Moto GP Estoril -2006

Dr.Bike skrev:
2548391 Suvve

Nu är den nedladdad och ready for race
Nu ska jag bara klura ut hur jag "pekar" på nedladdningslänken via detta nya program!
Klicka på länken bara så ploppar den in automagiskt i utorrenten.

Bingo skrev:
2548443 Klicka på länken bara så ploppar den in automagiskt i utorrenten.

Things are only getting better!

Tack kompis!

Edit: Hmmm tillgängligheten på filen var...noll.
Kanske min port som är blockerad av brandväggen?
(jobbdator)

Last edited:
Dr.Bike skrev:
Edit: Hmmm tillgängligheten på filen var...noll.
Kanske min port som är blockerad av brandväggen?
(jobbdator)

Troligt. Bittorrent kräver "tyvärr" åtminstone en öppen port för att fungera bra. Går att definiera i ditt program vilken den ska använda.

Avd: Michelin på Estoril

The race was won by first-time MotoGP winner Toni Elias (Fortuna Honda RC211V-Michelin) who beat reigning champ Rossi by two thousandths of a second. Kenny Roberts Junior (Team Roberts KR211V-Michelin) finished third a further 0.174 seconds behind. All three riders chose different compound Michelin slicks, Elias choosing a medium rear, Rossi a hard rear and Roberts Junior a soft rear.

http://motogp.racing-live.com/motogp/en/headlines/news/detail/061017112743.shtml

Hmm, skitsamma vilken blandning man tar alltså. Eller så får inte "vi" reda på exakt vad dom valt för däck... kanske en lottomaskin som berättar vad för däck som använts.

Swedie skrev:
2548803 Hmm, skitsamma vilken blandning man tar alltså. Eller så får inte "vi" reda på exakt vad dom valt för däck... kanske en lottomaskin som berättar vad för däck som använts.
Exakt!! Kaxigt o kunna gå ut med tre olika blandningar på pallen dock..

Varför släpper (som det ser ut i alla fall) Elias om Rossi efter att ha kört om honom första gången? Han vänder sig ju om, viftar med vänsterdojan, och låter Rossi ta initiativet... Sen tappar han ju en del, innan han verkar bestämma sig för att ge järnet igen. Och som han gör det...

HansJ skrev:
2548837 Varför släpper (som det ser ut i alla fall) Elias om Rossi efter att ha kört om honom första gången? Han vänder sig ju om, viftar med vänsterdojan, och låter Rossi ta initiativet... Sen tappar han ju en del, innan han verkar bestämma sig för att ge järnet igen. Och som han gör det...

Han började göra missar i sin körning. Så vid en av dom så bestämde han sig för att låta någon annan dra.

TONI ELIAS
"It’s incredible, I can’t believe it. I am really happy. It was a very hard race, really hard. I made a good start and over the first few laps felt very comfortable on the bike. I was behind Colin and realised that he was holding me up, so I pushed hard to get past him. I pushed until I closed up on Valentino and then passed him to lead a MotoGP race for the very first time. The next lap I made three errors all at once and I decided not to risk too much by trying to get past him again at that stage. I felt very comfortable at the first corner all race and was able to out-brake people and so I did not want to let the opportunity pass on the final lap. At no time did I give up, that’s my riding style. I want to thank the team for the great job they have done and thank all the fans that came to see the race.”

Nyteknik skrev:
2547898 Skulle han inte ha "velat" vinna ett GP innan?
Jag kan inte förklara det, det kanske går att kolla lopp för lopp vad som hänt men ett är säkert - att han inte kört så där tidigare. För då hade han varit på pallen betydligt oftare.

Nyteknik skrev:
2547898Hans framfart var bland det bästa jag har sett!
Håller med. Skulle vilja se det oftare som sagt bara.

Verkar som att HRC kommer ge bestraffningar till vissa innom HRC efter händelen på Estoril mellan Repsolförarna. Tsutomu Ishii (HRC General Manager) nämns som en som kan vänta sig bestraffning. Alberto Puig sägs bli bortplockad från sin roll som Pedrosas "team chef".

Alberto Puig
"Dani had a mathematical chance, so who would obligate him not to race?" "He crashed because the other rider [Hayden] braked early, and he had to turn in. If that didn’t happen, he wouldn’t have crashed. Dani was going fine, and on the previous lap, Hayden had hit him….I know it's fatal for Honda and for Nicky, but it could have happened to anyone.”

Om man inte fikat de senaste åren så kanske man delar min minnesbild
av rookisarna som kom upp i ur (Dani undantaget)
Elias, Stoner och DePuniet kunde vara attans snabba men ganska ojämna
även i de lägre klassserna.

Straffa på bara HRC,
Puig och Pedrosa är säkert välkomna i Tech3 Yamaha,
särskilt om de tar med sig lite Michelin-sulor :hihi

Last edited:
Axxexs skrev:
2548854 Han började göra missar i sin körning. Så vid en av dom så bestämde han sig för att låta någon annan dra.
Iskallt!

Undrar om någon nappade så han får styrning nästa år, jag håller tummarna i alla fall.

Axxexs skrev:
2548943 Verkar som att HRC kommer ge bestraffningar till vissa innom HRC efter händelen på Estoril mellan Repsolförarna. Tsutomu Ishii (HRC General Manager) nämns som en som kan vänta sig bestraffning. Alberto Puig sägs bli bortplockad från sin roll som Pedrosas "team chef".
Ett helt normalt förfarande i vilket företag som helst efter ett stort misslyckande. Sen kan ju bestraffningar tolkas olika men att "degradera" folk och flytta om i organisationen kanske är straff nog för en del.

sandstream skrev:
2549415 Ett helt normalt förfarande i vilket företag som helst efter ett stort misslyckande. Sen kan ju bestraffningar tolkas olika men att "degradera" folk och flytta om i organisationen kanske är straff nog för en del.

Normala företag är oftast inte så individdrivna som ett raceteam. Oavsett vad affärsvärlden försöker intala sig själv.

xyx skrev:
2549459 Normala företag är oftast inte så individdrivna som ett raceteam. Oavsett vad affärsvärlden försöker intala sig själv.
Det beror ju helt på företagets storlek.

BTW: Alberto Puigs uttalande var kanske inte det smartaste jag har läst. Lite mer ödmjukhet för vad som faktiskt hände hade varit på sin plats.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT