Modifieringar XT660 X/R

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
iZi skrev:
Men om du har en PCIII så behöver du antagligen inte ändra CO? eller har jag helt fel nu? PCIII overridar väl den egna ECU'n? med tändtider, soppaflöde osv osv?

Helt riktigt.

Jag kollade upp detta. Har man en PCIII så fixar den "moset" :yoparty
 

iZi

Lägg av rå!
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha XT660R
Idag har jag varit ute och verkligen testat inställningar... Jag har kommit fram till att CO1 inställt på 80 ger en mycket jämnare gång, mer vrid och helt enkelt en skönare hoj! :D Har testat allt från -126 (motorcykeln dör) till +126 (dör också :D)
 

Boffen

Thank you very much
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Daytona 675
iZi skrev:
Idag har jag varit ute och verkligen testat inställningar... Jag har kommit fram till att CO1 inställt på 80 ger en mycket jämnare gång, mer vrid och helt enkelt en skönare hoj! :D Har testat allt från -126 (motorcykeln dör) till +126 (dör också :D)

Ingen risk att man förstör motorn om man pillar på inställningarna? Den borde ju vara optimerad från fabriken.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Garantin lär ju sticka all världelns väg. Köper ni en PCIII och kör den i bänken och bevisar att motorn inte går med fel blandning så sa iaf min handlare att han fortfarande kunde stå för garantierna :)
 

Andreas__

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
HBG
Hoj
YAMAHA XT660X
bebbe skrev:
Nu har jag äntligen fått hem mina pipor :banana Monterade på dom och jäklar vilken skillnad!! När man kör på bakhjulet nu så kan man mycket lättare hålla den på trean. Om den är påväg ner är det bara att gasa så går den upp igen :D Nu är det inte heller några problem att plocka upp den på tvåan. Gick ju innan med men då fick man ta i mer. Fick tyvärr inte gjort någon mätning på hojen original men skall fixa det med rören på iaf. Hursomhelst så blev det en välldig skillnad :tummenupp
Återkommer med bilder.

Tjena! Gjorde de så mycke skillnad på effekten med de piporna att de går att hålla den bakhjulet i 3an, de e ju rätt svårt när den e orginal såattsäga
 

Andreas__

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2005
Ort
HBG
Hoj
YAMAHA XT660X
bra pipor eller?

Tjena! Gjorde de så mycke skillnad på effekten med de piporna att de går att hålla den bakhjulet i 3an, de e ju rätt svårt när den e orginal såattsäga
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
bebbe skrev:
Garantin lär ju sticka all världelns väg. Köper ni en PCIII och kör den i bänken och bevisar att motorn inte går med fel blandning så sa iaf min handlare att han fortfarande kunde stå för garantierna :)

Va fick ni ut för extra häst ur den med PCIII:an... ?

(av PCIII enbart asså, har ju andra modds men undrar va extra PC:n kan ge)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
Va fick ni ut för extra häst ur den med PCIII:an... ?

(av PCIII enbart asså, har ju andra modds men undrar va extra PC:n kan ge)

Jag fick fyra extra om man jämnför med när bara Remus sytemet satt på :)
 

XT660XPatrik

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2005
Ort
Uppsala
Hoj
-07 Honda CB900F Hornet
fan va sugen man blir på att vässa hojen lite, än så länge har jag bara ryckt snorkeln. Ett K&N filter är beställt. Pröjsade Sebring piporna när jag köpte hojen i början på april, dem har inte dykt upp än, är tydligen nåt strul med nån EU certifiering så Sebring får inte leverera .... SURT. Och så har jag en PCIII ligger i staterna och väntar, tar med den hem på semestern i Juli.

Finns det några modds jag kan göra själv nu i väntan på piporna & powercommandern för att få lite bättre ös i stånkan ?
 

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
bankeryd
Hoj
hojlös =(
Hur har ni gjort med era framskärmar??

nån som plockat bort den "lilla" framskärmen??

bara ett problem att det stänker upp då..
 

ekib

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Järfälla
Hoj
n/a
Byta ECU

Hej har haft min MC på verkstad i 5 dagar för att jag ville att de skulle titta på (byta ECU). Idag ringer dom och säger att inget är fel men de bytte ECU iallafall(säger de). det konstiga är att de har inte min "röda" nyckel,har aldrig ens frågat efter den. Vad jag vet MÅSTE man registrera om ALLA NYCKLAR när man byter ECU(stämmer inte det?).Skall bli inttressant och se vad de säger imorgon när man hämtar den
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
När jag hade inne min hoj så var de tvungna till att ha en den röda nyckeln. Gick tydligen inte annars :confused:
 

ekib

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Järfälla
Hoj
n/a
bebbe skrev:
När jag hade inne min hoj så var de tvungna till att ha en den röda nyckeln. Gick tydligen inte annars :confused:
Nä det skall inte gå enl service manualen heller, så jag antar att den inte är bytt om jag inte får 3st nya nycklar förstås. skall bli kul imorgon och se vad de säger. :banana
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ekib skrev:
Nä det skall inte gå enl service manualen heller, så jag antar att den inte är bytt om jag inte får 3st nya nycklar förstås. skall bli kul imorgon och se vad de säger. :banana


ge dom helvete!!! :mad: :)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Ni som har bytt till mini blinkers på era XT. Vilka modeller andvände ni och behövde ni bygga motstånd? Mina miniblinkar har en förmåga att gå sönder hela tiden. Börjar bli lite trött på dom. Funderar på andra, någon som har några tipps? Vill hällst inte ha några där man behöver bygga motstånd :rolleyes:
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
bebbe skrev:
Ni som har bytt till mini blinkers på era XT. Vilka modeller andvände ni och behövde ni bygga motstånd? Mina miniblinkar har en förmåga att gå sönder hela tiden. Börjar bli lite trött på dom. Funderar på andra, någon som har några tipps? Vill hällst inte ha några där man behöver bygga motstånd :rolleyes:

mmmm vill gärna ha en lösning på vart f. ni satt era..... blir inge bra vart ja än sätter mina.... nu har ja slitit bort dom helt för dom syntes iaf. inte där dom satt innan (i hålen där passagerar hantagen satt).

Går eran jäffla framlampa sönder hela :mad: tiden också eller? Tredje gången ja måste byta nu, den håller 1 vecka max.... ok ok ok nu slangar ja ganska friskt men iaf. inte hört om det problemet innan. Nån som bytt till annat än orginal?


Och ja, man måste ha röda nyckeln....
mitt Yama folk som bytte sa att dom stod länge o undra vaför nyckeln inte funka på den nya boxen.... he he.... tog en hel förmidda för dom o komma på... nötter.... :kocko
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
Boffen skrev:
Ingen risk att man förstör motorn om man pillar på inställningarna? Den borde ju vara optimerad från fabriken.

EU m.fl. har ju ett tycke om inställningar på fabriks maskiner.... miljö krav osv osv. dvs. nej motorn e inte inställd maximalt från fabrik.


va ja har hört... stöder inte på fakta här asså ;P
 

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
hej gott folk,, nu har jag suttit o streck läst denna tråden, tog nog ca 2,5 timmar :kocko
är själv missnöjd med draget i min XTx, har gtr dämpare på,, ska smälta alla tips o knep jag fått i natt,,, tack för en sjukt bra sida :tummenupp
 

ekib

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Järfälla
Hoj
n/a
ozeo skrev:
ge dom helvete!!! :mad: :)
Jag håller på
Verkstaden säger att de bytt ECU, och när man frågar om inte nycklarna måste reggas om säger de att - Det behöver man inte(vilket kan stämma enl Yamaha i Farsta). Det roliga är att ECU INTE är utbytt, eftersom då Yamha skulle sett detta i sina papper inom 5 minuter från att den är beställd. Enl Yamaha skall man ringa tillbaka till verkstaden och säga att de skall byta ut den på riktigt denna gång :kocko . Nu skall SKITEN säljas aldrig mer en SKRAMLAHA ....( sista ordet inte sagt ännu förstås)
 

-SuperRetard-

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Växjö
Hoj
z1000
ekib skrev:
Jag håller på
Verkstaden säger att de bytt ECU, och när man frågar om inte nycklarna måste reggas om säger de att - Det behöver man inte(vilket kan stämma enl Yamaha i Farsta). Det roliga är att ECU INTE är utbytt, eftersom då Yamha skulle sett detta i sina papper inom 5 minuter från att den är beställd. Enl Yamaha skall man ringa tillbaka till verkstaden och säga att de skall byta ut den på riktigt denna gång :kocko . Nu skall SKITEN säljas aldrig mer en SKRAMLAHA ....( sista ordet inte sagt ännu förstås)

Det är sjukt att vissa verkar behandlas som skit på en del ställen! :huvet

Jag har ändrat värdena i min bytta ECU, som för övrigt gick bra, (till 40) och den blev så inne h*lvete mycket bättre/starkare/rappare!!! Gör det!!! :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top