, inte bara genom att sätta honom på en Suzuki ett race, men låt honom (Vale) köra för Suzuki ett år eller två så kommer du se att det kommer hända grejer på Suzukis utvecklingsfront...

Nyteknik skrev:
2070115 Det är helt obegripligt att man inte tröttnat på de bedrövliga resultaten och anställer en av eller den bästa föraren.

Det håller jag med om, men jag tror inte nån av de bästa förarna vill köra Suzuki.

Jag skulle vilja se Hopper på en Honda i tre rejs.

Suger han fortfarande så sparka honom - annars - låt killen köra.

Ingen här kan ju säga att han har en vettig hoj att ratta runt med.

Förra året körde han ifrån er älskade världsmästare mest hela tiden då dom var teamkompisar. jajaja - dom sluta på samma poäng, men Sugkukin går ju sönder ibland.

Last edited:
Webspy skrev:
2070577 Jag skulle vilja se Hopper på en Honda i tre rejs. Suger han fortfarande så sparka honom - annars - låt killen köra.
Ingen här kan ju säga att han har en vettig hoj att ratta runt med.
Förra året körde han ifrån er älskade världsmästare mest hela tiden då dom var teamkompisar. jajaja - dom sluta på samma poäng, men Sugkukin går ju sönder ibland.
Roberts "tjänade" ju en del poäng i förhållande till Hopper på regnracet (Donington) och med tanke på vilken grym 500-förare han var så borde han ha kört skjortan av Hopper mest hela säsongen (är man bra på en 500 så är ju en MotoGP-hoj en barnlek har vi fått lära oss av kalenderbitarna).

Mitt på säsongen, mellan två tävlingar, borde alla team ställa fram sina hojar och låta alla förare prova de hojar de vill.
Hur kul hade de inte varit att se :)

sandstream skrev:
2070655 Roberts "tjänade" ju en del poäng i förhållande till Hopper på regnracet (Donington) och med tanke på vilken grym 500-förare han var så borde han ha kört skjortan av Hopper mest hela säsongen (är man bra på en 500 så är ju en MotoGP-hoj en barnlek har vi fått lära oss av kalenderbitarna).

Mitt på säsongen, mellan två tävlingar, borde alla team ställa fram sina hojar och låta alla förare prova de hojar de vill.
Hur kul hade de inte varit att se :)

Personligen så tycker jag att hopper var en helt ok 500-förare.

Han körde ju bara en säsong på 500an

Men på samma material så körde han ifrån Kenny JR - Fair and square - se det hur ni vill, men förra året var hopper snabbare. PunGt!

Och sopan Hayden är tvåa i VM. Man kan bara köra MotoGP-hoj om man har kört moppe, hack, hack, hack.

valmers skrev:
2070665 Och sopan Hayden är tvåa i VM. Man kan bara köra MotoGP-hoj om man har kört moppe, hack, hack, hack.
Japp, tillbaka till Kalle Anka cup med nollan!

valmers skrev:
2070665 Och sopan Hayden är tvåa i VM. Man kan bara köra MotoGP-hoj om man har kört moppe, hack, hack, hack.

Idag ska man väl faktiskt säga att han körde riktigt bra, han verkar ha eldat upp sig lite. Mycket ball duell med Rossi, och visst blev man förvånad när han gjorde sina två omkörningar..
Sen märktes det iofs ganska tydligt att han fick bra draghjälp av Rossi, det gick ju bra mycket saktare när hayden körde om rossi, så capirossi kom ikapp, sen när Rossi gick om igen, höjdes tempot igen, Hayden lyckades hänga på, o capirossi tappade igen.
Men som sagt, han ska ha beröm för dagens race, tror dock fortfarande Pedrosa kommer slå honom över säsongen

Chris Ash skrev:
2070561 Det håller jag med om, men jag tror inte nån av de bästa förarna vill köra Suzuki.
Hopper o Edwards har en hobby :tungan

Bifogat

• preraceprep.jpg
    preraceprep.jpg
    48.6 KB · Visningar: 195
valmers skrev:
Att Hayden är ett undantag från regeln du citerar ovan vet vid det här laget och ingen har eller skulle kunna påstå att han är en sopa. Men han har en ynka seger till sitt namn efter fyra säsonger. Därför och för att han inte underhåller på banan kommer vi minnas honom som en parantes.

oFFkeFF skrev:
2070870 Idag ska man väl faktiskt säga att han körde riktigt bra, han verkar ha eldat upp sig lite. Mycket ball duell med Rossi, och visst blev man förvånad när han gjorde sina två omkörningar..
Sen märktes det iofs ganska tydligt att han fick bra draghjälp av Rossi, det gick ju bra mycket saktare när hayden körde om rossi, så capirossi kom ikapp, sen när Rossi gick om igen, höjdes tempot igen, Hayden lyckades hänga på, o capirossi tappade igen.
Men som sagt, han ska ha beröm för dagens race, tror dock fortfarande Pedrosa kommer slå honom över säsongen

Ja han körde ju om någon för första gången på tre år! Det är ju imponerande! :tungan

/Jörgen

Verkar som man mest skrattar åt elendet i Team Suzuki (utåt ialla fall) o Hoppers försök att spela fotboll med Suzuki cykeln :)

Komentator "Toby" på Eurosport:
Hopkins parks his GSV-R and jumps over the barrier and is on his way back to the pits... He gives his machine three good kicks beforehand...

http://www.crash.net/radio.asp?cid=6

Last edited:
Gustav O skrev:
2070271 Pedrosa visar vilket virke han är gjord av vid omkörningen av Melandri, ingen pardon.

Och tänk, tänk om han inte hade tappat de sex sekunder som han gjorde i starten! Han var bara sex sekunder efter i mål och satte andra snabbaste varv i racet... :gnissla

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back