Motionärsklass i roadracing!

Jag körde 1.15 förra året med gathojen, men jag fastnade för banåkning och har köpt mig en ex SST hoj som jag hoppas hjälper mig att kapa ett par sekunder :tummenupp

Målet är start i R600 under denna säsong, men jag börjar nog med Speedster Cup, tills jag (förhoppningsvis) hittar farten:)
Kör du 1:15 med en gathoj så kan är det bara att börja köra Rookie, finns ingen anledning och harva någon annanstans. Börjar du köra med en hoj du inte är livrädd för att lägga ikull samt kör med snabbare förare kommer sekunderna kapas väldigt och vips är du nere i väldigt respektabla Rookie-tider.

Kör du 1:15 med en gathoj så kan är det bara att börja köra Rookie, finns ingen anledning och harva någon annanstans. Börjar du köra med en hoj du inte är livrädd för att lägga ikull samt kör med snabbare förare kommer sekunderna kapas väldigt och vips är du nere i väldigt respektabla Rookie-tider.

Ja, det kanske blir så. Åker fyra dagar till Slovakia Ring under påsken, får försöka hitta lite fart där istället :-)

Är det någon som vet vilken licens som kommer krävas för speedster cup?
Nationell Senior?

edit: sorry för massa dumma frågor!

Last edited:
Är det någon som vet vilken licens som kommer krävas för speedster cup?
Nationell Senior?

edit: sorry för massa dumma frågor!

"Både Ungdom-, Junior- och Seniorförare kör i samma race. Årslicens gäller. Alternativt kan Baslicens kompletterad med tillfällig licens användas. Baslicens och tillfällig licens är endast giltiga på tävlingar inom Sverige."

Bara en nyfiken fråga:
Vad är det som gör att du aldrig övervägt att göra ett race i R600, men att du nu gör det i den här nya klassen?

Jodå, jag har absolut funderat på att prova R600, men tröskeln känns tveklöst mindre till den nya klassen.

Fifan vilket holeshot! Kalasstart! Och vilket härligt myller i Trösen, förare överallt från alla håll!:tummenupp

Fan, jag vill vara Rookie igen!!!!:yoparty

Vi kan byta hoj med varandra så kan du låtsas vara jag och köra en leskig tusing i Rookie 1000. :brynad

Nummer 35 kan ju inte vara svår att identifiera. Grym patina på den hojen! :Bugar

130727 Karlskoga Rookie 1000 Nr 35.jpg

Ps
Till Frojdenro vill jag be om ursäkt om du tar illa vid dig över skärmdumpen. Om du vill att jag tar bort den så säg till.

Vill minnas att det gick under namnet vildsvinet. En ryamatta samt vatten dunkar va kåpor. Speakern bad publiken om hjälp med nya kåpor till killen.:yoparty

Vill minnas att det gick under namnet vildsvinet. En ryamatta samt vatten dunkar va kåpor. Speakern bad publiken om hjälp med nya kåpor till killen.:yoparty

Jag undrar om han har minsta aning om att han är på väg att bli en Sporthoj-legend... :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman