Modifieringar XT660 X/R

iZi skrev:
Men om du har en PCIII så behöver du antagligen inte ändra CO? eller har jag helt fel nu? PCIII overridar väl den egna ECU'n? med tändtider, soppaflöde osv osv?

Helt riktigt.

Jag kollade upp detta. Har man en PCIII så fixar den "moset" :yoparty
 
Idag har jag varit ute och verkligen testat inställningar... Jag har kommit fram till att CO1 inställt på 80 ger en mycket jämnare gång, mer vrid och helt enkelt en skönare hoj! :D Har testat allt från -126 (motorcykeln dör) till +126 (dör också :D)
 
iZi skrev:
Idag har jag varit ute och verkligen testat inställningar... Jag har kommit fram till att CO1 inställt på 80 ger en mycket jämnare gång, mer vrid och helt enkelt en skönare hoj! :D Har testat allt från -126 (motorcykeln dör) till +126 (dör också :D)

Ingen risk att man förstör motorn om man pillar på inställningarna? Den borde ju vara optimerad från fabriken.
 
Garantin lär ju sticka all världelns väg. Köper ni en PCIII och kör den i bänken och bevisar att motorn inte går med fel blandning så sa iaf min handlare att han fortfarande kunde stå för garantierna :)
 
bebbe skrev:
Nu har jag äntligen fått hem mina pipor :banana Monterade på dom och jäklar vilken skillnad!! När man kör på bakhjulet nu så kan man mycket lättare hålla den på trean. Om den är påväg ner är det bara att gasa så går den upp igen :D Nu är det inte heller några problem att plocka upp den på tvåan. Gick ju innan med men då fick man ta i mer. Fick tyvärr inte gjort någon mätning på hojen original men skall fixa det med rören på iaf. Hursomhelst så blev det en välldig skillnad :tummenupp
Återkommer med bilder.

Tjena! Gjorde de så mycke skillnad på effekten med de piporna att de går att hålla den bakhjulet i 3an, de e ju rätt svårt när den e orginal såattsäga
 
bra pipor eller?

Tjena! Gjorde de så mycke skillnad på effekten med de piporna att de går att hålla den bakhjulet i 3an, de e ju rätt svårt när den e orginal såattsäga
 
bebbe skrev:
Garantin lär ju sticka all världelns väg. Köper ni en PCIII och kör den i bänken och bevisar att motorn inte går med fel blandning så sa iaf min handlare att han fortfarande kunde stå för garantierna :)

Va fick ni ut för extra häst ur den med PCIII:an... ?

(av PCIII enbart asså, har ju andra modds men undrar va extra PC:n kan ge)
 
Swensson skrev:
Va fick ni ut för extra häst ur den med PCIII:an... ?

(av PCIII enbart asså, har ju andra modds men undrar va extra PC:n kan ge)

Jag fick fyra extra om man jämnför med när bara Remus sytemet satt på :)
 
fan va sugen man blir på att vässa hojen lite, än så länge har jag bara ryckt snorkeln. Ett K&N filter är beställt. Pröjsade Sebring piporna när jag köpte hojen i början på april, dem har inte dykt upp än, är tydligen nåt strul med nån EU certifiering så Sebring får inte leverera .... SURT. Och så har jag en PCIII ligger i staterna och väntar, tar med den hem på semestern i Juli.

Finns det några modds jag kan göra själv nu i väntan på piporna & powercommandern för att få lite bättre ös i stånkan ?
 
Hur har ni gjort med era framskärmar??

nån som plockat bort den "lilla" framskärmen??

bara ett problem att det stänker upp då..
 
Byta ECU

Hej har haft min MC på verkstad i 5 dagar för att jag ville att de skulle titta på (byta ECU). Idag ringer dom och säger att inget är fel men de bytte ECU iallafall(säger de). det konstiga är att de har inte min "röda" nyckel,har aldrig ens frågat efter den. Vad jag vet MÅSTE man registrera om ALLA NYCKLAR när man byter ECU(stämmer inte det?).Skall bli inttressant och se vad de säger imorgon när man hämtar den
 
När jag hade inne min hoj så var de tvungna till att ha en den röda nyckeln. Gick tydligen inte annars :confused:
 
bebbe skrev:
När jag hade inne min hoj så var de tvungna till att ha en den röda nyckeln. Gick tydligen inte annars :confused:
Nä det skall inte gå enl service manualen heller, så jag antar att den inte är bytt om jag inte får 3st nya nycklar förstås. skall bli kul imorgon och se vad de säger. :banana
 
ekib skrev:
Nä det skall inte gå enl service manualen heller, så jag antar att den inte är bytt om jag inte får 3st nya nycklar förstås. skall bli kul imorgon och se vad de säger. :banana


ge dom helvete!!! :mad: :)
 
Ni som har bytt till mini blinkers på era XT. Vilka modeller andvände ni och behövde ni bygga motstånd? Mina miniblinkar har en förmåga att gå sönder hela tiden. Börjar bli lite trött på dom. Funderar på andra, någon som har några tipps? Vill hällst inte ha några där man behöver bygga motstånd :rolleyes:
 
bebbe skrev:
Ni som har bytt till mini blinkers på era XT. Vilka modeller andvände ni och behövde ni bygga motstånd? Mina miniblinkar har en förmåga att gå sönder hela tiden. Börjar bli lite trött på dom. Funderar på andra, någon som har några tipps? Vill hällst inte ha några där man behöver bygga motstånd :rolleyes:

mmmm vill gärna ha en lösning på vart f. ni satt era..... blir inge bra vart ja än sätter mina.... nu har ja slitit bort dom helt för dom syntes iaf. inte där dom satt innan (i hålen där passagerar hantagen satt).

Går eran jäffla framlampa sönder hela :mad: tiden också eller? Tredje gången ja måste byta nu, den håller 1 vecka max.... ok ok ok nu slangar ja ganska friskt men iaf. inte hört om det problemet innan. Nån som bytt till annat än orginal?


Och ja, man måste ha röda nyckeln....
mitt Yama folk som bytte sa att dom stod länge o undra vaför nyckeln inte funka på den nya boxen.... he he.... tog en hel förmidda för dom o komma på... nötter.... :kocko
 
Boffen skrev:
Ingen risk att man förstör motorn om man pillar på inställningarna? Den borde ju vara optimerad från fabriken.

EU m.fl. har ju ett tycke om inställningar på fabriks maskiner.... miljö krav osv osv. dvs. nej motorn e inte inställd maximalt från fabrik.


va ja har hört... stöder inte på fakta här asså ;P
 
hej gott folk,, nu har jag suttit o streck läst denna tråden, tog nog ca 2,5 timmar :kocko
är själv missnöjd med draget i min XTx, har gtr dämpare på,, ska smälta alla tips o knep jag fått i natt,,, tack för en sjukt bra sida :tummenupp
 
ozeo skrev:
ge dom helvete!!! :mad: :)
Jag håller på
Verkstaden säger att de bytt ECU, och när man frågar om inte nycklarna måste reggas om säger de att - Det behöver man inte(vilket kan stämma enl Yamaha i Farsta). Det roliga är att ECU INTE är utbytt, eftersom då Yamha skulle sett detta i sina papper inom 5 minuter från att den är beställd. Enl Yamaha skall man ringa tillbaka till verkstaden och säga att de skall byta ut den på riktigt denna gång :kocko . Nu skall SKITEN säljas aldrig mer en SKRAMLAHA ....( sista ordet inte sagt ännu förstås)
 
ekib skrev:
Jag håller på
Verkstaden säger att de bytt ECU, och när man frågar om inte nycklarna måste reggas om säger de att - Det behöver man inte(vilket kan stämma enl Yamaha i Farsta). Det roliga är att ECU INTE är utbytt, eftersom då Yamha skulle sett detta i sina papper inom 5 minuter från att den är beställd. Enl Yamaha skall man ringa tillbaka till verkstaden och säga att de skall byta ut den på riktigt denna gång :kocko . Nu skall SKITEN säljas aldrig mer en SKRAMLAHA ....( sista ordet inte sagt ännu förstås)

Det är sjukt att vissa verkar behandlas som skit på en del ställen! :huvet

Jag har ändrat värdena i min bytta ECU, som för övrigt gick bra, (till 40) och den blev så inne h*lvete mycket bättre/starkare/rappare!!! Gör det!!! :tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top