Moto GP Estoril -2006

sandstream skrev:
2545247 Med tanke på resultatet var det fel.

Jaså, säger du det:rolleyes:

Bäst du tipsar alla GP-förare att det är fel att försöka köra om andra förare eftersom det ger ökade risker för krascher, ligger du 4:a är det bäst att hålla sig där så inget farligt kan hända:rolleyes:

Last edited:
sandstream skrev:
2545293 På vilket sätt är han grym :va

Årets rookie, och visar att han vinner race första säsongen i största klassen.
Satsar hårt och seriöst, och trots fadäsen igår, anses han av 99,9% i gp-depån som den största talangen som kommit sen rossi.
Grymt att plocka av sin teamkollega också :D

Mr Magsnus skrev:
Bäst du tipsar alla GP-förare att det är fel att försöka köra om andra förare eftersom det ger ökade risker för krascher, ligger du 4:a är det bäst att hålla sig där så inget farligt kan hända:rolleyes:
Tror inte mer än en av dem behöver någon förklaring till att det är dumt att chansa i nästa sista tävlingen och torpedera sin teamkamrat som leder VM.

oFFkeFF skrev:
2545354 Årets rookie, och visar att han vinner race första säsongen i största klassen.
Biaggi vann två race sin första säsong i 500 och se hur bra det gick för honom.

Last edited:
sandstream skrev:
2545580Biaggi vann två race sin första säsong i 500 och se hur bra det gick för honom.
Ja herregud så dåligt det gick för honom.

Ibland undrar jag om du är på riktigt.

RedBaron skrev:
2545670 Ja herregud så dåligt det gick för honom.
Vart skrev jag att det gick dåligt för honom?
Det jag vänder mig emot är liknelserna med Rossi som en del Butter fans använder sig av.
RedBaron skrev:
Ibland undrar jag om du är på riktigt.
Hoppas du inte ligger sömnlös.

Gustav O skrev:
2545784 Det är fantastiskt att folk anser att Biaggis karriär är misslyckad.
Ännu mer fantastiskt är väl att det finns de som nämner honom som en av de största trots att han aldrig nådde hela vägen fram.
Misslyckad är din tolkning och det är trist att allt man skriver övergår i svart eller vitt för en del.

sandstream skrev:
2545878 Vart skrev jag att det gick dåligt för honom?
Det jag vänder mig emot är liknelserna med Rossi som en del Butter fans använder sig av.
Om man jämför Rossis och Pedrosas karriärer så är Pedrosa vid motsvarande ålder betydligt mer framgångsrik, även om man jämför dem säsong per säsong är Pedrosa mer framgångsrik.....

Gustav O skrev:
2545885 Om man jämför Rossis och Pedrosas karriärer så är Pedrosa vid motsvarande ålder betydligt mer framgångsrik, även om man jämför dem säsong per säsong är Pedrosa mer framgångsrik.....
Vi har ju diskuterat detta tidigare och jag vidhåller fortfarande att Butter aldrig kommer att nå samma nivå som Rossi eller Doohan, dvs 5 raka titlar i största klassen.
Han får nog vara glad om han vinner en gång.

sandstream skrev:
2545878 Vart skrev jag att det gick dåligt för honom?
:trött

sandstream skrev:
2545905 Vi har ju diskuterat detta tidigare och jag vidhåller fortfarande att Butter aldrig kommer att nå samma nivå som Rossi eller Doohan, dvs 5 raka titlar i största klassen.
Det återstår ju att se.

sandstream skrev:
2545905 Vi har ju diskuterat detta tidigare och jag vidhåller fortfarande att Butter aldrig kommer att nå samma nivå som Rossi eller Doohan, dvs 5 raka titlar i största klassen.

Det beror nog mest på hur länge Rossi hänger kvar.
Jag hoppas på en ny guldålder, med två,tre stycken förare som alltid slåss om racevinster samt titeln i slutet på året.
Pedrosa är den killen som i längden kan utmana Rossi. Hade hopp om stoner men killen vurpar för mycket. Sen finns det fler killar på väg upp från 125 och 250.
Men pedrosa är the golden child. Sen får han givetvis ingen enkel match mot Rossi, killen med både talang och en jäkla erfarenhet.

Gustav O skrev:
2545912 Det återstår ju att se.
Ja, vi har några härliga år framför oss :)

oFFkeFF skrev:
2545916 Det beror nog mest på hur länge Rossi hänger kvar.
Jag är som sagt inte lika övertygad om det, tror Butter får svårt att vinna totalen även om Rossi drar sig tillbaka.
Men som sagt, vi får se.

Tror Stoner kan lyckas jäkligt bra ihop med Capirex nästa år och det skulle inte förvåna mig om han kommer före Butter i totalen (förutsatt att inte Hondas 800 är överlägsna de andra).

Last edited:
Har just tittat på racet. Så grymt otippat!

Om incidenten mellan Hayden/Pedrosa har jag bara en sak att säga:

"WHAT GOES AROUND COMES AROUND."

Söndagens avåkning inräknad har Hayden drabbats av mindre otur än alla andra förare som på allvar har haft en chans på titeln i år.

Om Elias: Vilken glöd/vilja! Det är sådana takter som gör att man får sympati för en förare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT