Motionärsklass i roadracing!

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Mjahaja, regn på lördag säger yr. Typiskt.
Men åas har inte mina nya däck dykt upp och inte fått nåt livstecken från mynetmoto, håller tummarna för att jag hinner få hem dem innan det bär av iaf. :gnissla Men med regn kan jag ju köra på regndäck... Förutom att hjälmen immar igen, får lösa det på något spexigt sätt.
Annars får jag väl ragga upp ett par begagnade sulor av någon. :brynad
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Mjahaja, regn på lördag säger yr. Typiskt.
Men åas har inte mina nya däck dykt upp och inte fått nåt livstecken från mynetmoto, håller tummarna för att jag hinner få hem dem innan det bär av iaf. :gnissla Men med regn kan jag ju köra på regndäck... Förutom att hjälmen immar igen, får lösa det på något spexigt sätt.
Annars får jag väl ragga upp ett par begagnade sulor av någon. :brynad

Grevens finns väll på plats? :tungan
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Kan inte direkt påstå att jag har råd med en uppsättning nya däck till. :gnissla

Jag tvivlar på att du inte kan ragga tag på ett set däck i depån men OM det skiter sig har jag ett set begagnade (fräscha) Dunlop regndäck vi kan göra någon deal på. Bara du hör av dig i så fall.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tvivlar på att du inte kan ragga tag på ett set däck i depån men OM det skiter sig har jag ett set begagnade (fräscha) Dunlop regndäck vi kan göra någon deal på. Bara du hör av dig i så fall.

Har ett set någorlunda fräscha regndäck, mest torrt väder som kan bli lite bökigt, eftersom att jag bara har slicks och ska köra Speedster. :crash
Men, det löser sig nog till slut. :D Det brukar göra det.
Om inte annat så har jag ju ett plattslitet roadsmart II i fel dimensioner från gathojen som säkert går att vålda på fälgen och vingla runt med. :hihi
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Har ett set någorlunda fräscha regndäck, mest torrt väder som kan bli lite bökigt, eftersom att jag bara har slicks och ska köra Speedster. :crash
Men, det löser sig nog till slut. :D Det brukar göra det.
Om inte annat så har jag ju ett plattslitet roadsmart II i fel dimensioner från gathojen som säkert går att vålda på fälgen och vingla runt med. :hihi

Ah! Jag läste helt fel! Jag trodde det var regndäcken som var problemet, missade "då kan jag köra på regndäck". Lycka till oavsett! Annars har jag ett set Sportsmart 1 över också vettu :tummenupp hahaha
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ah! Jag läste helt fel! Jag trodde det var regndäcken som var problemet, missade "då kan jag köra på regndäck". Lycka till oavsett! Annars har jag ett set Sportsmart 1 över också vettu :tummenupp hahaha

Dåså, det kommer med andra ord att lösa sig alldeles utmärkt! :hihi
Får väl återkoppla lite senare i veckan utifall jag faktiskt får hem däcken från utlandet (eller snarare inte får hem dem)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har ett set någorlunda fräscha regndäck, mest torrt väder som kan bli lite bökigt, eftersom att jag bara har slicks och ska köra Speedster. :crash
Men, det löser sig nog till slut. :D Det brukar göra det.
Om inte annat så har jag ju ett plattslitet roadsmart II i fel dimensioner från gathojen som säkert går att vålda på fälgen och vingla runt med. :hihi

:D . . . . Har nog några pirellis liggande, sc2, bara säga till så var jag med och de blir billiga. :)
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Hultqvist och He rik:
Ge er nu! Låt Ulvhamne köra runt på gamla sliriga regndäck till helgen! Det är ju min enda chans att inte komma absolut toksist igen... :gråta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:D . . . . Har nog några pirellis liggande, sc2, bara säga till så var jag med och de blir billiga. :)

Jag hör av mig senast torsdag, hoppas fortfarande på att få hem de nya däcken. :tummenupp

- - - Updated - - -

Hultqvist och He rik:
Ge er nu! Låt Ulvhamne köra runt på gamla sliriga regndäck till helgen! Det är ju min enda chans att inte komma absolut toksist igen... :gråta

Fast, regndäcken borde nog hålla i mitt ganska långsamma tempo. Iaf några varv. :crash
 

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Hultqvist och He rik:
Ge er nu! Låt Ulvhamne köra runt på gamla sliriga regndäck till helgen! Det är ju min enda chans att inte komma absolut toksist igen... :gråta

Jag ska ju oxå vara med, så din chans att inte komma toksist har ökat ganska mycket.
Jag har bara Sportsmart 1, varken regndäck eller klistriga gatdäck.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag ska ju oxå vara med, så din chans att inte komma toksist har ökat ganska mycket.
Jag har bara Sportsmart 1, varken regndäck eller klistriga gatdäck.

Jag har Sportsmart 2 på min banhoj, har inte heller några regndäck.
Jag vågar lova att du är snabbare än jag. Vi kan ju slå vad om vem som kommer sist om du vill... ;)
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Verkar bli ett bra gäng till helgens tävling i Speedster.
Kommer bli riktigt kul själv hoppas jag komma tillbaka till glädjen i körningen och slippa alla hjärnspöken man haft denna säsongen.
Allt som kunnat gått fel har gått fel både via vurpor och motorcykel med massa problem.
Nu skall dock allt vara löst men inte kört banan på 2 månader så kommer skaka som ett asplöv på lördag :crash:crash
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och jag har ett set välanvända (dock inte slut) CompK slicks passandes R6 som ligger och skräpar.

Behöver ju mönster i däcken för Speedster väl? Slicks har jag några stycken hemma i garaget. Tack för erbjudandet dock. :)
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top