ulf_lundin
Ge f-n i att ändra här !
Vore kul veta vridsiffrorna oxå. Helst alltihopa inskannat förstås...cone skrev:...orginal 38,8Hk på bakhjulet
Och nu .... 45,7Hk.
Annars duger siffrorna. Gärna vid vilka varvtal (när jag nu ändå önskar...)
/u
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vore kul veta vridsiffrorna oxå. Helst alltihopa inskannat förstås...cone skrev:...orginal 38,8Hk på bakhjulet
Och nu .... 45,7Hk.
ulf_lundin skrev:Vore kul veta vridsiffrorna oxå. Helst alltihopa inskannat förstås...
Annars duger siffrorna. Gärna vid vilka varvtal (när jag nu ändå önskar...)
/u
cone skrev:BEBBE:
Det var en rätt snygg bakdel.
Någon du känner som har gjort det där?
Fan imorse hade vi -10 grader......det känns ganska avlägset att åka hoj nu!*Suck*
Jag har lagt ner högkomp kolv...ialla iår....får se vad som händer nästa vinter.
Ska se om jag kan hitta någon scanner så att jag kan lägga upp uppgifterna
på bänkkörningarna.
)bebbe skrev:Nej, ingen jag känner. Var en snubbe i Englad som hade gjort det. Kan ju vara någonting att prova när man tröttnar på det stuket man har nu.
Jag är uppe Jokkmokk just nu och här ligger tempen mellan -5 och -32 grader. Känns lite avlägset att köra här också. Men jag skall hem igen på Fredag och sedan så KAN det inte vara så långt kvar tills våren kommer![]()
Längtar så att jag håller på att bli tokig!!
Skall även hämta hojen från injusteringen i bänken nästa Måndag. Skall bli kul att se vad det hamnade på (eller kanske inte)
Swensson skrev:Smakråd: Va tycker ni om STR Lindstands Lizard\Gecko stället ? Lurat på o införskaffa sånt... tror de kan bli coolt me svart hojj... ?? Har ni andra skinn eller?

Swensson skrev:Fan va ni styr gossar.... för 5 extra hk lixom...
ahja coolt ere iaf.![]()
Låter min vara ganska org. i motorn, bara justeringar. Kostar nått enormt om det skulle gå sönder... med tanke på att alla garantier ryker.
Mitt yama center ville inte byta boxen heller..... dom hade snackat lite mer med yamas service ansvarige och kommit fram till att dom ska försöka justera in befintlig box\inställningar innan, funkar inte det så byter dom.
Smakråd: Va tycker ni om STR Lindstands Lizard\Gecko stället ? Lurat på o införskaffa sånt... tror de kan bli coolt me svart hojj... ?? Har ni andra skinn eller?
cone skrev:Dyrt & dyrt.
Mina modifieringar kostade inte mer än ett par nya GPR-dämpare, så fick
jag 23% mer effekt plus 11% mer vrid.
Eftersom modifieringarna blev gjorda på ett yamaha center har jag kvar mina garantier.![]()
Swensson skrev:Asså, de trode ja aldrig yamaha skulle gå me på..... Vart tog du Power Commandern från? Samma handlare eller? runt 3800:- snackar min handlare om... skaplig men billigare från tyskland... ??
cone skrev:Ingen aning om vart grejerna kom från. YC fixade allt själva.
Swensson skrev:Asså, de trode ja aldrig yamaha skulle gå me på..... Vart tog du Power Commandern från? Samma handlare eller? runt 3800:- snackar min handlare om... skaplig men billigare från tyskland... ??
bebbe skrev:En sak som kan betyda välldigt mycket med en powercommander är att den blir riktigt injusterad efter hojen. Såg en GSXr 750 där det skillde 5hkr mellan ett färdigt program och ett intunat efter hojen!! Skall du beställa från tyskland så blir det oftast dyrare att ställa in hojen. Hällst skall man göra allt på en gång och köpa commandern även från den killen som justerar den.
Swensson skrev:Mmmmm de va precis den tanken ja hade. Men min yz handlare har ingen bänk, dom skulle fixa det ändå fast man vill kanske få den inställd med bänk. Lätt att bli lurad på dom sista HK som kanske finns där annars....
sladdandebarnet skrev:Tänkte rota lite med hojen i helgen.
Hur har ni gjort med luftburken?
Jag har inte ens titta ännu men vill göra om lite med henens bak och sen fixa lite öppnare burk om nu detta ger nåt.
smedur skrev:kul! körde själv första turen den 19:e jan hem från butiken. någon som var tidigare ute?
|
|
EU:s fartgräns för MC stoppad
SMC, FIM och FEMA har lycka... |
|
|
Femte generationen Monster är här
Legendariska Ducati Monster... |
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |