Modifieringar XT660 X/R

Jo jag har förstod det men ingen annan verkar nappa och jag tycker 700 är skäligt. Men nu har jag förstått det klart och tydligt och vill inte köpa nåt av dig. Prova lägg ut den på xt660.com då ingen annan verkar vara sugen här . Det är inte lättast att få tag i ett framhjul alt nav också förutom ditt kit, får önska dig lycka till.

Ni XTR-ägare som tidigare haft en XT 600, hur skulle ni säga att de skiljer sig? Effekt, fjädring, hanterbarhet, vibrationer, komfort och sånt? Vad klarar den ena bättre än den andra?

XT 6002kf.jpgXT 660R.jpg

Har monterat lite godis från offtheroad.de
Innan kunde jag nå ner till maken med hela foten men nu efter byttet så är tåspetsarna i marken.
Det jag har monterat är
Framgaffel fjädrar
Förspänning till fram gaffeln
Hundben så den blev högre i rumpan med
Genom att bytta Framgaffel fjädrarna så blev den nästa 5 cm högre i fronten
Jag köpte även ny fjäder till bakdämpare med den byttar vi när det är snö och is på vägarna. Det verkar som man får ta bort luftburken för det jobbet

Av vilken anledning gjorde du jobbet? Hårdare fjädring, eller ville du höja cykeln?

Tyckte hoj sjunker för mycket när man bromsar ..
Dessutom sjunker den ännu mer när det ät lastad med touring grejor ..
Tyckte att all bromsverkan gick rakt igenom fjädringen

Tyckte hoj sjunker för mycket när man bromsar ..
Dessutom sjunker den ännu mer när det ät lastad med touring grejor ..
Tyckte att all bromsverkan gick rakt igenom fjädringen

Ah okej, fattar.

Så nu börjar det arta sig. Köpte weld on pinnar på Lellesmc så slipa och svetsa på förlängningen. Passade på att klä bakskärmen som var svart och sliten. Den får sitta på motarden dock ska pinnarna sitta på offroaden sen

uploadfromtaptalk1446123333538.jpguploadfromtaptalk1446123352147.jpg

Det kommer men det är ju bara ena XT, men dina pipor var till nytta det tackar man för ;)

Jag hade en liten snutt kolfiber vinyl, denna är mkt mjukare än vanlig men förbannat svår att hitta så får se om man hittar nytt. Denna klädde jag på mindre än 10min, kan gör jag inte med vanlig vinyl!

Btw kan slå ett slag för msp motorparts sök det på google. kylarvingarna är nästan halva priset jämfört här hemma. 62 euro för nya XTX kylarvingar nya modellen. Äldre ligger ungefär samma pris

Kan verkligen rekommendera fotpinnarna från tjecken på ADVrider. Kört med dem i två säsonger nu. Finns knappast något bättre för det priset. Skrev om dem i någon tidigare tråd.

Någon som har någon erfarenhet av BEVIKS i Linköping?
Jag bor i Huskvarna och har köpt Power comander 5 och behöver en mappning.
De är närmast för bänkkörning.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back