Modifieringar XT660 X/R

tanke på att Fuchs skulle göra det mesta i kolfiber så försvann mycke orig delar såsom luftburk/bensintank,plast,sadel,fotpinnar,fästen,avgassystem. kabelstammen skulle han modda, tur att han inte gjorde det men han skalade av all tejp på det var en del pill att tejpa ihop allt och veta hur kabelstammen skulle se ut. hastihetsmätarhuset är tyvärr avskalad så displayen finns endast kvar och det går inte att köpa hus löst utan isåfall köpa nytt hus med display för 4500! :/

hojen har kostat väldigt mycket för att ens få ihop den orig och skulle jag få den chansen igen så skulle jag verkligen ta en funderare då yamaha delar är fan dyrt!

Nu må jag låta bitter men allt ha tagit väldigt mycke tid då jag började med de två XT helt nakna med endast ramen då jag har lackat om dem båda.
 
Last edited:
EVILPAUL
Ursäkta att jag inte svarat, får kolla på min gamla dator om det finns några mappar där. Ska även kolla om jag har kvar den mappen jag skickade via mail jättelänge sedan till en annan människa XT660.
 
EVILPAUL
Ursäkta att jag inte svarat, får kolla på min gamla dator om det finns några mappar där. Ska även kolla om jag har kvar den mappen jag skickade via mail jättelänge sedan till en annan människa XT660.

Grymt Tack för det. Hoppas det är Power commander 5 då det är en annan fil typ än till PC 3
 
Något som var jobbigt och blivit JÄVLIGT jobbigt. Fuchs XT660X jag köpte i delar har jag börjat plocka ihop. Nu när jag tejpat ihop kabelstammen och börjat montera på XT så visar det sig att CDI är felaktig modell. Fuchs bytte bort sin kabelstam m tillhörande tändlås inkl nycklar och CDI mot en ifrån en äldre XT. Problemet är att CDI ska brukar vara på äldre har en blå etikett och de nyare en orange etikett. Gissa vilken jag har, jo den orange. Stiften och kontakten ärhelt olika dem emellan så prova är uteslutet. Min andra XT är den blåa varianten och då är frågan va fan tillhör denna orange CDI och vilken är tändlåset parad med. SUCK börjar bli trött på detta elände plus försöka få tag i Fuchs är som att leta efter en nål i jättestooor höstack.
 
Elhärva

20151121_205146_resized.jpg
Något som var jobbigt och blivit JÄVLIGT jobbigt. Fuchs XT660X jag köpte i delar har jag börjat plocka ihop. Nu när jag tejpat ihop kabelstammen och börjat montera på XT så visar det sig att CDI är felaktig modell. Fuchs bytte bort sin kabelstam m tillhörande tändlås inkl nycklar och CDI mot en ifrån en äldre XT. Problemet är att CDI ska brukar vara på äldre har en blå etikett och de nyare en orange etikett. Gissa vilken jag har, jo den orange. Stiften och kontakten ärhelt olika dem emellan så prova är uteslutet. Min andra XT är den blåa varianten och då är frågan va fan tillhör denna orange CDI och vilken är tändlåset parad med. SUCK börjar bli trött på detta elände plus försöka få tag i Fuchs är som att leta efter en nål i jättestooor höstack.

Passar den kabelmattan tro?
 
Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees XT nr2 startar FAN vad skönt.
Ett supertack till Blackbox som hade en kabelstam modell nyare så jag fick prova med CDI boxen jag var osäker på. Förstår inte varför FUCHS bytte bort kabelstammen men behöll imobilisern och CDI samt tändningslåset. Där sparade jag en del pengar

uploadfromtaptalk1448388611411.jpg
 
Köpte ett par fotpinnar av han som gjorde dem i rostfritt samt monterade egna förlängare på dem.

uploadfromtaptalk1448389084686.jpg
 
För er som inte vill köpa svindyrt hasplåt och har 2-1 system. Leta efter hasplåt ifrån XTZ660 dvs gamla modellen. Passar bolt on i bakkant och med lite modifiering i fram. KANON!!!uploadfromtaptalk1448467361436.jpg
uploadfromtaptalk1448467397980.jpg
 
Ser bra ut Gnutten!
Ska bli skoj att följa dina projekt igen och se var du landar :)

EvilPaul det låter jag dom mer garvade xt mekarna svara på :)

//GG
 
Jupp men nu är det maroccosom gäller.
408b30c2debc98c24b531943e32e9da9.jpg
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top