Modifieringar XT660 X/R

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Är det någon som kör med mjuka (universal) sidoväskor & kan ge tips på en modell som passar bra? Eller för den delen även varna för dem som inget duger till. Ställer mig skeptisk till biltema i detta läge, vilka å andra sidan är de enda jag kunnat känna på.

Lägg gärna in en bild om det finns, då det är svårt att hitta någon XT med annat än rulle eller hårda boxar.

En packbåge likt Giant Loop, eller liknande kopior som www.21brothers.eu, är universal och passar allt.

Annars skulle jag ta mig en titt på Enduristan Blizzard i önskad storlek. Kan köpas i Sverige genom http://offroadtouring.se/sadelvaskor/67-enduristan-blizzard-sadelvaskor.html
 
Last edited:

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Hej alla! Då är säsongen igång igen även här uppe i Östetsund.
Tänkte börja göra iordning hojjen inför sommarens äventyr och skulle behöva lite grejer såsom högre vindruta,hasplåt och kanske nåt annat som jag inte kommer ihåg just nu....är det nån här som kanske har nåt av det att sälja? Annars får det väl bli att beställa från nån nätbutik.
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
...lite grejer såsom högre vindruta,hasplåt och kanske nåt annat som jag inte kommer ihåg just nu...

Min 660R börjar snart närma sig färdig med GPR slipon, PCV, TKC80, Yamaha original högruta, Fatbar med höjare, barkbusters, Garmin Montana 610, Heed kraschbågar och lite extra instrumentering från Koso :tummenupp
Det enda jag saknar nu är en ordentlig hasplåt med skydd för vattenpumpen, någon som vet var man hittar en sån?
 

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Min 660R börjar snart närma sig färdig med GPR slipon, PCV, TKC80, Yamaha original högruta, Fatbar med höjare, barkbusters, Garmin Montana 610, Heed kraschbågar och lite extra instrumentering från Koso :tummenupp
Det enda jag saknar nu är en ordentlig hasplåt med skydd för vattenpumpen, någon som vet var man hittar en sån?

Härligt! Hur funkar den höga orginalrutan tycker du? Är sugen på ett par slip on ja med men priserna är ju helt galna...i alla fall dom jag hittat...finns med kat och utan, vilken bör man ha?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
MTC är prisvärda alt om ni söker på dominator exhaust, köpte deras 2-1 främre rör från dominator mkt prisvärt

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Norrköping
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Härligt! Hur funkar den höga orginalrutan tycker du? Är sugen på ett par slip on ja med men priserna är ju helt galna...i alla fall dom jag hittat...finns med kat och utan, vilken bör man ha?
För mig passar den höga rutan alldeles utmärkt, luftströmmen går fortfarande under hjälmen, men avlastar överkroppen. Enda gången den inte uppskattas är när det är riktigt bökig terräng och jag vill se vad som finns precis framför framhjulet... Ytterligare en fördel är att det medföljer ett par extra stag som gör hela frontkåpan på hojen lite stabilare.
 

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
För mig passar den höga rutan alldeles utmärkt, luftströmmen går fortfarande under hjälmen, men avlastar överkroppen. Enda gången den inte uppskattas är när det är riktigt bökig terräng och jag vill se vad som finns precis framför framhjulet... Ytterligare en fördel är att det medföljer ett par extra stag som gör hela frontkåpan på hojen lite stabilare.

Ok! Va grett! Då blir det en beställning på en sån. Ang. Slip on med katalysator eller ej...måste man köpa med katalysator? Om inte...måste man byta tillbaka till orginal annars innan besiktningen?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Angående besiktning så är det upp till besiktningsteknikern att avgöra om det saknas då det tillhör en avgasrenande detalj som inte får tas bort. Denne ska veta till 100% att den verkligen saknas. På t.ex min OTR 2-1 system så sitter katalysatorn i ett litet rör precis framför ljuddämparen.

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Besiktigade min gamla 660 2 ggr med Leo Vince. Utan anmärkning.
 

Putte74

Medlem
Gick med
16 Apr 2016
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha t700-20, Suzuki vz 800-05 (Bobber)
Det är en hasplåt från amerikanska Hyde racing i nån sorts stark plast. Kan de va nåt?
 

liondub

Ny medlem
Gick med
20 May 2016
Ort
Gävle
Hoj
2007, yamaha xt 660r
Hej!

Någon som har erfarenheter av "Dominator Exhaust ROUND YAMAHA XT 660 04-12 collector + DB KILLER".
Ett 2-1 system som finns att beställa från Polen för drygt 3 papp.

Så sugen på att få upp rören från undersidan, och lite bättre ljud + effekt.:D
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Köpte ett främre 2-1 ifrån dem till mitt bygge men sålde bygget innan jag monterade på röret. Kollegan som köpte min hoj har monterad det dock med yoshimura dämpare utan plugg så det låter mkt. Med finishen på röret är bra och bättre än metal mule!!

5bc8664d85087d0e81204a87878d9bb3.jpg
f7b19707b61aab52c2eee1ddfb1bf92a.jpg
 

liondub

Ny medlem
Gick med
20 May 2016
Ort
Gävle
Hoj
2007, yamaha xt 660r
Tack för snabbt svar!
Jag tror jag kör på det. Nåt annat man måste tänka på, har en 07:a - blir det strul med katalysator och sånt?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Se till att du får ett rör med plats för lambda sonden dvs från 2007 och nyare har det! Katalysator försvinner när du har bort orig dämparna, ska egentligen finnas vid besiktningen men upp till tekniker om denne upptäcker det

Skickat från min F5321 via Tapatalk
 

liondub

Ny medlem
Gick med
20 May 2016
Ort
Gävle
Hoj
2007, yamaha xt 660r
Ok tack - fick nyss också mailsvar från firman att så ska vara fallet.
Beställningsdags!:lol
 

Spoket

Ny medlem
Gick med
15 May 2017
Ort
Gävle
Hoj
-08, Yamaha XT660R
Mors! Reggade mig precis här men har läst på sporthoj i många år. Har kört landsväg, t ex RD350, ER6 och två modeller av Speed Triple, tills jag i höstas köpte en XTR. Hojen hade inte gått långt och var helt original.
Har moddat lite med bla ett Dominator 2-1 och oval burk. Lägger upp några foton.
Passformen av systemet var helt ok. Ljudet är mer vasst än dovt mullrande. Har stoppat i deras tystare noicekiller. Det man måste fixa är att kopplingswiren ligger an och bromsvätskebehållaren måste fästas på ett nytt ställe för att inte slangen skall ligga an. Några brickor för att få ut burken från däcket och även brickor för muttrarna mot cylindern (flänsarna är tunnare än original) Jag beställde direkt från deras polska hemsida vilket skapade en del bök med att ta fram bankidnummer etc.IMG_2185.JPGXTR2.jpgXTR1.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top