Moto GP Estoril -2006

Nyteknik skrev:
2546664 var har dessa takter varit hela 2006?
Han gjorde en Checa för att fixa nytt kontrakt. Lika mycket som jag njöt av körningen så kände jag mig lurad på underhållning av den klassen från hans sida tidigare på säsongen. :mad:

Neutral skrev:
2547142 Han gjorde en Checa för att fixa nytt kontrakt. Lika mycket som jag njöt av körningen så kände jag mig lurad på underhållning av den klassen från hans sida tidigare på säsongen. :mad:

Tycker exakt samma.
Dessutom var man ju sjukt nervös att det skulle gå åt helvete och ta med sig Rossi i fallet.

Nya apriliamotorn ska vara projekterad och utveklad av en ingengör som heter Gigi Dall’Igna enligt aprilia racing. Tydligen är den baserad på samma motor som den som Jan Thiel en gång tog fram till Gilera och som bara testades på Valenciafinalen ifjol då dom skriver att den redan har testats en gång innan förra året. Har tagit Gigi Dall’Ignas utveklingsteam ett år att förfina den konstruktionen till vad den är idag och testföraren Gino Borsoi har kört hojen på olika tester på Cartagena och Almeria.

Den nya aprilian heter aprilia 125 RSA.

Bautista sa så här om den nya hojen iaf (Obs:Babelfish översatt!!)

Alvaro Bautista
"the truth is that this moto pleases me enough, the only thing that it must improve is the back part that encounter very different from the Aprilia. It is difficult to draw conclusions in only two days of tests, so we will hope to see as east weekend in race works." "What I liked it is that as soon as you feel the vibration and when reducing the motor it retains much less than the Aprilia, reason why is more comfortable at the time of leading it. Also lack has more acceleration but him a little speed end. Still it must evolve because practically one is moto new, but is clear that it has a very good base and to my gave very good sensations me."

Bifogat

• aprurntitttledim63.JPG
    aprurntitttledim63.JPG
    137.4 KB · Visningar: 48
Last edited:
det är från spanska va? du har inte en länk till orginaltexten?

gthyni skrev:
2547531 det är från spanska va? du har inte en länk till orginaltexten?

Det låg på ett Spanskt racingforum. Men jag kopierade texten:

Álvaro Bautista: “La verdad es que esta moto me gusta bastante, lo único que tiene que mejorar es la parte trasera que encuentro muy diferente a la Aprilia. Es difícil sacar conclusiones en tan sólo dos días de pruebas, así que esperaremos a ver como funciona este fin de semana en carrera."

"Lo que me gustó es que apenas sientes la vibración y al reducir el motor retiene mucho menos que la Aprilia, por lo que resulta más cómoda a la hora de conducirla. También tiene más aceleración pero le falta un poco velocidad punta. Todavía tiene que evolucionar porque prácticamente es una moto nueva, pero está claro que tiene una muy buena base y a mi me dio muy buenas sensaciones.”

sandstream skrev:
2545580 Tror inte mer än en av dem behöver någon förklaring till att det är dumt att chansa i nästa sista tävlingen och torpedera sin teamkamrat som leder VM.

Chansa? Beror på hur man definierar att chansa, men jag anser i varje fall att för att vinna ett lopp i Moto-GP så måste föraren köra på gränsen till vad som är möjligt vilket de flesta också gör. Detta innefattar bl.a. att göra tighta omkörningar som den Pedrosa gjorde och som Hayden gjorde varvet innan (var ju rätt nära där också, bara för att det gick vägen var det ju knappast en säker omkörning). Pedrosa gjorde ett misstag och det räckte för att det skulle sluta i katastrofala följder!
Skulle Dani gå ut i racet med målet att prestera bästa möjliga resultat för teamet var det korkat att försöka köra förbi Hayden, men som jag förstod det så var målet att vinna racet och då var det helt rätt att försöka köra förbi!
Angående att det är dumt att torpedera sin teamkamrat så tror jag knappast det var Danis avsikt eller tror du det?:rolleyes:

obruT skrev:
2546131 inte mycke...

som sagt jag väntar på 2 filmer
en av NH om körning av danni
och en av dannis "försök" till om körning ande IMPONERAD att ingen jämfört om körningen med...

Rossi om sete (axel)
Capirex om Harrada (vm titel)
Crivile om dohann (onboard kamera)lr var det tvärt om
temet som var överlägset i supersport 600 i vm gjorde väll nåt åxå...

Väntar:va slappis:7peta ! , hela racet finns ju här: http://www.motorsport-torrents.info/index.php?series=MGP
På varv 4 ser man Haydens tighta omkörning och på varv 5 ser man Pedros misslyckade försök, tror det är i samma kurva!:corn

Last edited:
sandstream skrev:
2548051 Ingen idé att svara, folk blir så sura då.

Hehe sant, inte jag dock:pannkyss :cool:

Dr.Bike skrev:
2548061 Hur funkar torrents? Jag kan inte ladda ner mer än nån fil som eter index på ett par kb när jag klickar på den lilla blå nedladdningsikonen...

Gå in på http://www.download.com
, ladda sedan ner U-torrent och installera:)

Last edited:
Dr.Bike skrev:
2548061 Hur funkar torrents? Jag kan inte ladda ner mer än nån fil som eter index på ett par kb när jag klickar på den lilla blå nedladdningsikonen...

Precis. Filen innehåller info om hur själva målfilen är uppdelad och till vilken server du ska ansluta för att ladda ner alla delar av filen från andra som också laddar ner/delar ut den.

Kör du Windows så använd µtorrent, finns på Download.com.
Transmission.app för Mac OS X finns på http://transmission.m0k.org/
Azurues finns till det mesta och finns på http://azureus.sf.net/

Great!

Tack guys, jag anade att det inte bara var att mosa på! :) Nytt det där med torrents för gubben...

Se här en sån ljuvlig bild från Estoril! Kunde det inte bara fått fortsätta vara så...

bilden tagen av "Crazy Eyes"

Bifogat

• Estoril.jpg
    Estoril.jpg
    91.4 KB · Visningar: 83
Last edited:
Dr.Bike skrev:
Jag brukar använda Bitlord. Har funkat bra

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...