Modifieringar XT660 X/R

Hallå!
Idag lämnade jag in min XT660R till Motospeed för optimering då jag precis köpt ett par LeoVince-dämpare.
Helt i orört originalskick med 800 mil på mätaren gav den 42 hk på bakhjulet. Helt ok tycker jag, då ligger den på ca 48 hk på veven.
Men med nytt luftfilter med bättre genomströmning, samt Power Commander 5 och de nya dämparna lyckades det skrämmas fram hela 8 bakhjulshästar till! Jag hade hoppats på 4-5 hk men 8 till hade jag inte väntat mig! Tack Magnus på MotoSpeed!
Ska bli jäkligt kul att få pröva hojen imorn då jag hämtar den! Rapport kommer!
 
Hallå!
Idag lämnade jag in min XT660R till Motospeed för optimering då jag precis köpt ett par LeoVince-dämpare.
Helt i orört originalskick med 800 mil på mätaren gav den 42 hk på bakhjulet. Helt ok tycker jag, då ligger den på ca 48 hk på veven.
Men med nytt luftfilter med bättre genomströmning, samt Power Commander 5 och de nya dämparna lyckades det skrämmas fram hela 8 bakhjulshästar till! Jag hade hoppats på 4-5 hk men 8 till hade jag inte väntat mig! Tack Magnus på MotoSpeed!
Ska bli jäkligt kul att få pröva hojen imorn då jag hämtar den! Rapport kommer!

Grymt! :banana
Jag är på gång att göra samma då jag har GPR på och skall installera Power Commander 5. Blev rekommenderad MotoSpeed, är dock en bit dit då jag bor i Huskvarna men det kanske är värt det. Vad kostade mappningen? :va
 
Motospeed kan jag verkligen rekommendera! Vet inte till 100% vad det skulle kosta men ca 9000:- inkl allt förutom dämparna som jag köpt begagnat separat. Imorgon får jag prova och se om det var värt det. Men +8 hästar jublar jag åt! Jag älskar verkligen XT´n och vill ju gärna få ut det mesta av den. Men som sagt, kör-rapport kommer imorn!
 
Jag kör med dem xt nisse tillsammans med förlängare. XT är redan uber tung så lite alu gör inte så stor skillnad ;)
 
Motospeed kan jag verkligen rekommendera! Vet inte till 100% vad det skulle kosta men ca 9000:- inkl allt förutom dämparna som jag köpt begagnat separat. Imorgon får jag prova och se om det var värt det. Men +8 hästar jublar jag åt! Jag älskar verkligen XT´n och vill ju gärna få ut det mesta av den. Men som sagt, kör-rapport kommer imorn!

Ja nu så har jag då hämtat XT´n. Det första jag märkte när jag startade den var så klart det härliga ljudet! Inte smälligt högt utan mer som man vill att det ska låta! Sen drog jag iväg hemåt. Alltså ärligt, det känns som en helt annan spis! Borta är Volvo 240 karaktären där varva är en styggelse och körglädje är nåt som ska beivras. Nu har den temperament och bra med skjuts över hela registret! Den upplevs som betydligt mindre surrig vid höga varv; t ex vid 120km/t började den i originalskick låta lite trött och plågad. Nu sjunger den på helt obesvärad och det är bra drag även över 140!
På effektdiagrammet jag fick med kan man också se att vridet har ökat från 55,4nm till 63,58nm! Dessutom är kurvan rena skolboksexemplet! Detta märks tydligt av i praktiken, speciellt har körbarheten över hela registret ökat dramatiskt! Inga ryck eller konstigheter, bara ren och kultiverad kraft!
Det kostade ju på det här, 3200:- för dämparna, samt 9360:- för optimeringen är ju en slant! Om jag ångrade mig? Ja faktiskt, att jag inte gjort detta tidigare! Jag har fått en ny hoj!
 
Har du någon länk dit?
Jag funderade på http://bit.ly/1Mv1FCq till min XTX men de ser lite korta ut

Bild på mina:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ar-XT660-X-R&p=6049067&viewfull=1#post6049067

Undvik blyklumparna, hade dem innan. Tunga som as, rostar lätt, inte värda pengarna.

Du når honom på bosley(at)centrum.cz. Hans engelska är lite knagglig, men prisvärda och kvalitativa produkter. Ska ev köpa ett par till till annan hoj.

Mer info:
http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?f=63&t=867
http://advrider.com/index.php?threads/enduro-footpegs-for-sale.879707/
 
Har försökt att nå honom tidigare men ni kanske hade bättre tur. :/
 
Tänkte bara tipsa om folk som haft problem med tändningslåset när kolven är slut så fick jag de och lira med ett kina lås för 140kr.Lite mod fick man göra låna bland annat hylsan över kolven ifrån orginallåset plus att man fick fasa toppen av låset i svarven och dra om en sladd.Tyvärr måste dock orginalnyckeln sitta på samma nyckelring för att immobilzern ska känna av den.Tips till dom som inte vill betala dårpengar för nytt lås.

http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-...ash=item4d24718225:g:-P4AAOSwgQ9VuXsE&vxp=mtr
 
Bild på mina:
http://www.sporthoj.com/forum/showt...ar-XT660-X-R&p=6049067&viewfull=1#post6049067

Undvik blyklumparna, hade dem innan. Tunga som as, rostar lätt, inte värda pengarna.

Du når honom på bosley(at)centrum.cz. Hans engelska är lite knagglig, men prisvärda och kvalitativa produkter. Ska ev köpa ett par till till annan hoj.

Mer info:
http://www.tenere.co.uk/forum/viewtopic.php?f=63&t=867
http://advrider.com/index.php?threads/enduro-footpegs-for-sale.879707/

Ok, tackar. får se om jag får tag i honom.
 
Hej på er!

Någon som har en map för Power Commander V, DNA steg 1 och 2, bort tagen snorkel och GPR dämpar, O2-Optimazer? Eller något liknande? Eller någon map över huvud taget?

:hej
 
Last edited:
Ja du vet inte vad jag ska svara då den nästan kommer se ut som motarden ovanför. Dock är detta bara en WP 43mm gaffel, hade gärna köpt en 48mm WP men tog det som fanns tillgänglig och kostnad. Detta är Fuchs gamla hoj och valde att sätta gaffeln på Supermoton och bygga tillbaka Fuchs till nästan orig men det blir en offroad av den. Nu köpte jag inte XT av Fuchs utan av en annan som tänkte återta byggandet men valde att sälja den vidare då allt låg i lådor. Om vi säger så här, hade jag veat hur mycket som saknades då pratar vi inte om bensintank mm så hade jag inte köpt den men gjort är gjort nu. Hoppas innerligt att jag behåller dessa nu.
 
Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back
Top