Modifieringar XT660 X/R

Skogsåkarn

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
View attachment 437972
Kan meddela att jag var på en 230 mil lång resa genom Norge förra veckan och det gick bättre än jag trodde. Är 197 cm lång och hade en del packning men det funkade. Biltemas mjuka packväskor på hemmasmidda väskhållare + 2 st packrullar och tankväska. Bytte drivpaket precis innan resan och körde med 15/46 vilket faktiskt gjorde skillnad, gick bra att ligga i 80km/h på 5:an om det inte lutade för mycket uppåt. Faktiskt riktigt imponerad hur en sådan maskin som XT:n med sitt vikt/effektförhållande (har dock PC3 + luft/buller) funkade så bra att köra med samt att det inte vibrerade farligt heller. Har haft hojen i 3 år men är mer nöjd nu än tidigare.

Jag har nyligen gjort en resa dit också, det blev 320 mil på helt makalösa vägar. Hade originaldrevat så det var lite tungt på femman i vissa partier, men bensinförbrukningen höll sig kring 0,45 i snitt. Hade dock inte lika tungt packat som du, en tankväska samt en liknande bak och ryggsäck. Provade en av kompisarnas Varadero en stund, men kände att såna där kolosser är inget för mej, så jag bytte snart tillbaka igen. Xt'n med lite lagom trim är en utmärkt hoj att köra touring med, bara man inte har för mycket bagage, men om man kunde bygga om avgassystemet så burkarna kom lägre, borde ett par sidoväskor i lite lagomt format kunna göra resan riktigt behaglig.DSC01952 - kopia.JPG
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kör med gammal cykelslang emellan, fungerar super!!!

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
Hej
Jag har lite plast detaljer kvar från en XT660X 2005 fram stänk skärm kopling eller bromshandtag ev original blinkers mm jojo dessa är repade DESSA GER JAG BORT GRATIS finns i Bromma för avhämtning :tummenupp

Har en mc lyft som jag kan göra av med för ca 300 Kr eller bud. Denna är för bak svingen

Xt660x 007.jpg

Länk till MC utrustning --> https://www.sporthoj.com/annonser/id/6374

Skicka PM :)

//Robin
 
Last edited:

BrotherJack

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2016
Ort
örebro
Hoj
2012, KTM 690 Duke
Tja! Har nyligen köpt en XT 660 R och som andra här var jag på en tur i Norge. Körde orginal drev och landsvägsdäck som satt på, 2mm kvar bak nu ????.

Tycker man inte behöver lägga ner massa pengar på en sån resa som somliga gör. 1500kr var allt jag betalade under min tid där, inklusive 960kr bensin.

Körde med en vattentät bag från XXL för 260kr, ett gammalt tält jag hade hemma och en sprillans ny sovsäck från ÖB 150kr. En skumgummi madrass att sova på. Spännband och biltemaslastnät. Funkade kanon! Tipset är att ta med proteinbars för att slippa lägga ner massa pengar på frukost. 189kr för 15st från gymgrosisten.

Riktigt nöjd med resan. Jag tycker dock att trollstigen är över hypead. Ok den var rolig men typ 1km. Resten av resan är minst lika kul eller roligare.

Mitt tips till de som tvekar: åk ut och ha kul, du behöver inte massa pengar eller planer.

Ja, som sagt är mitt bakhjul slut snart och tänkte byta till Heidanu k60. Visst är det slang i däcken eller ska jag köpa tubeless?
 

Bifogat

  • Snapchat-252490318.jpg
    Snapchat-252490318.jpg
    1 MB · Visningar: 125

Skogsåkarn

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2016
Ort
Meling
Hoj
2012 Triumph Tiger 800XC
Håller med, Trollstigen i all ära, men det finns lika eller värre, ja bättre om man vill, ställen och vägar i Norge. Jag åkte serpentinvägar på så många ställen som helst. Även i södra Norge, men roligare att åka där det går att hålla lite högre tempo, och sådana vägar är det gott om, överallt. Men käka proteinkakor ist. för frukost? Njaää! Men slang måste du ha, satsa på en tjockslang för cross. Dom extra slantarna kan spara en del svordomar.
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Kollade nyss oljan, var ett tag sedan, stickan visade inget, stått här i garaget ocj fylly på snart en liter? Stickan visar inget. Kollat när motorn varit varm och stått avstäng någon minut.
Kan ju inte tagit 1 liter olja på 250 mil?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hur långt har den gått samt ryker den något ?

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Hur långt har den gått samt ryker den något ?

Skickat från min F5321 via Tapatalk

Gått 4000 så det är ingen lågmilare, men motorn går helt perfekt så jag tycker det är himla konstigt. Det är lite olja som skjutit ut.i luftboxen, vad betyder det?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Har du hällt i endast 2,6 när du bytte senast? Man får varmköra en hel del för att läsa av stickan.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Hällde i exakt 2.6 när jag bytte. Förmodligen så är det på tok för mycket olja i, men jag tycker jag varmkörde ordentligt innan jag försökte avläsa nivån..
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Oki, märkt när man trycker i ny olja så får man göra det i omgångar annars rinner det ut.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top