iZi skrev:Men om du har en PCIII så behöver du antagligen inte ändra CO? eller har jag helt fel nu? PCIII overridar väl den egna ECU'n? med tändtider, soppaflöde osv osv?
Helt riktigt.
Jag kollade upp detta. Har man en PCIII så fixar den "moset"

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
iZi skrev:Men om du har en PCIII så behöver du antagligen inte ändra CO? eller har jag helt fel nu? PCIII overridar väl den egna ECU'n? med tändtider, soppaflöde osv osv?

iZi skrev:Idag har jag varit ute och verkligen testat inställningar... Jag har kommit fram till att CO1 inställt på 80 ger en mycket jämnare gång, mer vrid och helt enkelt en skönare hoj!Har testat allt från -126 (motorcykeln dör) till +126 (dör också
)
bebbe skrev:Nu har jag äntligen fått hem mina piporMonterade på dom och jäklar vilken skillnad!! När man kör på bakhjulet nu så kan man mycket lättare hålla den på trean. Om den är påväg ner är det bara att gasa så går den upp igen
Nu är det inte heller några problem att plocka upp den på tvåan. Gick ju innan med men då fick man ta i mer. Fick tyvärr inte gjort någon mätning på hojen original men skall fixa det med rören på iaf. Hursomhelst så blev det en välldig skillnad
Återkommer med bilder.
bebbe skrev:Garantin lär ju sticka all världelns väg. Köper ni en PCIII och kör den i bänken och bevisar att motorn inte går med fel blandning så sa iaf min handlare att han fortfarande kunde stå för garantierna![]()
Swensson skrev:Va fick ni ut för extra häst ur den med PCIII:an... ?
(av PCIII enbart asså, har ju andra modds men undrar va extra PC:n kan ge)
Nä det skall inte gå enl service manualen heller, så jag antar att den inte är bytt om jag inte får 3st nya nycklar förstås. skall bli kul imorgon och se vad de säger.bebbe skrev:När jag hade inne min hoj så var de tvungna till att ha en den röda nyckeln. Gick tydligen inte annars![]()

ekib skrev:Nä det skall inte gå enl service manualen heller, så jag antar att den inte är bytt om jag inte får 3st nya nycklar förstås. skall bli kul imorgon och se vad de säger.![]()
bebbe skrev:Ni som har bytt till mini blinkers på era XT. Vilka modeller andvände ni och behövde ni bygga motstånd? Mina miniblinkar har en förmåga att gå sönder hela tiden. Börjar bli lite trött på dom. Funderar på andra, någon som har några tipps? Vill hällst inte ha några där man behöver bygga motstånd![]()
Boffen skrev:Ingen risk att man förstör motorn om man pillar på inställningarna? Den borde ju vara optimerad från fabriken.
Jag håller påozeo skrev:ge dom helvete!!!![]()
![]()
ekib skrev:Jag håller på
Verkstaden säger att de bytt ECU, och när man frågar om inte nycklarna måste reggas om säger de att - Det behöver man inte(vilket kan stämma enl Yamaha i Farsta). Det roliga är att ECU INTE är utbytt, eftersom då Yamha skulle sett detta i sina papper inom 5 minuter från att den är beställd. Enl Yamaha skall man ringa tillbaka till verkstaden och säga att de skall byta ut den på riktigt denna gång :kocko . Nu skall SKITEN säljas aldrig mer en SKRAMLAHA ....( sista ordet inte sagt ännu förstås)
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |