Kom på en ide. Att kunna börja köra race med den hojen man har tror jag är en viktig bit för att få in nya, skulle man inte kunna ha en klass med bara en regel, max 100hp? då skulle de äldre 600 sportisarna vara konkurenskraftiga och de nyare hade bara behövt bygga en restriktor vilket man i princip gör på en kafferast och vi hade haft hyffsat jämn racing? och även 750cc och 636 kunde få vara med.
Sen om nån hoj ser ut att gå lite väl bra så skickar man den hojen till bromsbänken, betydligt enklare och billigare än att plocka isät hela motorn för att mäta upp cc.
kanske ha 2 klasser en max 100hk och en max 150hk där 1000cc och större hojar kan leka.
Sen är det ju väldigt enkelt för svemo att skriva en tråd här om de vill ha feedback INNAN de inför nån ny klass, att förvänta sig att alla ska kontakta dem och fråga vad som är på gång låter lite absurt.
Sen om nån hoj ser ut att gå lite väl bra så skickar man den hojen till bromsbänken, betydligt enklare och billigare än att plocka isät hela motorn för att mäta upp cc.
kanske ha 2 klasser en max 100hk och en max 150hk där 1000cc och större hojar kan leka.
Sen är det ju väldigt enkelt för svemo att skriva en tråd här om de vill ha feedback INNAN de inför nån ny klass, att förvänta sig att alla ska kontakta dem och fråga vad som är på gång låter lite absurt.
rsonligen tycka att det kan medföra en säkrare körning i R600 & R1000 om dom nya förarna som kommer upp har någon tävlings erfarenhet inte helt gröna i racing sammanhang. Utan man har redan innan lärt sej på ett mera lättsamt sätt att köra startaer, köra om, få sitt spår in i kurva taget. Detta gör att vi nya i RR samanhang inte blir helt ställda när detta sker av förare som jagar SM poäng.