Motionärsklass i roadracing!

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag har hört att den regeln tagits bort så jag frågade en domare om det på Sviestad och han bekräftade att det inte är någon tvångsuppklassning från Speedster. Tyvärr enligt mig, för då kan vi fastna i rookieproblematiken igen.

Håller med, är man snabb nog att köra top-10 i rookie kanske det är där man ska vara, material, talang och vilja finns ju tydligen och minst lika kul är det, det enda som fattas är pokalerna.

Men, med denna utvecklingen kommer det bli lika dyrt att "plocka" pokaler i speedster med så att inte flytta de snabbaste gör ju bara pokalerna "dyrare" i en klass till, om det nu är de som driver en då, om det inte är det finns inget motiv att inte flytta upp.......

Men, detta är vad jag tycker, överlåter hur det ska vara till de som faktiskt kör serien. :)
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Så där betalt och klart för min del också... surt med 500 kr extra men skit samma nu skall det laddas :banana:rock:crash
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Håller med, är man snabb nog att köra top-10 i rookie kanske det är där man ska vara, material, talang och vilja finns ju tydligen och minst lika kul är det, det enda som fattas är pokalerna.

Men, med denna utvecklingen kommer det bli lika dyrt att "plocka" pokaler i speedster med så att inte flytta de snabbaste gör ju bara pokalerna "dyrare" i en klass till, om det nu är de som driver en då, om det inte är det finns inget motiv att inte flytta upp.......

Men, detta är vad jag tycker, överlåter hur det ska vara till de som faktiskt kör serien. :)
Jag håller inte med dig på den sista punkten eftersom loppen körs på sm helger. Dom tävlingarna som körs där skall hålla en hög sportslig kvalitet. Det gör dom knappast om en ''medelmåtta'' kan stå på pallplats medans andra som presterar bättre inte gör det. Fungerar inte uppklassningen då får vi en situation där taktiska val premieras före prestation.
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Glimmers!
Ska bli kul och se hur det går.
I super single går "höghjulingarna" riktigt bra!
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det är den här killen jag skall slå tydligen:)

DSC_0940.jpg

Här är en till bild jag tog på Sviestad:

DSC_0925.jpg
 

Japp

Det som skramlar sitter kvar!
Gick med
31 Jul 2013
Ort
Sorunda
Hoj
Aprilia RSV Mille "Black Betty" mfl
Vad hände med posterna på sidan 35, som nu verkar försvunnen??
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Vad hände med posterna på sidan 35, som nu verkar försvunnen??

Allt som skrevs under det dygn som Sporthoj bytte server försvann eftersom nattbackupen inte funkade då. Vi hade ett fridygn då vi fick bete oss hur vi ville (inom reglerna) eftersom alla bevis skulle ryka. Så om det var något viktigt som skrevs då måste det skrivas igen.

- - - Updated - - -

Vad hände med posterna på sidan 35, som nu verkar försvunnen??

Allt som skrevs under det dygn som Sporthoj bytte server försvann eftersom nattbackupen inte funkade då. Vi hade ett fridygn då vi fick bete oss hur vi ville (inom reglerna) eftersom alla bevis skulle ryka. Så om det var något viktigt som skrevs då måste det skrivas igen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hmm.. Upptäckte att det är MiniGP100 på gokartbanan på Karlskoga MF den 25:e, bara det är ju nästan anledning nog att åka dit en dag i förväg. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Apropå att jag ska komma och nooba till det den 26:e/27:e, vad ska man skaffa för fina däck till banhojen som man faktiskt får köra på i Speedster? Bara vilken uppsättning mönstrade däck som helst?
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Apropå att jag ska komma och nooba till det den 26:e/27:e, vad ska man skaffa för fina däck till banhojen som man faktiskt får köra på i Speedster? Bara vilken uppsättning mönstrade däck som helst?

I princip ja. DOT däck dvs mönstrade slicks typ Dunlop GP212 som jag har eller ex Michelin Power Cup.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
I princip ja. DOT däck dvs mönstrade slicks typ Dunlop GP212 som jag har eller ex Michelin Power Cup.

Gott! Då ska det beställas ett par nya, svarta saker till den väldigt risiga hojen. :tummenupp
Sen ska jag bråka med PeterR1 om hans plats i ledet! :hihi
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
I princip ja. DOT däck dvs mönstrade slicks typ Dunlop GP212 som jag har eller ex Michelin Power Cup.

Eller Dunlop Sportsmart 1 eller 2. Jag kör med 2:eek:rna på banhojen.

Gott! Då ska det beställas ett par nya, svarta saker till den väldigt risiga hojen. :tummenupp
Sen ska jag bråka med PeterR1 om hans plats i ledet! :hihi

Perfekt! Då skall jag ta och anmäla mig! :tummenupp

Han spöar du lätt! Bara att ringa hans chef som då hotar han med spö om han kraschar! :7peta

Han har höjt insatsen. Han frågade vad jag hade gjort på semestern, jag svarade att jag hade tillbringat fyra dagar på Gelleråsen. Då sade han att han skulle ge mig sparken om jag skadade mig och se till att jag inte blev opererad. Jag tror att jag gillade hotet om stryk bättre... :3freak
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Han har höjt insatsen. Han frågade vad jag hade gjort på semestern, jag svarade att jag hade tillbringat fyra dagar på Gelleråsen. Då sade han att han skulle ge mig sparken om jag skadade mig och se till att jag inte blev opererad. Jag tror att jag gillade hotet om stryk bättre... :3freak

Du får kontra med att du har beskydd nu från Team Black Mambas! Man bråkar ju inte med mc-team (gäng) ostraffat! ;-)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top