Modifieringar XT660 X/R

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
Swensson skrev:
Va faktiskt ute ett par ggr i början av feb. Blire bara snö fritt nu så räcker det med en solig dag för att man ska kunna ge sig ut igen...

Cone: Fick du bra svar på högre registret också eller? Asså mycke skillnad??
Tjapp,

Ja, fick bättre klipp både på botten draget samt högre upp i registret.
Power commandern gör nog sitt jobb, gasen känns mer lätt doserad än tidigare.....äh...svårt att förklara.
Sen är klart att bara av att dra ur insatserna ur ljuddämparna gjorde ju att
hornen går igenom hjälmen när man kör........grannarna lär ju hata en nu.
Jag gjorde ett litet test igår när jag var ute och körde.
Från ett stopp tecken ut på en raka drog jag fullt (innan mod) och kom då upp
i 145Km/h innan jag var tvungen att slå av.
Nu gjorde jag samma övning igår och kom upp i 175 innan jag fick slå av. :yoparty

Ska försöka att scanna in alla dynojet papper någon dag.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
cone skrev:
Tjapp,

Ja, fick bättre klipp både på botten draget samt högre upp i registret.
Power commandern gör nog sitt jobb, gasen känns mer lätt doserad än tidigare.....äh...svårt att förklara.
Sen är klart att bara av att dra ur insatserna ur ljuddämparna gjorde ju att
hornen går igenom hjälmen när man kör........grannarna lär ju hata en nu.
Jag gjorde ett litet test igår när jag var ute och körde.
Från ett stopp tecken ut på en raka drog jag fullt (innan mod) och kom då upp
i 145Km/h innan jag var tvungen att slå av.
Nu gjorde jag samma övning igår och kom upp i 175 innan jag fick slå av. :yoparty

Ska försöka att scanna in alla dynojet papper någon dag.

Är den mer bakhjulsbenägen nu :banana
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag siktar på att få min att resa sig utan provocering på tvåan. Men utvxl är ju lite konstig på hojen original! Låg etta och hög tvåa :va Blir ju att man gör ettan okörbar så fort man börjar dreva ner den.

Fan vad kul det låter att vara ute och köra! Själv sitter jag hemma med en jäkligt långdragen förkylning :(
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
bebbe skrev:
Jag siktar på att få min att resa sig utan provocering på tvåan. Men utvxl är ju lite konstig på hojen original! Låg etta och hög tvåa :va Blir ju att man gör ettan okörbar så fort man börjar dreva ner den.

De e ju inga probbs med en PC, så farligt e det ju inte på tvåan... ett drev upp o rätt teknik så ere tok lätt o slang åka med den... *tycka*
 

cone

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2004
Ort
Ekeby
Hoj
Hoj lös
bebbe skrev:
Jag siktar på att få min att resa sig utan provocering på tvåan. Men utvxl är ju lite konstig på hojen original! Låg etta och hög tvåa :va Blir ju att man gör ettan okörbar så fort man börjar dreva ner den.

Fan vad kul det låter att vara ute och köra! Själv sitter jag hemma med en jäkligt långdragen förkylning :(

Även jag är "dyng" förkyld!!!! :(
Men , men....man vill ju ut och gasa lite!!!!!
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:
De e ju inga probbs med en PC, så farligt e det ju inte på tvåan... ett drev upp o rätt teknik så ere tok lätt o slang åka med den... *tycka*

Ja, alltså. Jag tycker inte att det är några problem att slanga med den som det är nu heller. Kan ju plocka upp den på tvåan även på trean om jag vill fast det krävs viss ansträngning. Jag vill att det skall vara så att man bara gasar så går den upp själv (blir roligare då). Vill ha mer utav det uttjatade "powerwheelie" stuket :tungan

Är det förresten ingen som har byggt en "kalibrator" där man kan lura signalen från hastighetsgivaren så att den visar rätt även ifall man drevar om hojen??
Vet att det fanns en kille i USA som byggde sådana till min SP1:a när jag hade den.
 

Swensson

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Motard -04
bebbe skrev:
Ja, alltså. Jag tycker inte att det är några problem att slanga med den som det är nu heller. Kan ju plocka upp den på tvåan även på trean om jag vill fast det krävs viss ansträngning. Jag vill att det skall vara så att man bara gasar så går den upp själv (blir roligare då). Vill ha mer utav det uttjatade "powerwheelie" stuket :tungan

Är det förresten ingen som har byggt en "kalibrator" där man kan lura signalen från hastighetsgivaren så att den visar rätt även ifall man drevar om hojen??
Vet att det fanns en kille i USA som byggde sådana till min SP1:a när jag hade den.

Tror väll verkstan gör det genom datorn på 2 sec typ....
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Swensson skrev:

Ringde till Bike och Zäta igår och de skulle kolla upp ifall det skulle fungera att göra så. Snackade även med den killen i USA som byggde dessa prylar till min SP1. Han sa att de varianter som passar till R1 och R6 med största sanolikhet skulle passa även till XT,n. Men han hade inte provat.

Här är länken till hans sida. http://www.jahlmandesign.com/

Värsta är att han har höjt priset till 85 dollar :skrämd . När jag köpte av honom till min SP1;a kostade hela prylen bara 465:- skickat och klart.
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Fixade till henne lite i helgen. Kapade in baklyset som ni sa och fixade in regplåten,satte på miniblinkers och slet den äckliga gummigrejen i luftburken.

Nu när man torrgasade lite så sköt hon flames :D

Eftersom att jag är lika värdelös på att fota som G Persson är på att styra detta land så blev det bara en vettig bild från sidan.
 

Bifogat

  • hojen 014.jpg
    hojen 014.jpg
    71.7 KB · Visningar: 660

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
sladdandebarnet skrev:
Fixade till henne lite i helgen. Kapade in baklyset som ni sa och fixade in regplåten,satte på miniblinkers och slet den äckliga gummigrejen i luftburken.

Nu när man torrgasade lite så sköt hon flames :D

Eftersom att jag är lika värdelös på att fota som G Persson är på att styra detta land så blev det bara en vettig bild från sidan.

Najs :tummenupp
 

smedur

sötast av oss alla!
Gick med
23 May 2004
Ort
Myggis
Hoj
brummarn
det spelar ingen roll hur dålig Persson är på att fota! (eller hur var det nu ) vill ha ett bakifrån (foto alltså) vill se rumpan på hojen! :arsele
 

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
XT 660X
Tack. Gjorde som ni, jag vände lyset upp och ner. Lite mer pill än vad jag väntat mig men det funkar.

Vad kostar ett diodlyse a la R1?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top