Modifieringar XT660 X/R

jannes skrev:
Har nyss köpt en xtx 05,kan någon rekomendera nya pipor ? Har kollat på GPR och Devil i kolfiber. Någon som har erfarenhet av dessa ?
har ingen erfarenhet av devils pipor men har själv gpr på xt.:n och på gamla hojen (tdm) :tummenupp grymt nöjd! men jag gillar att höras, alltid retar man någon! :banana och billiga är dom också.
 
Swensson skrev:
Går eran jäffla framlampa sönder hela :mad: tiden också eller? Tredje gången ja måste byta nu, den håller 1 vecka max.... ok ok ok nu slangar ja ganska friskt men iaf. inte hört om det problemet innan. Nån som bytt till annat än orginal?
Är det själva lampan eller plasten ovanför som går sönder? Mitt lossnade idag när jag slangtränade. Själva plasten som man fäster framkåpan i.
 
jannes skrev:
Har nyss köpt en xtx 05,kan någon rekomendera nya pipor ? Har kollat på GPR och Devil i kolfiber. Någon som har erfarenhet av dessa ?

Kolfiber skall man visst inte använda har jag hört. Det spricker på sånna här motorcyklar. Fast det är bara nåt jag hört :gnissla
 
Boffen skrev:
Är det själva lampan eller plasten ovanför som går sönder? Mitt lossnade idag när jag slangtränade. Själva plasten som man fäster framkåpan i.


De e bara huvud lampan... asså inte den mindre som sitter ovanför utan stora lampan... o bara själva lampan, att plasten lossnat har ja inte vart me om än faktiskt...

Vi håller på o ska göra en film snart ska ni få se... satan sköjjig hojj XT:n me om man bara vill..... *påpeka*
 
Tack för tipsen. Att man inte ska ha kolfiber stämmer. Tillomed säljaren på Devil rekomenderade att INTE köpa deras i kolfiber då de troligen vibrerar sönder. Beställde därefter GPR i svart.
 
Jag har fått på mina sebring slip-on nu samt ryckt snorkeln i luftburken.

Men jag är inte riktigt nöjd, hojen går sämre med de nya dämparna. Kanske aningen starkare i botten men på mellan/topp registret så går den sämre än innan.

Är det en PCIII som gäller för att den skall gå optimalt ?
 
XT660XPatrik skrev:
Jag har fått på mina sebring slip-on nu samt ryckt snorkeln i luftburken.

Men jag är inte riktigt nöjd, hojen går sämre med de nya dämparna. Kanske aningen starkare i botten men på mellan/topp registret så går den sämre än innan.

Är det en PCIII som gäller för att den skall gå optimalt ?

Jag var nere hos min handlare och bytte cdibox förra veckan. Där snackade jag lite med deras dyno nisse, enligt honnom är det ett måste att byta till PC vid snorkel, filte och dämparbyte.
Hojen ska tydligen vara riktigt snält ställd från fabriken och det ska tydligen inte hjälpa med att ställa upp co värdet.
Detta är dock inte min utan dyno killens rekomendationer, men det kan ju vara ett argument för att få sälja mer.
 
CO och DÄCK

joacimz skrev:
Jag var nere hos min handlare och bytte cdibox förra veckan. Där snackade jag lite med deras dyno nisse, enligt honnom är det ett måste att byta till PC vid snorkel, filte och dämparbyte.
Hojen ska tydligen vara riktigt snält ställd från fabriken och det ska tydligen inte hjälpa med att ställa upp co värdet.
Detta är dock inte min utan dyno killens rekomendationer, men det kan ju vara ett argument för att få sälja mer.

Jag tycker iaf ni ska testa ändra CO... man kan göra det medans man kör. man ser varvräknare men inte hur fort man kör så man får passa sig lite ;) Jag testade iaf ända från -126 till +126 tror ja det va... och vid -126 så lägger hojjen av (för lite soppa) och +126 lägger den också av (för mycket soppa) Iaf så har jag åkt omkring undertiden jag har fipplat med COn och det bästa värdet för mig fastnade på +80. Riktigt flödigt får den nu och avgasknallarna är inte att leka med ;) men den går bäst nu iaf... att slanga från 2an till 3an till 4an är inga problem... problemet är att jag inte hittat en tillräckligt lång vägsträcka så man får testa 5an också...


PS. Ska ni köpa däck? Visst är det dyrt!? Det är det inte här iaf!! säg till om ni har nåt billigare ställe att handla däck på... jag tvivlar! http://www.mcdackonline.com
 
Last edited:
Jag har ändrat co värdet från 12 original till 35 och det har blivit lite skillnad, får upp den ståendes på tvåan men sittandes så kommer den upp på så höga varv att man inte har så mycket spel kvar.
Var ute och körde idag och jag upplever att hojen gungar ut ur snabba kurvor (ca 110-120 km/h) med mycket nedlägg. Vet inte ifall det beror på att vikfördelningen ändras när man ger gas eller om det beror på fjädringen som inte är rätt justerad (har original inställningar), någon som justerat om fjädringen med bättre resultat?
 
joacimz skrev:
Jag har ändrat co värdet från 12 original till 35 och det har blivit lite skillnad, får upp den ståendes på tvåan men sittandes så kommer den upp på så höga varv att man inte har så mycket spel kvar.
Var ute och körde idag och jag upplever att hojen gungar ut ur snabba kurvor (ca 110-120 km/h) med mycket nedlägg. Vet inte ifall det beror på att vikfördelningen ändras när man ger gas eller om det beror på fjädringen som inte är rätt justerad (har original inställningar), någon som justerat om fjädringen med bättre resultat?

Testa att ändra fjädringsinställningarna bak så ska du se att det blir bättre. Jag ändrade min från 2 av 5 till 5 av 5. Blev mycket stabilare vid hård körning! Nu jobbar fjädringen mer aktivt utan att den blir för hård. :tummenupp
 
Nu har jag hämtat hem min..

en ny -05:a
ska på andra pipor, men dom var slut :huvet
samt modifiera bakdelen till o börja med.. :rofl
 

Bifogat

  • PICT2182liten.JPG
    PICT2182liten.JPG
    114.5 KB · Visningar: 333
Då har man åsså en xtx motard :tungan

Tack för ett bra köp t4(om du fortfarande läser xt tråden)

Klarade mej till Landskrona i allafall :tummenupp
 
Nån som kan förklara eller har en bild på var den där snorkeln i luftburken sitter o hur den ser ut..??
 
Last edited:
joacimz skrev:
http://www.xt660.com/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=9&highlight=snorkel

Bilden längst ner är snorkeln på plats och bilden näst längst ner är den borttagen. /Joacim

Tips, kolla på www.xt660.com för annan matnyttig information. :tummenupp

Tackar.. då vet jag vilken det är.. :hihi

Håller nu på med bakändan, har plockat bort allt som går o plocka bort där bak, tänkte flytta in skylten, men kommer inte på nån bra lösning...
Kollade på lite bilder tidigare i tråden, men jag tänkte ha kvar originalskärmen o bara kapa den, men då finns inget bra att fästa skylten i... :huvet
får la se hur jag gör..
sen ska jag på jakt efter ett annat baklyse o blinkersar..

fins det nåt bra ställe här i sverige man kan beställa ifrån?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top