Motionärsklass i roadracing!

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Hej igen grabbar, vad är najning för något ?
Är på jakt efter en banhoj nu, sålt min gatcykel precis och ska köpa mig en äldre cykel till speedstercup :)
Behöver man alltså köpa transponder till speedstercup, det hade jag inte tänkt på.. men vart köper jag denna ? och prislappen, kanske någon har någon begagnad?

Transponder är nog det billigaste att hyra direkt från Mylaps
http://www.mylaps.com/en/products/bike-transponders-rechargeable/177
 

Turbotrotteln

Medlem
Gick med
7 Mar 2013
Ort
Mora
Hoj
Yamaha R6- 09

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Östersund
Hoj
S1000rr -10

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Från Kiruna, nu Axeltorp i vackra Skåne
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Men hyra, jag tycker detta verkar jobbigt. Jag vill ha en å samma transponder hela tiden.. jag kanske inte kör alla race i år.. nästa år kanske ingenting.. men jag vill alltid ha en när jag väl ska tävla. Hyra en från utlandet? Fattar ingenting.. antingen är jag trög eller blind eller både och.

Mylaps har börjat med transpondrar med abonnemang, du köper en transponder och betalar en årlig avgift, Systemet kallas Flex, kan köpas med 1,2 eller 5års abonnemang. Eller så kan du köpa en Classic som är "din" så länge du vill.
Edit: Givetvis är Flextranspondern oxå din, men den fungerar inte utan aktivt abonnemang.

Priserna ser du här http://www.mylaps.com/en/products/bike-transponders-rechargeable/177

Fördelen med Flex är att du får en ny om du har sönder den :D
 
Last edited:

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Ni som har transpondern kopplad till batteriet, var på hojen har ni fäst dosan? Gaffeln?
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Hadez skrev:
Jag placerade transpondern på vänster gaffelben och drog kabeln via originalkablaget på vänster sida till under tanken och sedan upp och runt luftboxen och fram till batteriet på höger sida.

Grym guide, tack. Spelar vänster eller höger gaffelben nån roll? Har för mej det fanns nån maxhöjd från marken också angiven i kartongen.
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Grym guide, tack. Spelar vänster eller höger gaffelben nån roll? Har för mej det fanns nån maxhöjd från marken också angiven i kartongen.

Kontakten med slingan är rakt ner mot marken så vilken sida spelar ingen roll. Däremot bör man tänka på att benen ska kunna fjädra fritt. Ofta betyder det att fastsättningen blir på baksidan eller nästan baksidan av benet. Maxhöjden är 1 m om jag minns rätt, oavsett är det inget du nånsin kommer överskrida om du inte sätter den på hjälmen eller nåt :tungan
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Vad tror ni om denna placering? För övrigt kan jag meddela upptäckten att transpondern drar ström så min kopplas till/från med tändningen.

IMG_0166.JPG
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top