Moto Gp Qatar

Peccus skrev:
2078137 Jag njuter var gång Hopkins snear ur och gör som han känner för. Den politiska korrektheten sätts åt sidan och "I like to thay thank yo to da tem" är ljusår borta. Jag är absolut ingen Suzuki fantast men Hopkins är helskön. :)
Om du drev Rizla Suzuki tror jag att du hade tyckt annorlunda :D

Peccus skrev:
2078137...Hopkins är helskön. :)
Helskön? Han hade varit en mer intressant förare om han istället för att avsluta varje race någonstans i mitten vågade satsa allt på ett kort för att bara i några svängar köra med täten. Vad har han och Suzuki att förlora? Hopkins är trist.

Paul Denning, Team manager i Rizla Suzuki, citat från motogp.com:

"John was obviously visibly upset and after the weekend that he has had I don't think it would be human not to let some of that frustration out - and nothing more will be said on the subject."

Han verkar uppenbarligen inte ha några problem med Johns utbrott. Självklart måste han säga något överslätande till pressen, men jag tror faktiskt inte att det är något problem så länge Hopper inte gör sådär varje race.

Nyteknik skrev:
2078435 Helskön? Han hade varit en mer intressant förare om han istället för att avsluta varje race någonstans i mitten vågade satsa allt på ett kort för att bara i några svängar köra med täten. Vad har han och Suzuki att förlora? Hopkins är trist.
Men hur ska han komma upp i täten?
Hojen duger inte till mer än tredje startled just nu och när starten går har han inte en chans att hinna med.

sandstream skrev:
2078530 Men hur ska han komma upp i täten?
Hojen duger inte till mer än tredje startled just nu och när starten går har han inte en chans att hinna med.
Han får göra som Fangio.
"less brake, more accelerator."

Gustav O skrev:
2078541 Han får göra som Fangio.
"less brake, more accelerator."
Då skulle nog alla race sluta i första kurvan för Hopper :D

Jag kan förstå att Hopper blir förbannad efter att ha slitit flera dagar och sedan går hojen sönder, men...
Han är för tillfället ingen kandidat på topplaceringar och jag tycker att det vore annorlunda om han hade chans att vinna racen, då hade han haft all rätt att bli förbannad.

sandstream skrev:
2078530 Men hur ska han komma upp i täten?
Ungefär som Gustav föreslår: satsa hårdare och mer kortsiktigt än att ta sig i mål på plats 10.

sandstream skrev:
2078551 Då skulle nog alla race sluta i första kurvan för Hopper :D

Jag kan förstå att Hopper blir förbannad efter att ha slitit flera dagar och sedan går hojen sönder, men...
Han är för tillfället ingen kandidat på topplaceringar och jag tycker att det vore annorlunda om han hade chans att vinna racen, då hade han haft all rätt att bli förbannad.
I Qatar var dte ju Suzuki själva som var den största faktorn de gjorde TRETTON motorbyten på hojarna unde racehelgen i Qatar. TRETTON! Klart man blir förbannad när man inte ens får en chans att ta sin vanliga tiondeplats. :)

Last edited:
Nyteknik skrev:
2078435 Helskön? Han hade varit en mer intressant förare om han istället för att avsluta varje race någonstans i mitten vågade satsa allt på ett kort för att bara i några svängar köra med täten. Vad har han och Suzuki att förlora? Hopkins är trist.
Menar du på riktigt att du tycker Hopkins är dålig på att ladda? Jag är av raka motsatsen till åsikt... Är jag ensam om att tycka det?

Sedan sitter han ju på en riktig sunkhäck till hoj som det är en ren överraskning om den tar sig i mål, knappas motivationshöjande.

Gustav O skrev:
2078572 I Qatar var dte ju Suzuki själva som var den största faktorn de gjorde TRETTON motorbyten på hojarna unde racehelgen i Qatar. TRETTON! Klart man blir förbannad när man inte ens får en chans att ta sin vanliga tiondeplats. :)
Förbannad ja, men man behöver inte bete sig som en femåring när det inte fungerar.
Han kunde väl ha sparkat på något annat, slängt handskar och hjälm all världens väg istället.
Nyteknik skrev:
2078566 Ungefär som Gustav föreslår: satsa hårdare och mer kortsiktigt än att ta sig i mål på plats 10.
Just nu håller ju inte skräpet ett helt race ens.
Jag förstår dock vad du menar men det är inte realistiskt.

sandstream skrev:
2078428 Om du drev Rizla Suzuki tror jag att du hade tyckt annorlunda :D
Definitivt, på MotoGP:s hemsida stod det hur Denning tackade Rizlas representanter för att de kommit och beklagade att det gick som det gick.

Kul att komma dit för att inte bara se båda cyklarna paja utan även få sitt varumärke sparkat på. :) Hoppas de hade depåbiljetter, så de fick chansen att se hojarna menar jag... :D

Peccus skrev:
2078606 Definitivt, på MotoGP:s hemsida stod det hur Denning tackade Rizlas representanter för att de kommit och beklagade att det gick som det gick. Kul att komma dit för att inte bara se båda cyklarna paja utan även få sitt varumärke sparkat på. :) Hoppas de hade depåbiljetter, så de fick chansen att se hojarna menar jag... :D
Usch ja, Denning önskade nog att han varit kvar i BSB i lördags :D

sandstream skrev:
2078603 Förbannad ja, men man behöver inte bete sig som en femåring när det inte fungerar.
Han kunde väl ha sparkat på något annat, slängt handskar och hjälm all världens väg istället.
Han var ju inte förbannad på hjälmen eller handskarna utan hojen.
Det är ju en värld med människor och mänskliga reaktioner, helvet vad trist om det inte hade varit det utan bara politiskt korrekta sponsorfavoriter. Tycker Hopkins gjorde helt rätt. Skit ska skit ha.

sandstream skrev:
2078603 Förbannad ja, men man behöver inte bete sig som en femåring när det inte fungerar.

Även slänga en handske är minsann inte bra för sporten. :ajjabajja Att han inte förstår att han förstör för de andra? Kanske kunde han istället skriva av sig i sin personliga dagbok - ja varför inte rent utav använda stora bokstäver för att verkligen få ur sig ilskan?

Gustav O skrev:
2078641 Han var ju inte förbannad på hjälmen eller handskarna utan hojen. Det är ju en värld med människor och mänskliga reaktioner, helvet vad trist om det inte hade varit det utan bara politiskt korrekta sponsorfavoriter. Tycker Hopkins gjorde helt rätt. Skit ska skit ha.
Jo visst, men jag tycker ändå att man på den här nivån bör tänka sig för rejält innan man gör som Hopper gjorde.
Teddy skrev:
2078977 Finns det någon bra bild på Hopkins när han kängar hojen?
Jag har letat men inte hittat någon högupplöst iaf.

Underbart, vilket ursinne! Armar uppdragna över huvudet med knutna nävar åsså lägger han av en riktig skallknäckarspark i bästa gangstastil. Jag måste erkänna att killen har stil. I jämförelse framstår Biaggis släppa-hojen-i-depåboxen som ett pojkstreck.

Teddy skrev:
2079306 Underbart, vilket ursinne! Armar uppdragna över huvudet med knutna nävar åsså lägger han av en riktig skallknäckarspark i bästa gangstastil. Jag måste erkänna att killen har stil. I jämförelse framstår Biaggis släppa-hojen-i-depåboxen som ett pojkstreck.
Tycker han sparkade rätt mesigt så han var nog medveten om vad han gjorde och att det skulle bli så där lagom.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!